کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۹۵۵
تاریخ خبر:

آتش جنگ در ادلب سوریه دوباره شعله‌ور شد

وبگاه «القدس العربی» گزارش داد نیروهای نیابتی ترکیه در شمال سوریه، دیروز (سه شنبه) به شدت پایگاه نیروهای روسیه در شمال غرب سوریه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

گروه تروریستی «جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه» (الجبهه الوطنیه للتحریر) که تحت حمایت ارتش ترکیه در استان ادلب مستقر است، روز دوشنبه هفته جاری مواضع نیروهای سوریه و روسیه را در مناطق مختلف شمال غرب سوریه هدف قرار داد.

گروه مزبور ضمن انتشار تصاویر مربوط به حمله راکتی خود به مواضع ارتش روسیه و سوریه، روی این تصاویر نوشتند که «واحد توپخانه‌ای و موشکی ما پادگان‌های ارتش اسد در غرب ادلب را در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان در مناطق کاهش تنش هدف قرار داده است».

از سوی دیگر، رسانه‌های سعودی با راه‌ اندختن جنجال رسانه‌های علیه روسیه و سوریه مدعی شدند که حمله دیروز ( ۴ ژانویه) هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه به یک مزرعه مرغداری در استان ادلب در شمال سوریه به کشته شدن یک زن و فرزندش و تلف شدن تعدادی مرغ‌ و همچنین این مزرعه منجر شده است.

حملات ادعایی هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه به مناطق کاهش تنش در ادلب با واکنش برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه (به عنوان دیگر حامی تروریست ها) مواجه شد. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که حمله جنگنده‌های روسی و سوری به ادلب را محکوم می‌کند.

طی روزهای اخیر منطقه کاهش تنش ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه های تروریستی بر این تنش‌ها افزوده است.دو کشور روسیه و ترکیه در اسفندماه سال ۹۸، در پی تشدید درگیری‌ها در ادلب بر سر کاهش تنش‌ها در استان مذکور توافق کردند.

کدخبر: ۴۳۴۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر