شامگاه سه‌شنبه اول تیرماه، اختلالی گسترده در شبکه کارت‌های سه بانک بزرگ کشور یعنی «تجارت»، «ملی» و «صادرات» رخ داد. این اتفاق که منجر به از کار افتادن خودپردازها، پایانه‌های فروش (POS) و اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی شد، طی ساعات گذشته چالش‌های جدی برای شهروندان ایجاد کرده بود.

 

اما حالا خبرها حاکی از آن است که تیم‌های فنیِ شرکت خدمات انفورماتیک با تلاشی بی‌وقفه موفق شده‌اند گره از کار بانک تجارت باز کنند. طبق اعلام رسمی این شرکت، تمامی عملیات‌های مربوط به کارت‌های بانک تجارت به روال عادی خود بازگشته و از ساعت ۲۰ امشب، خدمات این شبکه به طور کامل فعال شده است.

در حالی که مشتریان بانک تجارت می‌توانند با خیالی آسوده به سراغ تراکنش‌های خود بروند، تیم‌های فنی همچنان با حداکثر توان در حال فعالیت هستند تا خدمات کارت‌محور بانک‌های «ملی» و «صادرات» را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازیابی و به مدار خدمت‌رسانی بازگردانند.

 

شرکت خدمات انفورماتیک ضمن عذرخواهی بابت اختلالات پیش‌آمده، وعده داده است که به محض رفع کامل مشکل در دو بانک دیگر، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام خواهد داد.