کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۷۰۳
تاریخ خبر:

آخرین وقایع بازار طلا و ارز به‌روایت یک آدم عصبانی

روزنامه هفت صبح، میثم فرزیان | سه‌شنبه ۲۵شهریور ماه برای خیلی از شما یک روز کاملا معمولی بوده؛ احتمالا سرگرم کار و تلاش روزمره‌ بوده‌اید. اوقات‌تان را با خانواده سپری کرده‌اید و چیزهای معمولی‌ای از این دست. شرط می‌بندم بعضی‌هایتان باید کلی به مغزتان فشار بیاورید تا یادتان بیاید دیروز ناهار یا دیشب شام چه چیزی خورده‌اید. با این حال سه‌شنبه ۲۵شهریور برای بازار ارز، طلا و سکه چندان روز معمولی به‌حساب نمی‌آید.

چون سکه تمام بهار طرح قدیم در همین روز با قیمت ۱۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شد که به نسبت آخرین رقم روز دوشنبه ۴۵۰هزار تومان بیشتر است. بله! ۴۵۰هزار تومان ناقابل. سکه تمام بهار طرح جدید هم دیروز ۳۳۰هزار تومان گران شد. بقیه انواع سکه ۱۵۰ و ۱۰۰هزار تومان افزایش قیمت پیدا کردند تا روی تابلوها مقابل قیمت نیم‌سکه با عدد شش میلیون و ۶۵۰هزار تومان و مقابل ربع‌سکه با عدد سه میلیون و ۸۰۰هزار تومان روبه‌رو شویم.

تا شما یک نفس عمیق بکشید، باید بگویم سکه طلا در مدت اخیر تقریبا به هر بهانه‌ای گران شده. مثلا دیروز دلار در بازار آزاد از ۲۶هزار و ۲۵۰تومان تا ۲۶هزار و ۸۷۰تومان بالا آمد. همین افزایش ۶۲۰هزار تومانی سکه را هم تکان داد. شاید خنده‌دار به‌نظر برسد اما روز دوشنبه که دلار یک مرتبه حدود ۸۰۰،۹۰۰تومان عقب‌نشینی کرد، باز هم سکه افزایش قیمت داشت. آن روز این اتفاق را گردن افزایش نرخ طلا در بازار‌های جهانی انداختند.

در چنین وضعیتی با کلی شرمندگی باید اعتراف کنم هیچ خبر خوبی از بازار سکه ندارم. شرمندگی وقتی بیشتر می‌شود که نگاهی به بهای هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار داخلی بندازیم و متوجه شویم این لعنتی هم دیروز ۴۵هزار تومان گران شده است. فعلا که مجالس عقد و عروسی به‌بهانه کرونا تعطیل است اما با فرض اینکه کسی شما را به چنین مجلس شادی دعوت کند، برنامه این است که به جای سکه،‌برای عروس و داماد کارت صدآفرین ببریم.

دیروز بازار ارز هم شیطنت کرد. می‌توان‌ به افزایش ۶۲۰تومانی نرخ دلار اشاره کرد. قیمت پایانی اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه ۲۶هزار و ۲۵۰تومان بود و حتما یادتان هست چقدر به ریزش بیشتر امیدوار بودیم اما متاسفانه دوباره ورق برگشت و قیمت پایانی سه‌شنبه را باید ۲۶هزار و ۸۷۰تومان در نظر بگیریم.

باز هم خدا را شکر چون دیروز برای ساعات و دقایقی در بازار آزاد حرف از ۲۷هزار تومان می‌زدند.
دیروز بیشترین رشد قیمت در بازار ارز نصیب یورو شد که پس از پیشروی ۷۱۰تومانی به ۳۱هزار و ۸۹۵تومان رسید. درهم امارات دیروز ۱۷۰تومان گران شد و قیمت لیر ترکیه ۸۰تومان افزایش پیدا کرد. خدا را شکر فعلا بساط مسافرت به دوبی و استانبول تعطیل است.

کدخبر: ۳۴۹۷۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر