کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۴۴۴
تاریخ خبر:

آنالیز| بررسی مرحله شانس مجدد رئالیتی‌شوی ‌پدر خوانده‌

روزنامه هفت صبح| در بین تمام رئالیتی‌شوهایی که بر پایه بازی مافیا طراحی و ساخته شده، بی‌تردید «پدرخوانده» به لحاظ اجرا و بازی از همه حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر است، اما خودزنی عوامل و در راس آن‌ها سعید ابوطالب در انتخاب پلیرهای ضعیف و متوسط آن‌هم برای مرحله حساسی مثل «شانس مجدد» موجب می‌شود تا اعتبار این رئالیتی‌شو که بینندگان زیادی هم دارد زیر سوال برود.

منظر اول | انتخاب بازیکن‌ها
بعد از انجام سه رقابت مرحله اول انتخابی فینال، رئالیتی‌شو «پدر خوانده» وارد مرحله «شانس مجدد» شده که در این مرحله هم قرار است شرکت‌کننده‌های حاضر در سه مسابقه با هم رقابت کنند که رقابت اول به دلیل عملکرد ضعیف بازیکن‌های انتخاب شده در نازلترین سطح ممکن برگزار شد.

در این مرحله باربد بابایی، سپند امیر سلیمانی و ترلان پروانه که در فصل قبل جزو بازیکن‌های شاخص بودند برای نخستین‌بار در فصل دوم حضور پیدا کرده‌بودند تا در کنار بازیکن‌هایی که در این فصل عملکرد متوسطی داشتند برای حضور در فینال رقابت کنند. فرزاد حسنی و مجتبی پوربخش همراه با رامین راستاد، امین میری، دارا حیایی، هدیه بازوند، فرزین محدث و نیما شاهرخ شاهی از جمله این بازیکن‌ها بودند. ترکیب ناهمگونی که حضور بازیکن‌های ضعیفی چون فرزین محدث، دارا حیایی، هدیه بازوند، نیما شاهرخ شاهی سطح مسابقه را به حسابی تنزل داد‌ه بودند.

منظر دوم | عملکرد بازیکن‌ها
مرحله شانس مجدد، مرحله حساسی است که در آن باید بازیکن‌های سطح اولی حاضر باشند که بتوانند در صورت راهیابی به فینال توان رقابت با بست پلیرهايی چون امیر‌مهدی ژوله، امیر علی نبویان، مجید واشقانی، بهار قاسمی و… را داشته باشند، نه بازیکن‌هایی که ابتدایی‌ترین قوانین بازی را رعایت نمی‌کنند و موجب می‌شوند تا سطح بازی تنزل پیدا کند.

یکی از ابتدایی‌ترین اصول بازی «مافیا» این است که بازیکن‌های دارای قابلیت ویژه، طوری رفتار نکنند که هویتشان به اصطلاح «شو» شود، اما در این بازی به دلیل ناکاربلدی بازیکن‌هايی مثل «فرزین محدث»، «رامین راستاد» و «امین میری» نقش آن‌ها از شب دوم به بعد شو شد، تا جایی‌که پدرخوانده بازی می‌توانست به راحتی تمامی آن‌ها را با استفاده از «حس ششم» از بازی خارج کند، کاری که البته در خصوص فرزین محدث انجام شد.

کدخبر: ۵۴۴۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر