کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۳۲۴۷
تاریخ خبر:

سودای تکرار خوشبختی عصر جدید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| سابقه ساخت برنامه‌های استعدادیابی در ایران به دهه هفتاد و «قوی‌ترین مردان ایران» برمی‌گردد. اوج ساخت چنین برنامه‌هایی در دهه نود رقم خورد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به «عصر جدید»،«خنداننده شو»، «تهمتن»، «آقای گزارشگر»، «جادوی صدا» و … اشاره کرد. پرونده تولید مسابقات استعدادیابی همچنان باز است و این روزها برنامه‌هایی با موضوعات مختلف در حال آماده‌سازی برای پخش از تلویزیون هستند.

مورد اول| همآهنگ
یکی از مسابقات جدید که به‌زودی احتمالا روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، «همآهنگ» است. این مسابقه محصول سازمان اوج است و در حوزه موسیقی و سرود تولید شده. روز گذشته از نام داوران «همآهنگ»رونمایی شد: فلورا سام،عباس غزالی، امیریل ارجمند به همراه اشکان کمانگری (خواننده)، احسان مهدی بازیگر، صداپیشه و برنامه‌ساز حوزه کودک نیز اجرای مسابقه را برعهده دارد.

800 گروه در کشور متقاضی حضور در «همآهنگ» بودند که از میان آن‌ها، گروه‌های برگزیده برای مرحله مقدماتی انتخاب شدند و رقابت خود را در قالب کارناوال کشوری در چند استان آغاز کردند. پس از این مرحله گروه‌های برتر برای حضور در قسمت‌های نهایی انتخاب شدند. پیش از این شبکه نسیم مسابقه «شب کوک» در حوزه موسیقی را روانه آنتن کرد که با اقبال مواجه شد.« همآهنگ» فرصت خوبی برای پر کردن خلأ موسیقایی تلویزیون است البته با رویکرد سرود.

مورد دوم |همه فن‌ حریف
«قوی‌ترین مردان ایران»،«مردان آهنین» ، «ستاره‌ساز» و «تهمتن» مسابقات استعدادیابی تلویزیون در حوزه ورزش هستند. حالا مسابقه جدید «همه فن حریف» برای کشف استعدادهای کشتی آماده پخش شده است. قسمت اول این برنامه پنجشنبه گذشته روی آنتن شبکه ورزش رفت که در واقع افتتاحیه بود و حکم آشنایی مخاطبان با فضای برنامه و داوران را داشت.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی فرنگی بزرگسالان، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد، علی محمدی از قهرمانان اسبق کشتی و عباس جدیدی از قهرمانان المپیک و مسابقات جهانی داوری این مسابقه را برعهده دارند. ترکیب، قابل دفاع است و باید دید کیفیت مسابقه چگونه خواهد بود. اجرای «همه فن حریف» برعهده هادی عامل و سینا هوشمندی است. این مسابقه با حضور ۵۶ شرکت‌کننده نوجوان از ۱۴ استان که منتخبی از برترین‌های کشتی کشور هستند، آماده شده. هفته آینده به شکل کامل کیفیت «همه فن حریف» را بررسی خواهیم کرد.

مورد سوم| ستاره‌ساز
سال 98 فصل اول «ستاره‌ساز» روی آنتن شبکه سه رفت؛ مسابقه‌ای که با هدف کشف استعداد نوجوان‌های علاقه‌مند به فوتبال ساخته شده است. مدتی پیش فراخوان فصل چهارم منتشر شد و حالا ضبط آن آغاز شده است. «ستاره ساز» به دلیل جذابیت ذاتی فوتبال و نمایش خیره‌کننده نوجوان‌ها توانست جای خود را میان مخاطبان باز کند.

حضور کارشناسان نام آشنا مثل سیروس دین محمدی، رضا شاهرودی ، خداداد عزیزی، وحید شمسایی ، فیروز کریمی، ادموند بزیک، مجتبی جباری و … دیگر عامل موفقیت «ستاره‌ساز» است. در این مسابقه گزارشگر هم وجود دارد که هیجان را بالاتر می‌برد. فصل قبل با اجرای حسین اسدی روی آنتن رفت اما درباره مجری، گزارشگر و مربیان فصل چهارم «ستاره‌ساز» هنوز خبری رسانه‌ای نشده است.

مورد چهارم|قهرمان
شبکه سه که کارنامه‌ای متنوع در ساخت برنامه‌های استعدادیابی دارد، به‌زودی مسابقه «قهرمان» را روانه آنتن می‌کند. این مسابقه در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی طراحی شده است و شرکت‌کنندگان برای موفقیت باید از پس چالش‌های متعددی برآیند. در خبر رسمی که درباره ساخت «قهرمان» منتشر شد اشاره شده است که این مسابقه برگرفته از نمونه‌های خارجی و موفق جهانی است که نیرو، سرعت عمل و استقامت شرکت‌کنندگان از نکات اصلی و مهم آن محسوب می‌شود، چراکه آن‌ها با چنین شاخصه‌هایی باید برای حضور در مسابقه با یکدیگر رقابت کنند. چندی پیش در هفت صبح نوشتیم که پژمان بازغی مجری مسابقه «قهرمان» است. شبکه سه باز هم در تولید یک مسابقه استعدادیابی موفق خواهد بود؟

مورد پنجم| مجری‌نو
تلویزیون در سال‌های اخیر، مجریان جدیدی به خود دیده است. با این حال نقدی که وارد می‌شود این است که مجریان تازه نفس، تبدیل به چهره‌هایی مطرح نشده‌اند. پیرو این نیاز برنامه «باشگاه امید» شبکه امید ایده طراحی مسابقه‌ای برای کشف استعدادهای نوجوان در عرصه مجری‌گری را عملی کرده است.

این مسابقه «مجری‌نو» نام دارد و علاقه‌مندان، توان خود در اجرا و مهارت مدیریت گفت‌وگوی چالشی را در تلویزیون محک می‌زند. علاوه‌بر این مجریان و برنامه‌سازان حوزه نوجوان، تجربیات خود را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند تا بتواند کمک‌کننده آن‌ها در مسیر اجرا باشد. باید دید در ادامه آیا « مجری‌نو» تبدیل به مسابقه‌ای محبوب خواهد شد؟ فعلا که این اتفاق رخ نداده است.

کدخبر: ۴۸۳۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر