کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۸۹۸
تاریخ خبر:

سند نارضایتی کاربران ایرانی از وضع اینترنت ثابت

روزنامه هفت صبح | اطلاعات سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند، نشان می‌دهد متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه ژوئن امسال یعنی حدود تیرماه، ۲۹مگابیت‌برثانیه بوده و به ‌این ترتیب کشورمان با یک‌پله صعود در مقایسه با رتبه‌بندی ماه قبل به جایگاه ۶۶ در میان ۱۳۸کشور دنیا دست پیدا کند.

قبل از اینکه خوشحال شوید باید بدانید در این بازه‌ زمانی متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل معادل ۳۱مگابیت‌برثانیه بوده است. این یعنی وضع خیلی هم خوب نیست. در بررسی سرعت متوسط اینترنت ثابت اوضاع بدتر است.

وقتی کاربران اینترنت موبایل در ایران با سرعتی زیر متوسط جهانی سروکله می‌زده‌اند، بهترین اینترنت موبایل در جهان مال مردم کره‌جنوبی بوده است. آنها با متوسط سرعت ۱۱۰مگابیت‌برثانیه کارهایشان را انجام می‌دهند. امارات متحده‌عربی با ۱۰۷مگابیت‌برثانیه، چین با متوسط سرعت ۱۰۳مگابیت‌برثانیه، قطر با متوسط سرعت ۸۳مگابیت‌برثانیه و کانادا با متوسط سرعت ۷۱مگابیت‌برثانیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تازه باید خدا را شکر کنیم چون اینترنت موبایل ایران در ماه گذشته میلادی با متوسط سرعت دانلود ۲۷مگابیت‌برثانیه در رتبه ۷۰ قرار داشت اما حالا متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران به ۲۹مگابیت‌برثانیه رسیده و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل تا ۱۱مگابیت‌برثانیه افزایش پیدا کرده که باعث می‌شود رتبه ایران در میان ۱۳۸کشور دنیا چهار پله ترقی کرده و به ۶۶ برسد.

براساس این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اروگوئه،‌ آذربایجان و مکزیک کندتر است اما از فیجی، باهاماس و مالدیو سریع‌تر عمل می‌کند.اگر اخبار اینترنت را به‌شکل مداوم پیگیری کنید حتما می‌دانید بیشترین میزان نارضایتی کاربران از اینترنت ثابت است. آمارهای سایت Speedtestنشان می‌دهد، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران، ۱۵مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود آن هشت مگابیت‌برثانیه است.

این در حالی است که یک کاربر اینترنت ثابت در سنگاپور به متوسط سرعت ۲۰۸مگابیت‌برثانیه دسترسی دارد و متوسط سرعت اینترنت ثابت در هنگ‌کنگ ۱۹۲مگابیت‌برثانیه، در تایلند ۱۷۱مگابیت‌برثانیه، در سوئیس ۱۶۴مگابیت‌برثانیه و در رومانی ۱۶۳مگابیت‌برثانیه است. سایت Speedtestبا این عدد‌ها می‌گوید، ایران در میان ۱۷۴کشور دنیا صاحب رتبه ۱۳۳ می‌شود.

آمارها همچنین می‌توانند دلایل نارضایتی کاربران از اینترنت ثابت و کوچ دسته‌جمعی آنها به سمت دیگر روش‌ها را توضیح ‌دهند. اگر آمارهای جدید را با ماه قبل مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم رتبه متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران در عرض یک‌ماه ۱۱پله سقوط کرده است. حالا نه که آن موقع اوضاع‌مان خوب و درخشان بوده باشد؛ نه! در رتبه‌بندی قبلی هم ایران رتبه ۱۲۹ متوسط سرعت اینترنت ثابت را در اختیار داشت.

برای اینکه تیر آخر را بزنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که اینترنت ثابت ایران درحال حاضر از کشورهایی مثل لیبریا و هندوراس کندتر است اما مثلا می‌توانیم خوشحال باشیم که از کاربران اینترنت در صحرای غربی و سومالی اتصال سریع‌تری در اختیار داریم.

کدخبر: ۳۴۱۸۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر