کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۷۸۵۱
تاریخ خبر:

درباره کاراکتر آلما در سریال آکتور

روزنامه هفت صبح| اگر تماشاگر سریال آکتور در فیلیمو هستید حتما متوجه شده‌اید که نقش آلما در این سریال چگونه در حال بسط یافتن است و ذره ذره بر دیگر رقبا غلبه می‌کند. تماشاگران این سریال با شگفتی مجذوب توانایی‌های یک زن کوچک اندام می‌شوند که نقش خود را با دقت و تمرکز بازی می‌کند و از هرگونه حرکت اضافه در شیوه بازی کردنش می‌پرهیزد. بازیگری که در عین حال آن‌قدر جاه‌طلب است که از کوچک‌ترین فرصت‌های نمایش مهارت بازی خود کمال استفاده را ببرد.

هستی مهدوی از 19سالگی وارد سینمای ایران شد و در فیلم ورزشی سوت‌پایان ساخته نیکی کریمی نقش مهمی را برعهده گرفت. اما از آن پس همان‌طور که حدس زده می‌شد از جریان اصلی سینمای ایران دور شد. خب خیلی جوان بود. تا این‌که مانی حقیقی که شم خاصی در انتخاب بازیگران دارد او را برای فیلم 50 کیلو آلبالو انتخاب کرد (این مهارت حقیقی را در انتخاب بازیگرانی مثل احسان گودرزی و کیانا تجمل و همایون غنی‌زاده در فیلم اژدها وارد می‌شود دیده بودیم و یا استفاده‌ای که از بازیگران زیردستی مثل حسن معجونی و لیلی رشیدی در فیلم خوک می‌کند و …)

به هرحال هستی مهدوی در 24سالگی شاه نقش یک فیلم کمدی بسیار پرفروش را به دست آورد. روبه‌روی ساعد سهیلی و در فیلمی که آزاده صمدی نقش دوم را ایفا می‌کرد. مهدوی هم با همان اعتماد به نفس خاص خود از پس این نقش برآمد. در شکلی از بازی که تماشاگر را یاد نازنین بیاتی می‌انداخت. حالا او روی سکوی پرش بود.

اما نمی‌دانیم چه شد که این وقفه بزرگ در حضور سینمایی او رخ داد. از جریانات زندگی خصوصی او بی‌خبریم و فقط در فرش قرمزهای جشنواره‌ها و اکران‌های خصوصی او را می‌دیدیم که با سلیقه خاصش در پوشش و با کلکسیون کت و شلوارهای نیمه مردانه و البسه چرم ظاهر می‌شد و شکار عکاسان صفحات مجازی می‌شد. هستی مهدوی در سال 96 یک نقش دوم نه چندان پراهمیت در ردخون فیلم محمدحسین مهدویان به دست آورد اما فیلم به خودی خود به اندازه کافی آشفته بود و نقش اصلی را هم بهنوش طباطبایی بازی می‌کرد.

مهدوی حتی به دیگر فیلم‌ها و سریال‌های پرشماری که مهدویان ساخت راه پیدا نکرد و ناظر نقش‌هایی بود که به رعنا آزادی‌ور و آناهیتا درگاهی و هانیه توسلی می‌رسید. آیا چهره جوانانه و حتی کودکانه‌اش سد راه موفقیت او شده بود؟‌آیا او هم باید راه نازنین بیاتی را می‌رفت و به دختر بامزه و کوچک سریال‌های کمدی بدل می‌شد؟‌ هرچه بود هستی مهدوی به تدریج در فضای سینمای ایران گم شد. تا این‌که نیما جاویدی در سریال آکتور نقش بسیار مهمی را به او سپرد.

آیا این نقش از قبل برای او نوشته شده بود یا گرفتاری بازیگران مطرح دیگر این فرصت را پیش پای هستی مهدوی گذاشت؟‌ نمی‌دانیم! در آکتور به سختی شما می‌توانید نقش اول زن را پیدا کنید. چهار بازیگر یعنی هانیه توسلی، ‌هستی مهدوی، ‌سها نیاستی و گلاره عباسی نقش‌های اصلی زنانه را به عهده دارند و هرکدام در بخشی از داستان موتور محرکه سریال می‌شوند اما نقش هستی مهدوی به خاطر همدست بودن با نوید محمدزاده و احمد مهرانفر به عنوان یکی از سه آکتور فیلم و لزوم نقش بازی کردن‌های متعدد و متنوع، ‌از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حتی مهم‌تر و غنی‌تر از نقشی که هانیه توسلی در این سریال برخوردار بود. سیر داستان موجب می‌شود که به تدریج هستی مهدوی به کانون اصلی درام منتقل شود و تماشاگر حالا نگران اوست. مزیت مهم هستی مهدوی در این نقش پختگی و ظرافتی است که از خود نشان می‌دهد. انگار بالاخره از دست آن نوجوان شوخ و شنگ درونش خلاص شده است. شاید همبازی شدن با اعجوبه‌ای مثل نوید محمدزاده موجب شده تا مهدوی تمام استعدادهای پنهان بازیگری خود را کشف کند و به نمایش بگذارد.

به‌خصوص در صحنه‌هایی که با محمدزاده همبازی است این ارتقای مهارت‌های بازیگری در خانم مهدوی را به خوبی می‌توانیم لمس کنیم. میمیک کنترل شده، ‌صدای نافذ و درک درستش از نقشی که برعهده دارد آن هم در دوراهی دلدادگی و عزت نفس، ‌او را به بهترین کاراکتر سریال آکتور بدل کرده است. نیما جاویدی که در سرخپوست نقش مهمی در ری برندینگ پریناز ایزدیار داشت، ‌اینجا هم هستی مهدوی را به صف اول بازیگران سینمای ایران باز می‌گرداند.

مهدوی که حالا 32 ساله است با پختگی کم نظیری در آکتور ظاهر شده و مضاف برآن توانسته به یکی از جاذبه‌های روایت این سریال بدل شود. او حالا در کنار پردیس احمدیه به عنوان مهم‌ترین بازیگر جوان سینمای ایران خود را ثابت کرده است و جلوتر از چهره‌هایی مثل طرلان پروانه و یا ماهور الوند قرار گرفته است. از این به بعد انتظارات از هستی مهدوی فراتر از یک دختر کوچک اندام بامزه است. او در آکتور نشان داد که یک بازیگر واقعی و همه فن حریف است.

هم او باید مواظب خودش باشد و هم سینمای ایران می‌بایست این استعداد تازه شکفته را به شکل کاملی درک کند. سریال‌های پلتفرم‌های خانگی در یک‌سال گذشته چهره‌هایی مثل هدی زین‌العابدین(رهایم کن)، ‌هستی مهدوی(آکتور)، ‌پردیس احمدیه(پوست شیر) را به صنعت سینمای ایران عرضه کرده است. هفته آینده بازیگران مرد این پلتفرم‌ها را هم دوره خواهیم کرد.

کدخبر: ۵۱۷۸۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر