کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۸۰۴
تاریخ خبر:

فقط پرسپولیس از خریدهایش راضی است

‌روزنامه هفت صبح| اولین تعطیلی لیگ بیست و سوم فرصت خوبی برای ارزیابی عملکرد خریدهای جدید تیم‌های مدعی قهرمانی است. این 4 تیم در فصل نقل و انتقالات عملکرد متفاوتی با هم داشتند‌ اما عملکرد خریدهای تابستانی این 4 تیم غیرمنتظره بوده است. بعضی از ستاره‌ها به شدت کم‌فروغ ظاهر شده‌اند و بعضی از خریدهای عجیب، حسابی درخشیده‌اند.

سپاهان
تیم پرسر و صدا و جنجالی فصل نقل و انتقالات، ظاهرا به هدفی که می‌خواسته نرسیده است. البته سپاهان نتایج خوبی گرفته و با پیروزی در همه دیدارهایش فعلا صدرنشین است اما بیشتر خریدهای این تیم فعلا درخششی نداشته‌اند. این تیم در تابستان، رضا اسدی، رضا شکاری، عیسی آل‌کثیر، کاوه رضایی، هادی محمدی و احسان پهلوان را خرید.

برایان دابو هم چند روزی هست که به این تیم پیوسته ‌ اما از میان این 7 نفر، فقط رضا اسدی خوش درخشیده است. او در همه بازی‌های لیگ‌برتری تیمش گل زده و فعلا با 4 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است. رضا شکاری هم فقط در بازی اول خوب کار کرد و در 3 بازی بعدی خیلی به چشم نیامده است.

عیسی آل‌کثیر هنوز در انتظار صدور مجوز و کارت بازی است، کاوه رضایی فقط چند دقیقه به میدان رفته و اصلا در حد انتظار ظاهر نشده است، هادی محمدی هم نیمکت‌نشین است و احسان پهلوان هم جایی در ترکیب اصلی این تیم ندارد. دابو هم مثل آل‌کثیر هنوز مجوز و کارت بازی ندارد. در مجموع هواداران سپاهان که از خریدهای تیم‌شان حسابی ذوق‌زده بودند، فعلا به جز رضا اسدی، چیز خاصی از بقیه آنها ندیده‌اند.

پرسپولیس
قهرمان فصل گذشته نیاز به خریدهای زیادی در فصل نقل و انتقالات نداشت. پرسپولیس ابتدا شهاب زاهدی را جذب کرد، سپس در اقدامی غیرمنتظره محمدحسین کنعانی‌زادگان را از قطر بازگرداند، در ادامه به شکلی غافلگیرکننده و ناگهانی، مسعود ریگی را به خدمت گرفت و در نهایت یاسین سلمانی را هم جذب کرد.

این تیم هنوز به دنبال جذب یک مهاجم خارجی هم هست که تا این لحظه موفق به این کار نشده ‌. می‌شود گفت خریدهای پرسپولیس در این 4 هفته خوب کار کرده‌اند. کنعانی‌زادگان که با عملکرد خوبش، گولسیانی را کاملا نیمکت‌نشین کرده است. مسعود ریگی در دو هفته اخیر به ترکیب اصلی رسیده و در بازی آخر مقابل فولاد فوق‌العاده ظاهر شده است.

او احتمالا تا اطلاع ثانوی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار خواهد داشت. یاسین سلمانی هم با وجود اینکه خیلی دیر به تیم اضافه شده‌ اما به خوبی در ترکیب جا افتاده است. او زننده آخرین گل پرسپولیس هم بوده است. تنها خرید پرسپولیس که هنوز انتظارات را برآورده نکرده‌، شهاب زاهدی است که البته یک پاس گل داده و خیلی هم ناامیدکننده ظاهر نشده است. در مجموع پرسپولیس با فعالیتی معقول و منطقی در فصل نقل و انتقالات، از خریدهای جدیدش راضی به نظر می‌رسد.

استقلال
به دلیل تغییرات مدیریتی و ضعف مدیران و اختلافات علنی بین سرمربی و مدیرعامل، استقلال در فصل نقل و انتقالات خوب کار نکرد. این تیم آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، سامان تورانیان، محمدجواد کیا، محمدرضا خالدآبادی و مهرداد محمدی را به خدمت گرفت. سهرابیان در تمام این 4 هفته مصدوم بوده و برای استقلال به میدان نرفته است.

ایمان سلیمی در بازی برابر سپاهان در ترکیب اصلی قرار گرفت و یک پنالتی داد! سامان تورانیان و خالدآبادی هم هنوز فرصت بازی برای استقلال را پیدا نکرده‌اند. محمدجواد کیا هم ظاهرا به دلیل اینکه نکونام او را نمی‌خواست، از استقلال جدا خواهد شد. در نهایت می‌رسیم به مهرداد محمدی که بعد از چند نمایش ضعیف، سرانجام در هفته چهارم توانست تک‌گل 3 امتیازی استقلال را به همنام خوزستانی بزند و هزارمین گل تاریخ استقلال در لیگ‌برتر را به نام خودش ثبت کند.

استقلال البته در روزهای اخیر یک مهاجم آرژانتینی به نام گوستاوو بلانکو را هم به خدمت گرفته ‌ که هنوز برای این تیم به میدان نرفته است. استقلال در فصل نقل و انتقالات کم‌فروغ ظاهر شد و خریدهای این تیم هم کسی را غافلگیر نکردند. واقعیت این است که در این 4 هفته نمی‌توان هیچ کدام از خریدهای استقلال را موفق ارزیابی کرد.

تراکتور
فعال‌ترین تیم مدعی در فصل نقل و انتقالات، تراکتور بود. این تیم تا عصر جمعه! آلوارو خیمنز، امیرحسین حسین‌زاده، امیررضا جدی، حسین پورحمیدی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، عارف رستمی، محمد نادری، محمد شکیب‌خو، مهدی حسینی، مهدی شیری و مهدی عبدی را جذب کرده است؛ به اندازه یک تیم کامل با 3 بازیکن ذخیره!

اما از این 14 نفر، فقط مهدی عبدی توانست در اولین حضورش یک گل 3 امتیازی بزند و تیمش را از بحران نجات بدهد. مهدی حسینی هم پاس همین گل را به عبدی داده است. در عوض، پورحمیدی 3 اشتباه منجر به گل داشته، سیامک نعمتی مقابل الشارجه در حالی که تراکتور به بازگشت امیدوار بود، یک پنالتی آماتورگونه داده، امیرحسین حسین‌زاده یک مصاحبه جنجالی کرده و ارکان باشگاه را به لرزه درآورده و سایرین هم یا عملکردی ضعیف و دور از انتظار داشته‌اند یا هنوز فرصت بازی پیدا نکرده‌اند.

البته ستاره‌های سابق این تیم بد کار نکرده‌اند. در آخرین بازی تراکتور مقابل استقلال خوزستان، ریکاردو آلوز پاس داد و گوستاوو ووگنین گل زد. می‌توان گفت‌ تراکتور با بیشترین خرید و تغییراتی البته غیرضروری در فصل نقل و انتقالات، فعلا بدترین عملکرد را داشته و خریدهایش به‌شدت ناامیدکننده ظاهر شده‌اند.

کدخبر: ۵۳۶۸۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر