کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۷۹۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| این روش ژنرال است دوستان!

روزنامه هفت صبح| درباره کادر فنی و دستیاران امیر قلعه‌نویی چند باری در این ستون نوشته‌ایم. انتقاداتی داشته‌ایم که تقریبا همه رسانه‌ها هم همین انتقادات را مطرح کرده‌اند. به خصوص حضور خداداد عزیزی و هومن افاضلی به عنوان مشاور و دستیار جدید در کادر فنی باعث شد تا دوباره این بحث داغ شود. به تازگی هم ویدئویی از خداداد عزیزی در رسانه‌ها بازپخش شده که او در این ویدئو از حضور سعید الهویی در کادر فنی امیر قلعه‌نویی انتقاد می‌کند.

او در این مصاحبه که کمتر از دو ماه پیش انجام شد، می‌گوید: «ما این همه بازیکن با سابقه چندین بازی ملی داریم و برای من واقعا سوال است که آقای الهویی از کجا می‌آید و دستیار قلعه‌نویی می‌شود؟ ایشان هفت بازی سرمربی گل‌گهر بود و نتایجش را دیدیم. ما چطور می‌توانیم در کادر فنی تیم ملی کسی را داشته باشیم که نتوانست در تیمی ثروتمند و پرستاره نتیجه بگیرد؟»

اما کمتر از دو ماه بعد از این مصاحبه، خداداد عزیزی هم به کادر فنی تیم ملی پیوست و حالا چند روزی هست که در کنار سعید الهویی بر تمرینات ملی‌پوشان نظارت می‌کند! قطعا که نظر خداداد درباره الهویی درست بوده، البته کارنامه خود خداداد در مربیگری هم خیلی فرقی با کارنامه الهویی ندارد‌ اما راستش نمی‌دانیم الان خداداد چطور با الهویی چشم در چشم می‌شود و چه توضیحی برای این مصاحبه دارد! اما این را می‌دانیم که این رفتارهای قلعه‌نویی مسبوق به سابقه است.

او معمولا در کادر فنی تیم‌هایش، دستیارانش را یا از میان دوستان نزدیک و معتمدانش انتخاب می‌کند یا از میان کسانی که به او انتقاد می‌کنند. در همین کادر فنی به آندرانیک تیموریان هم نگاه کنید. برای سال‌ها رابطه این دو نفر به شدت شکرآب بود. تیموریان به دلیل اختلاف با قلعه‌نویی استقلال را ترک کرد و به تراکتور رفت و چند هفته بعد وقتی تراکتور در تهران استقلال را شکست داد، آندو با شادی گلی معنادار، درجه‌های ژنرال را از روی لباسش کَند! خلاصه که این روش آشنا و همیشگی امیرخان در کار مربیگری است.

آقای سرپرست، شما راست می‌گویید یا عنایتی؟
چیزی نمانده بود که پیروزی تیم امید بر هنگ‌کنگ به کام فوتبال ایران تلخ شود و اگر هشدار ناظر ای‌اف‌سی نبود، قطعا این بازی پس از سوت پایان 3 بر صفر به سود هنگ‌کنگ اعلام می‌شد. ماجرا از این قرار بود که آریا برزگر و علیرضا باویه به دلیل اخراج در بازی رسمی قبلی تیم امید، از حضور در بازی با هنگ‌کنگ محروم بودند و حضور آنها در ترکیب تیم امید می‌توانست بازی را 3 بر صفر به سود هنگ‌کنگ کند

اما ناظر ای‌اف‌سی ساعاتی قبل از شروع بازی این موضوع را به مسئولان تیم امید اعلام می‌کند و تیم بدون این بازیکنان به مصاف حریف می‌رود و پیروز هم می‌شود. رضا عنایتی سرمربی تیم امید در نشست خبری خود بعد از بازی اعتراف کرد که از قبل در جریان این محرومیت‌ها نبوده و 3 ساعت قبل از برگزاری بازی متوجه شده و مجبور شده هر دوی آنها را از ترکیب اصلی تیم خارج کند.

قاعدتا ناظران ای‌اف‌سی وظیفه‌ای برای این اطلاع‌رسانی ندارند، همانطور که قبلا هم از این اتفاقات رخ داده و تیم امید و تیم سپاهان اصفهان در مقابل حریفان‌شان 3 بر صفر بازنده شدند و ما باید از جناب ناظر تشکر کنیم که ما را از یک فاجعه تکراری نجات داد‌ اما جالب است که سرپرست تیم امید مدعی شده که در جریان این محرومیت‌ها بوده و حتی با توجه به جواب دوپهلوی ای‌اف‌سی درباره وضعیت برزگر، از بازی کردن او جلوگیری کرده است.

در واقع ایشان جوری حرف می‌زنند که انگار به جای ناظر ای‌اف‌سی از ایشان باید تشکر کنیم که تیم امید را از یک فاجعه بزرگ نجات داده اما خب با صحبت‌های عنایتی چه کنیم؟ او وقتی مدعی می‌شود که 3 ساعت قبل از بازی متوجه ماجرا شده، یعنی در روز قبل از بازی، بازیکنان محروم تمرین کرده‌اند و احتمالا در ترکیب اصلی هم بوده‌اند! ما سعی می‌کنیم حرف جناب سرپرست را باور کنیم، اصلا ایشان ناجی تیم امید بودند. قبول! اما از ایشان می‌خواهیم درباره حرف‌های عنایتی هم توضیحی بدهند و ما را قانع کنند. ممنون.

کدخبر: ۵۳۶۷۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر