کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۰۸۷
تاریخ خبر:

آخرین خبر از تلاش برای استرداد محمودرضا خاوری

سردار شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا در مورد استرداد محمودرضا خاوری یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور که به کانادا متواری شده است تصریح کرد: استرداد وابسته به روابط دیپلماتیک و قضایی کشورهاست و برای این مجرم به رغم صدور اعلان قرمز و دستگیری و برگزاری دادگاه حکم استرداد صادر نشده است و همچنان پیگیری‌ها برای استرداد وی ادامه دارد.

سردار شیرزاد در مورد استرداد محمودرضا خاوری یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور که به کانادا متواری شده است تصریح کرد: استرداد وابسته به روابط دیپلماتیک و قضایی کشورهاست و برای این مجرم به رغم صدور اعلان قرمز و دستگیری و برگزاری دادگاه حکم استرداد صادر نشده است و همچنان پیگیری‌ها برای استرداد وی ادامه دارد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا گفت: افرادی که اعلان قرمز دارند همیشه تحت تعقیب هستند و از خدمات شهروندی کشورها محروم هستند و به محض خروج از کشوری که ساکن هستند دوباره روند اعلان قرمز آن‌ها اعمال می‌شود. بسیاری از مجرمینی که به کشور برگردانده شدند حتی تصور اینکه به کشور برگردانده شوند را نداشتند.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در ادامه در مورد دستگیری گردانندگان اصلی سایت‌های قمار و شرط‌بندی و استرداد آنها به کشور توضیح داد: به دنبال درخواست پلیس بین‌الملل ایران، اعلان قرمز علیه «میلاد حاتمی» صادر و پس از ردیابی و شناسایی در ترکیه دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

نحوه صدور اعلان قرمز برای مجرمان

سردار شیرزاد در ادامه در مورد نحوه صدور اعلان قرمز برای مجرمان گفت: اعلان قرمز یکی از عملکردهای پلیس اینترپل است که بنا به درخواست پلیس یک کشور به مقر اصلی سازمان در پاریس ارسال می‌شود. برای صدور اعلان قرمز برای مجرم باید پلیس مدارک، استناد و دلایل موجود مبنی بر مجرم بودن فرد موردنظر را برای دستگیری به سازمان اینترپل ارسال کند و وقتی درخواست به پلیس اینترپل داده می‌شود، سازمان اینترپل، درخواست و مدارک را بررسی کرده و اگر کارشناسان سازمان متبوع مدارک را تأیید کنند، اعلان قرمز در سامانه این پلیس بارگذاری خواهد شد. دومین گام شناسایی و دستگیری مجرمان و اقدام برای استرداد است و در روند استرداد، مجرم پس از دستگیری به دادگاه برای صدور حکم استرداد سپرده می‌شود تا حکم استرداد یا عدم استرداد آن صادر شود.

منبع: جماران

کدخبر: ۴۱۹۰۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر