کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۴۴۲
تاریخ خبر:

نکته‌ بازی| کمی سعه‌صدر بد نیست آقای قلعه‌نویی

روزنامه هفت صبح| روز یکشنبه در تمرین تیم ملی اتفاق عجیبی افتاده و مسئولان تیم ملی از حضور یک عکاس در این تمرین جلوگیری کردند. ظاهرا انتشار یک عکس از امیر قلعه‌نویی در اینستاگرام این عکاس و کپشنی که روی آن نوشته شده بود، باعث شده تا دوستان در تیم ملی این عکاس را به جرم تمسخر امیر قلعه‌نویی به تمرین راه ندهند! البته که در خود عکس هیچ مشکلی وجود ندارد.

یک تصویر کاملا رئال و بدون اگراندیسمان از اندام جناب سرمربی است و اگر مثلا در این تصویر شکم جناب قلعه‌نویی برآمده است، به هیچ عنوان تقصیر عکاس نیست! مسئولان تیم ملی پس از اینکه واکنش تند افکار عمومی نسبت به اخراج عکاس را در فضای مجازی دیده‌اند، اعلام کرده‌اند که خود عکس مشکلی نداشته و این تمسخر اندام سرمربی تیم ملی در صفحه شخصی عکاس بوده که باعث شده تا او را به تمرین راه ندهند.

راستش به نظر ما بهتر است شخص آقای قلعه‌نویی و مسئولان تیم ملی سعه‌صدر بیشتری داشته باشند. حالا یک شوخی انجام شده و خود عکاس هم در اینستاگرامش، حتی قبل از اخراج از تمرین تیم ملی، تاکید کرده که قصد توهین و تمسخر ندارد و این فقط یک عکس بامزه و سوژه خوب عکاسی بوده است!

واقعا به خاطر این شوخی نیازی به عکس‌العمل این‌چنینی نبود. خود قلعه‌نویی هم می‌توانست با لبخند از کنار این شوخی رد شود و اتمسفر اردوی تیم ملی را مثبت‌تر از گذشته کند. این بگیر و ببند و تحریم و راه ندادن به تمرین آن هم به خاطر یک شوخی، هیچ کمکی به تیم ملی نخواهد کرد.

سلامتی سه کس؛ زندونی و غریب و بی‌کس!
یکی دو هفته‌ای می‌شود که استقلالی‌ها چشم به راه آمدن عمر ورده بازیکن مصری هستند‌ اما این بازیکن که حاشیه‌های اخلاقی و انضباطی زیادی هم در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد هنوز به تهران نیامده است. آخرین خبر درباره او باور نکردنی است. گفته می‌شود دلیل امروز و فردا کردن او برای سفر به تهران، زندانی بودن ورده در قبرس به دلیل داشتن پرونده و اتهامی ‌اخلاقی است!

راستش ما چند روز پیش در همین ستون به مدیران باشگاه استقلال هشدار دادیم که چنین بازیکنی هر چقدر هم از لحاظ فنی خوب باشد و از لحاظ قیمت ارزان، در نهایت تبدیل به دردسری بزرگ برای این باشگاه خواهد شد. البته ظاهرا استقلالی‌ها قید او را زده‌اند و به سراغ گزینه‌های دیگری رفته‌اند اما تصور کنید بازیکنی که می‌خواهد به استقلال بیاید، آخرین جایی که در آن خوابیده است، یک زندان بوده! فکرش را بکنید!

احتمالا در زمان آزادی او هم‌بندی‌هایش جملات معروفی مثل بری دیگه برنگردی و سلامتی سه تن و … را هم برایش خوانده‌اند و او هم وسایلش را جمع ‌ و با آنها خداحافظی کرده و احتمالا پیغامی هم برای خانواده یکی از همبندی‌هایش خواهد برد! گذشته از شوخی، باشگاه‌های ایرانی در جذب بازیکن عادی هم زیاد به مشکل خورده‌اند.

بازیکن را مستقیم از لیگ‌برتر خریده‌ایم و نتوانسته‌ایم از بارهای دوبی جمعش کنیم. انصافا قرار است چطور بازیکنی با این سابقه را که یک راست از زندان آمده، سربه‌راه کنیم؟ آقا سر جدتان بی‌خیال این بنده خدا شوید. او کلا فوتبال را به خاطر چیز دیگری دوست دارد. بروید سراغ گزینه‌های دیگر!

منحل نمی‌شد پولش را می‌دادید؟
واکنش‌های باشگاه استقلال به دو پرونده اخیر علیه این تیم که جنجالی شده، بامزه است. یکی از این پرونده‌ها، متعلق به عزیزبک آمانوف است که با حکم فیفا، باشگاه استقلال محکوم به پرداخت 520 هزار دلار به او شده است. ظاهرا آمانوف در مقاطعی، طبق قانون فیفا برای دریافت مطالباتش به استقلال ایمیل می‌زند و به اصطلاح فوتبالی نوتیس می‌دهد .

اما این ایمیل‌ها از سوی یکی از کارمندان باشگاه پاک می‌شود و مدیران استقلال بی‌خبر از نوتیس آمانوف به کارشان ادامه می‌دهند و در نهایت کار پرونده به اینجا می‌رسد که فیفا علیه این باشگاه حکم 520 هزار دلاری صادر می‌کند. حالا اگر‌چه پرونده این ماجرا باز است و مدیران باشگاه استقلال از کسی که این ایمیل‌ها را پاک کرده، شکایت کرده‌اند‌.

اما واقعیت این است که اگر هم ایمیل‌ها پاک نمی‌شد، خیلی تفاوتی در رای فیفا ایجاد نمی‌شد چرا‌که استقلالی‌ها اساسا پولی نداشتند که بخواهند به آمانوف بدهند و مانع شکایت او شوند. پرونده دوم هم به شکایت باشگاه شاهین بوشهر به دلیل دریافت نکردن حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی است.

استقلالی‌ها در بیانیه‌ای مدعی شده‌اند که چون باشگاه شاهین بوشهر منحل شده، اساسا این باشگاه نمی‌تواند به فیفا شکایت کند. البته که تا اینجا حق با استقلال است اما سوال این است که آیا اگر باشگاه شاهین بوشهر منحل نشده بود، استقلالی‌ها پول این باشگاه را به موقع می‌دادند؟ الان مشکل استقلال منحل شدن باشگاه شاهین بوشهر است؟ آقا بی‌خیال! تا این پنجره دوباره بسته نشده، بگذارید کمی هوا بخوریم!

کدخبر: ۵۳۶۴۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر