کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۲۵۴
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| امان از لجن‌پراکنی فیلمبردار!

روزنامه هفت صبح| درست یک روز بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی، رسانه‌ها را به دلیل نقد صحبت‌های نسنجیده محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره خودروی صدمیلیاردی‌اش، متهم به لجن‌پراکنی ‌‌و آنها را تهدید به افشای نام کرد، جناب کنعانی یک دسته‌گل دیگر ‌‌این بار در زمین به آب داد! در بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان، او به خاطر زدن یک ضربه ایستگاهی با سروش رفیعی به درگیری لفظی پرداخت. او اصرار داشت که ضربه را خودش بزند اما سروش مخالفت کرد.

یعنی اگر مداخله دانیال اسماعیلی‌فر نبود، امکان داشت کنعانی، سروش را زیر مشت و لگد خود بگیرد که خب با دخالت دانیال و شهاب زاهدی و یکی دو نفر دیگر ماجرا به خیر گذشت. اتفاق آنقدر واضح بود که یحیی گل‌محمدی بین دو نیمه هر دو بازیکن را تعویض کرد اما شهاب زاهدی در مصاحبه بعد از بازی کلا همه چیز را تکذیب کرد و گفت برای این جلوی دهان خودش را گرفته بود که بازیکنان حریف متوجه تاکتیک و نقشه آنها در ضربه ایستگاهی نشوند!

خب برادر من! اگر واقعیت این بود، زودتر به یحیی هم خبر می‌دادی که این طفلکی‌ها را بین دو نیمه تعویض نکند! بندگان خدا داشتند نقشه‌شان را پیاده می‌کردند اما یحیی که به اشتباه فکر کرده بود آنها با هم درگیر شده‌اند، نقره‌داغ‌شان کرد و هر دو را از زمین بیرون کشید! واقعا که امان از لجن‌پراکنی فیلمبردار تلویزیون! بی‌انصاف یک جوری فیلمبرداری کرد که یحیی دچار سوءتفاهم شد! آقای فیلمبردار! منتظر باش که یحیی در نشست خبری بعدی، به خاطر این لجن‌پراکنی، تو را تهدید به افشای نام کند!

تور ایرانگردی با بلیت بازی‌های خانگی!
یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی تیم‌های حرفه‌ای و مطرح جهان، بلیت‌فروشی است. بلیت‌ها به صورت تک‌بازی یا پکیجی شامل چند بازی برای فروش به هواداران روی سایت رسمی باشگاه قرار می‌گیرد. قیمت‌ها هم بسته به نوع پکیج و تعداد بازی‌ها متفاوت است‌ اما این روش، هم برای باشگاه سود زیادی دارد و هم برای هواداری که مثلا بلیت تمام بازی‌ها را خریداری می‌کند ارزان‌تر در می‌آید! حالا بیایید به این فکر کنید که در ایران هم چنین سیستمی به راه بیفتد!

مثلا باشگاه پرسپولیس بلیت همه بازی‌های خانگی‌اش تا پایان فصل را روی سایت رسمی خود بگذارد تا علاقه‌مندان بلیت‌ها را خریداری کنند. فرض کنید تعدادی از هواداران هم بلیت تمام بازی‌های خانگی را بخرند! می‌دانید چه اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد؟ مثلا ممکن است هوادار پرسپولیس برای تماشای بازی خانگی تیمش مقابل پیکان مجبور شود تا قزوین برود! فرض کنید استقلال هم بازی‌های خانگی‌اش را در کیش برگزار کند!

آن وقت هوادار بخت‌برگشته‌ای که بلیت همه بازی‌های خانگی تیمش را خریده، هر دو هفته یک بار باید بکوبد و به کیش برود تا بازی تیمش را ببیند! واقعا شانس آورده‌ایم که سیستم بلیت‌فروشی در ایران مدرن نشده ‌ وگرنه یک هوادار ممکن است برای تماشای بازی‌های خانگی تیمش مجبور شود نصف ایران را بگردد! راستی حالا که بحث بلیت‌فروشی شد، بد نیست بدانید که درآمد استقلال از بلیت‌فروشی بازی با هوادار 300 میلیون تومان بود. این در حالی است که دو سال پیش، ورزشگاه آزادی برای میزیانی یک بازی پرسپولیس، بیش از یک میلیارد تومان از این باشگاه خواسته بود!

انصافا به این لالیگایی برنمی‌خورد؟
اولین باری که خبر رسید استقلال با گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی قرارداد امضا کرده، به تاریخ 8 شهریور مربوط می‌شود. این خبر به شکل رسمی ساعت 23:58 روز 8 شهریور یعنی دو دقیقه قبل از پایان فصل نقل و انتقالات و بسته شدن پنجره داخلی لیگ‌برتر ایران در رسانه رسمی باشگاه استقلال منتشر شد.

این انتقال لحظه آخری نشان می‌داد که استقلال و جواد نکونام روی این مهاجم آرژانتینی حساب باز کرده‌اند و به او نیاز دارند. حالا اما نزدیک به دو ماه از انتشار این خبر گذشته و هنوز خبری از بازی کردن او در استقلال نیست. البته حتی برای رسیدن او به ایران هم هواداران نزدیک به دو هفته صبر کردند!

این بازیکن بیشتر از یک ماه است که در تمرینات استقلال حضور دارد. البته در بیشتر جلسات، به شکل انفرادی تمرین می‌کند. قشنگ می‌توانید نمونه‌ای از مدیریت مدیران فوتبالی ایران را ببینید. تیم سقف بودجه‌اش پر شده و نه‌تنها نمی‌تواند حتی یک ریال دیگر هزینه کند بلکه باید کلی با بازیکنان چک و چانه بزند تا مبلغ قراردادشان را کم کنند که مشکل عبور از سقف بودجه باعث کسر امتیاز نشود! اما در همین حال مدیران می‌روند و بازیکن خارجی جذب می‌کنند!

بعد از گذشت دو ماه هم هنوز نتوانسته‌اند مجوز بازی‌اش را بگیرند. یعنی این بنده‌خدا باید همچنان منتظر باشد تا بلکه بازیکنان استقلال راضی شوند مبلغ قراردادشان را کم کنند و جا برای حضور او در فهرست استقلال باز شود! واقعا مانده‌ایم بازیکنی که سابقه بازی در لالیگا را دارد، چطور این وضعیت را می‌بیند و صدایش در نمی‌آید!

کدخبر: ۵۴۴۲۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر