کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۱۴۰
تاریخ خبر:

آتش مرگ در صوفیا؛ بدترین تصادف جاده‌ای اروپا

روزنامه هفت صبح | ساعت دو نیمه شب دوشنبه ۲۲ نوامبر به وقت محلی (۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران)، اتوبوسی حامل ۵۲ سرنشین در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی صوفیا، پایتخت بلغارستان دچار حریق شده و ۴۶ مسافر آن جان باختند. این یکی از مرگبارترین تصادفات در این کشور بوده است.

این حادثه در اتوبان استروما و در محلی رخ داد که یک منطقه تپه‌ای است و به وقوع تصادف معروف است.
در میان جانباختگان ۱۲ کودک وجود دارد. مسئولان بهداشتی اعلام کرده‌اند که هفت نفر از اتوبوس در حال سوختن بیرون پریده‌اند که به سرعت به بیمارستانی در صوفیا منتقل شدند و وضعیت آنان پایدار است. هویت بسیاری از کشته شدگان هنوز مشخص نشده‌ است.

علت سقوط و آتش‌سوزی در دست بررسی است. گزارش‌های محلی می‌گویند که ممکن است اتوبوس به حاشیه یا نرده محافظ کنار جاده برخورد کرده باشد. او بیان کرد: «بنا بر تحقیقات اولیه، حادثه‌ای که برای این اتوبوس رخ داده، احتمالا به دلیل اشتباه انسانی راننده یا نقص فنی خودرو بوده است.»

به گفته رئیس اداره تحقیقات بلغارستان، چهار اتوبوس از یک آژانس مسافرتی مقدونیه شمالی اواخر روز دوشنبه از ترکیه به بلغارستان وارد شدند که این اتوبوس یکی از آن‌ها بوده است. به گزارش پلیس بلغارستان، این اتوبوس در اسکوپیه پایتخت مقدونیه ثبت شده و از ترکیه به سمت بلغارستان در حرکت بوده تا از آنجا به اسکوپیه برود.

تنها یکی از مسافران شهروند بلغارستان و بقیه شهروندان مقدونیه شمالی بوده‌اند. نخست وزیر مقدونیه شمالی با همتای بلغارستانی خود برای گفت‌وگو در مورد این حادثه تماس گرفته است. نخست‌وزیر بلغارستان با ابراز تاسف از این حادثه گفت: یک تراژدی عظیم اتفاق افتاده است.

استفان یانف، نخست‌وزیر بلغارستان با ابراز تاسف از این موضوع اظهار داشت:«یک تراژدی عظیم اتفاق افتاده است.» بویکو راشکوف، وزیر کشور بلغارستان نیز با بیان اینکه «مردم داخل اتوبوس سوخته و خاکستر شده‌اند»،گفت: «این تصاویر وحشتناک است. خیلی وحشتناک است. من قبلا چنین چیزی ندیده بودم.»

کدخبر: ۴۲۷۱۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر