کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۰۲۰۲
تاریخ خبر:

الدحیل؛ حریف تکراری اما تازه!

‌روزنامه هفت صبح| هیاهویی که باشگاه‌های عربستانی در این پنجره نقل و انتقالاتی به وجود آوردند، باعث شد تا همه توجهات حتی در فوتبال اروپا به آنها معطوف شود. با این هیاهوها، دیگر تیم‌های آسیایی به حاشیه رفتند و در سایه قرار گرفتند. به همین بهانه، وضعیت تیم الدحیل حریف دوم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را مرور می‌کنیم.

حریف تکراری
الدحیل یکی از حریفان آشنای پرسپولیس در آسیاست و در سال‌های اخیر بارها روبه‌روی این تیم قرار گرفته است. آنها پیش از دیدار دوشنبه‌شب، هشت بار در این جام با یکدیگر پیکار داشته‌اند که نتیجه‌اش چهار پیروزی برای تیم قطری، سه برد برای نماینده کشورمان و یک تساوی بوده است.

اولین رویارویی در دور گروهی سال 2015 بود که ابتدا لخویا در قطر با سه گل به برتری رسید و سپس در تهران سرخ‌پوشان ایرانی همین نتیجه را به سود خود رقم زدند. دو سال بعد در دور یک‌هشتم نهایی شاهد پیکار این دو تیم بودیم. تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در قطر حریفش را با یک گل به خودی دیرهنگام شکست داد و با یک تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی، راهی مرحله بعدی شد.

دیدنی‌ترین پیکار الدحیل و پرسپولیس مربوط به سال 2018 می‌شود. قطری‌ها تشنه اولین حضور در نیمه‌نهایی بودند و پرسپولیس می‌خواست همانند دوره قبل طعم حضور در جمع چهار تیم پایانی را بچشد. بازی رفت در قطر با برتری یک بر صفر میزبان همراه شد اما در دیدار برگشت شاهد یک کامبک رویایی از سوی نماینده ایران بودیم.

پرسپولیس در شرایطی که نیمه نخست را با یک گل واگذار کرده بود، در 45 دقیقه دوم 3 گل به‌ثمر رساند و الدحیل را برای دومین مرتبه متوالی در دور حذفی شکست داد. گل گادوین منشا به یادماندنی‌ترین گل آن بازی بود که خاطرات شیرینی را برای هواداران این تیم تداعی می‌کند.

وضعیتی نه‌چندان ایده‌آل
برسیم به الدحیل این فصل! هدایت این تیم در فصل جاری مثل دو سه فصل اخیر بر‌عهده هرنان کرسپوی آرژانتینی است. او موفق شد الدحیل را صاحب سه جام داخلی کند و برای اولین بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند. اما این فصل برای او و تیمش خیلی رویایی شروع نشده است.

الدحیل فصل را با پیروزی 2 بر یک مقابل الاهلی آغاز کرد، در هفته دوم المعیذر را 4 بر یک مغلوب کرد، در برابر العربی به تساوی 3 - 3 رسید، به الغرافه 3 بر 2 باخت و در نهایت المرخیه را 2 بر یک شکست داد. با 3 برد، یک تساوی و یک باخت، الدحیل با 10 امتیاز فعلا تیم چهارم جدول است و السد، الریان و الوکره را بالاتر از خود می‌بیند. الدحیل لیگ قهرمانان آسیا را هم با نتیجه‌ای ضعیف شروع کرده و در مقابل استقلال تاجیکستان به تساوی بدون گل رسیده است.

ستاره‌های نا‌م‌آشنا
در ترکیب الدحیل چند ستاره نام آشنا حضور دارند. لوئیز جونیور هافبک برزیلی‌الاصل این تیم است که تابعیت قطر را هم دارد و سابقه گلزنی به پرسپولیس هم در کارنامه او دیده می‌شود. عاصم مادیبو، علی عفیف، بسام الراوی، کریم بوضیاف، سلطان البریک و محمد مونتاری بازیکنان تیم ملی قطر هستند که بارها مقابل پرسپولیس به میدان رفته‌اند.

معز علی آقای گل جام ملت‌های آسیای 2019 هم همچنان در این تیم حضور دارد. مایکل اولونگا، گربه سیاه تیم‌های ایرانی هم همچنان برای الدحیل بازی می‌کند. او به ذوب‌آهن چند گل زده و در دو بازی مقابل استقلال 5 بار دروازه این تیم را باز کرده است. اولونگا چند ماه پیش هم با تیم ملی کنیا مقابل تیم ملی ایران بازی کرد. او در چند هفته گذشته مصدوم بود اما در آخرین بازی مقابل المرخیه بازی کرد و یک گل هم زد.

کوتینیو وارد می‌شود!
بازیکنان جدید زیادی در ترکیب این فصل الدحیل دیده می‌شوند که تقابل با آنها برای پرسپولیس و هوادارانش جذاب خواهد بود. بی‌شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازیکن الدحیل فیلیپ کوتینیو است. او با سابقه بازی برای اینترمیلان، لیورپول، بارسلونا، بایرن مونیخ و استون ویلا به الدحیل پیوسته و در اولین بازی‌اش برای این تیم یک گل زیبا هم از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده است.

ایساک لیهاجی فرانسوی دیگر بازیکن جدید این تیم است که در مارسی، لیل و ساندرلند بازی کرده است. او در پست فوروارد بازی می‌کند و در 3 بازی برای این تیم یک گل زده است. ابراهیم بامبای ایتالیایی هم به تازگی به الدحیل پیوسته ولی مصدوم است و به بازی مقابل پرسپولیس نمی‌رسد. و در نهایت روبن سمدوی پرتغالی که مدافع است و از فصل گذشته برای الدحیل بازی می‌کند و سابقه بازی برابر پرسپولیس را ندارد. او 3 بار هم برای تیم ملی پرتغال به میدان رفته است.

کدخبر: ۵۴۰۲۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر