کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۴۵۱
تاریخ خبر:

۱۹‌بازیگر‌ مطرح‌ دو ماه ‌مانده به ‌جشنواره فجر ‌چه می‌کنند؟

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | نزدیک جشنواره فجر است و بازار تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم کماکان داغ. برخی از ستاره‌ها و بازیگران مطرح سینما درحال حاضر مشغول بازی در یک، دو یا حتی سه تا از فیلم‌های جشنواره هستند و برخی دیگر جلوی دوربین کارگردان‌های سریال‌های مختلف. در این پرونده فهرستی از ستاره‌ها و بازیگران درجه یک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا ببینیم هرکدامشان در حال حاضر مشغول چه کاری هستند، احتمال حضورشان در رقابت فجر به‌چه صورت است و احتمالا قرار است کدام یکی را در سریال‌های آینده ببینیم.

در این فهرست به ۱۹ بازیگر مطرح رسیده‌ایم. در بخش اول سعی کرده‌ایم روی آنهایی دست بگذاریم که به‌عنوان ستاره، هم در جشنواره‌های سال‌های اخیر موفق ظاهر شده‌اند، هم در فروش آثار نقش دارند و هم درحال حاضر پرکار هستند. تا زمانی‌که فهرست فیلم‌های انتخابی برای جشنواره چهلم فجر منتشر نشده، نمی‌توانیم پیش‌بینی خاصی درباره حضور قطعی‌شان در رقابت یا موفقیت یا عدم موفقیت هیچکدام داشته باشیم. بنابراین فعلا روی بازیگران مطرح تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی دست گذاشته‌ایم که یا ساخته شده‌اند و یا با سرعت مشغول تولید هستند.

پارسا پیروزفر/ یاغی
مشغول چه کاری است: پارسا پیروزفر درحال حاضر مشغول بازی در سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت است. محمد کارت این سریال را براساس رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش می‌سازد. این رمان سال ۱۳۹۵ منتشر شد و افروزمنش پاییز سال ۹۹ در قراردادی با فیلیمو، حق اقتباس رمان «سالتو» را به آنها واگذار کرد. فیلمنامه این سریال به قلم پدرام پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت به رشته تحریر درآمده. این سه نفر پیش از این فیلمنامه «شنای پروانه» را با مشارکت هم نوشته بودند که اثر موفقی از آب درآمده بود. بازیگران این سریال پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی هستند.

سابقه همکاری با کارگردان: محمد کارت اولین فیلمش «شنای پروانه» را سال گذشته کارگردانی کرد و در آن فیلم هم با جواد عزتی، امیر آقایی و طناز طباطبایی همکاری داشت. حالا «یاغی» دومین اثر این کارگردان به حساب می‌آید و سابقه همکاری با پارسا پیروزفر نداشته است.

در چه مرحله‌ای است؟ درحال حاضر مراحل تصویربرداری را می‌گذراند و قرار است از اسفند به شکل اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر شود. هفته گذشته بعد از حضور پارسا پیروزفر با چهره‌ای متفاوت در اکران مردمی فیلم «آتابای» نتیجه گرفتیم که او در سریال «یاغی» با این گریم ظاهر شده است. کسانی که بخش‌هایی از این سریال را دیده‌اند معتقدند پارسا پیروزفر در آن یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشته است.

آخرین اثر به نمایش درآمده از او: سال گذشته فیلم سینمایی «تی‌ تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با بازی او در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. پیروزفر در آن فیلم با الناز شاکردوست و هوتن شکیبا هم‌بازی بود. پیروزفر در این فیلم نقش فیزیک‌دانی را بازی کرد که مشغول کار روی فرضیه‌ای درباره پایان جهان بود. پیروزفر این اواخر در فیلم «مست عشق» حسن فتحی هم نقش مولانا را بازی کرده بود.

نوید محمد‌زاده/ تفریق، برادران لیلا، شب داخلی دیوار و …
مشغول چه کاری است؟ او امسال در سه فیلم «تفریق»،«برادران لیلا» و «شب، داخلی، دیوار» حضور پیدا کرده و در صورتی که هر سه این فیلم‌ها به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند امسال جزو پرکارهای جشنواره خواهد بود. در فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی با ترانه علیدوستی همبازی شده. در فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی کنار ترانه علیدوستی و پیمان معادی ‌بازی کرده و در «شب داخلی دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند هم مقابل امیر آقایی بازی می‌کند. آنطور که شنیده می‌شود نوید محمدزاده در «شب، داخلی، بیرون» نقش یک مرد نابینا به اسم علی را بازی کرده است. محمدزاده درحال حاضر با سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم قرارداد دارد. این دومین همکاری محمدزاده با شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید.

سابقه همکاری با کارگردان: نوید محمدزاده اولین بار است در فیلمی به کارگردانی مانی حقیقی بازی می‌کند اما با سعید روستایی و نیما جاویدی و وحید جلیلوند پیش از این همکاری داشته. او در دو فیلم «ابد و یک روز» و «متری شش‌ونیم» سعید روستایی بازی کرد، در فیلم «سرخپوست» نیما جاویدی نقش اصلی بود و در «بدون تاریخ بدون امضا» هم با وحید جلیلوند همکاری داشت.

در چه مرحله‌ای است: فیلمبرداری فیلم «تفریق» اواخر خرداد امسال به پایان رسیده و تدوین آن هم به سرانجام رسیده است. دو فیلم «برادران لیلا» و «شب، داخلی، دیوار» همچنان مراحل تولید را طی می‌کنند. پیش تولید «آکتور» هم از اردیبهشت شروع شده و اوایل آذر هم اولین تصاویر از نوید محمدزاده کنار نیما جاویدی منتشر شد.

آخرین اثر به نمایش درآمده از او: جدیدترین اثری که از او دیده‌ایم سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی بود. او در این فیلم نقش متفاوت نوری را بازی کرد و با صابر ابر و فرشته حسینی و هومن سیدی همبازی بود.

هدیه تهرانی/ سریال برادران محمودی
مشغول چه کاری است؟ چند وقت پیش رسانه «سینما ایده‌آل» طی خبری اختصاصی اعلام کرد که هدیه تهرانی به پیشنهاد برادران محمودی برای حضور در سریالی که می‌خواهند برای شبکه نمایش خانگی بسازند پاسخ مثبت داده و قرار است کنار شهاب حسینی و هادی حجازی‌فر در این مجموعه بازی کند. بعد از انتشار این خبر نه از سوی کارگردان و تهیه کننده و هیچ‌یک از این عوامل تکذیب نشد و به احتمال زیاد خیلی زود باید شاهد سریالی از برادران محمودی با حضور تهرانی در شبکه نمایش خانگی باشیم.

سابقه همکاری با کارگردان: برادران محمودی چند سالی است در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند و چندبارهم به واسطه آثارشان مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این حال هیچ همکاری مشترکی با هدیه تهرانی نداشته‌اند. این اولین تجربه برادران محمودی در شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید. آنها پیش‌تر در تلویزیون دو سریال «سایه‌بان» و «دلدار» را کارگردانی کرده بودند. سریال‌هایی که با وجود پتانسیل‌های خوبی که داشتند نتوانستند آنطور که باید مخاطبان را با خودشان همراه کنند. حالا آنطور که شنیده می‌شود آنها به دنبال ستاره‌ها هستند تا در اولین تجربه‌شان در شبکه خانگی، متفاوت‌تر از آثار قبلی‌شان ظاهر شوند.

در چه مرحله‌ای است: جز یک خبر درباره حضور هدیه تهرانی و شهاب حسینی و هادی حجازی‌فر در این سریال هنوز خبر دیگری درباره آن منتشر نشده.

آخرین اثر به نمایش درآمده از او: تهرانی دو سال پیش هم در سریال «همگناه» بازی داشت. این اولین تجربه همکاری‌اش با شبکه نمایش خانگی بود و تهرانی خیلی خوب در نقش یک زن بیمار رنج کشیده ظاهر شده بود. درواقع سریال برادران محمودی دومین همکاری تهرانی با شبکه خانگی به حساب می‌آید. تهرانی سال گذشته با فیلم «بی‌ همه چیز» به کارگردانی محسن قرائی در جشنواره فجر حضور پیدا کرد و با وجود درخشش در این نقش نامش در فهرست نامزدهای جشنواره سی‌ونهم قرار نگرفت.

رضا عطاران/ قیف
مشغول چه کاری است؟ رضا عطاران برای بازی در سریال «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی قرارداد بسته است. امیریوسفی قرار بود پیش‌تر «قیف» را در قالب فیلم سینمایی کارگردانی کند اما شیوع کرونا باعث شد فیلمنامه دستخوش تغییراتی شود و با گسترش داستان در قالب سریالی برای شبکه نمایش خانگی تولید شود. غیر از «قیف»، عطاران از مدت‌ها قبل قرار است آستین بالا بزند و خودش هم سریالی برای شبکه نمایش خانگی بسازد. درواقع عطاران با پلتفرم نماوا قرارداد همکاری امضا کرده اما هنوز به فیلمنامه مطلوبی برای ساخت نرسیده است. آخرین تجربه همکاری عطاران با شبکه خانگی به سال ۱۳۹۱ و فصل سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم برمی‌گردد.

سابقه همکاری با کارگردان؟ محسن امیریوسفی تا به حال سه فیلم سینمایی کارگردانی کرده. «خواب تلخ»، «آتشکار» و «آشغال‌های دوست‌ داشتنی» که در هیچ کدام با رضا عطاران همکاری نداشته.

در چه مرحله‌ای است؟ سریال در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. درحال حاضر حضور رضا عطاران به عنوان بازیگر در این سریال قطعی شده و مذاکراتی هم با کتایون ریاحی انجام شده و آنطور که شنیده می‌شود به دلیل جذابیت سریال، ریاحی هم پاسخ مثبت داده است.

آخرین اثر به نمایش درآمده از او: رضا عطاران سال گذشته با دو فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «روشن» به کارگردانی سید روح‌الله حجازی در جشنواره فجر حضور پیدا کرد و موفق شد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم روشن از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به دست بیاورد. این دو فیلم هنوز اکران نشده‌اند. علاوه بر اینها عطاران سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ هم در دو فیلم «آزاد مثل هوا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی و «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی بازی کرد. آخرین اثر به نمایش درآمده از عطاران، فیلم «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی است که برخلاف انتظار، در زمان اکران آنطور که باید موفقیتی در پی نداشت.

شهاب حسینی/ سریال برادران محمودی
مشغول چه کاری است؟ هنوز خبر حضور شهاب حسینی در سریال برادران محمودی به صورت رسمی توسط آنها اعلام نشده اما همانطور که در بخش مرتبط با هدیه تهرانی هم ذکر شد، در خبری از سوی رسانه سینما ایده‌آل، نام شهاب حسینی کنار هدیه تهرانی و هادی حجازی‌فر به عنوان بازیگران سریال جدید برادران محمودی منتشر شده. تا الان هم خبر حضور او در این سریال تکذیب نشده است و احتمالا همکاری‌اش با این سریال در شبکه نمایش خانگی صحت دارد.

سابقه همکاری با کارگردان؟ شهاب حسینی هم تجربه همکاری با برادران محمودی را نداشته. به هرحال برادران محمودی روی موضوعات خاص دست می‌گذارند و از این جهت خیلی کم سراغ همکاری با ستاره‌های سینما رفته‌اند اما همانطور که ذکر شده، اینبار تغییر جهت داده‌اند تصمیم گرفته‌اند اتفاقا در سریال جدیدشان با ستاره‌های بیشتری همکاری کنند.

در چه مرحله‌ای است؟ هنوز خبری رسمی درباره سریال منتشر نشده اما با توجه به اینکه اسم این سه بازیگر درحال حاضر منتشر شده، به نظر می‌رسد در مرحله پیش تولید قرار دارد و احتمالا قرارداد با بازیگران اصلی هم امضا شده باشد. البته طبیعتا باید منتظر خبرهای جدیدی از سمت روابط عمومی خود این سریال باشیم یا انتشار عکس‌هایی که این همکاری را تایید کنند.

آخرین اثر به نمایش درآمده از او؟ این اواخر او را در برنامه «هم‌رفیق» به عنوان مجری دیده‌ایم. او مقابل بازیگران و چهره‌های شناخته شده می‌نشست و با آنها درباره رفاقت و سایر موارد گپ می‌زد. درباره مواجهه این بازیگر با عرصه اجرا نقدهای زیادی وجود داشت. حسینی دو سال پیش در «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی هم بازی کرد و آنجا در نقش شمس تبریزی ظاهر شد. او سال گذشته در فیلم «اولین برف» به کارگردانی حامد رمضان هم بازی داشت. این فیلم در فنلاند ساخته شد و همبازی شهاب حسینی هم یک بازیگر زن فنلاندی به نام لائورا برن بود.

ترانه علیدوستی/ تفریق و برادران لیلا
مشغول چه کاری است؟ امسال در دو فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و دیگری «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی حضور پیدا کرده. در هر دو فیلم هم با نوید محمدزاده هم‌بازی است. ابتدا قرار بود پریناز ایزدیار در فیلم مانی حقیقی بازی کند که به دلیل تداخل با فیلم دیگری که قرارداد داشت مجبور شد از این پروژه خداحافظی کند و ترانه علیدوستی جای او را بگیرد.

سابقه همکاری با کارگردان؟ علیدوستی اولین بار سال ۱۳۸۶ در فیلم «کنعان» به کارگردانی مانی حقیقی بازی کرد. سال ۱۳۹۰ هم مجددا با بازی در فیلم «پذیرایی ساده» این همکاری را ادامه داد. علیدوستی یکبار هم در فیلم «درباره الی» با مانی حقیقی همبازی بود. این اولین همکاری ترانه علیدوستی با سعید روستایی است. روستایی در دو فیلم قبلی‌اش با پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده و پیمان معادی همکاری کرده بود و حالا اولین بار است که نقشی را به همراه ترانه علیدوستی پیش می‌برد.

در چه مرحله‌ای است؟ مراحل تولید فیلم «تفریق» مانی حقیقی به پایان رسیده اما آنطور که شنیده می‌شود تولید «برادران لیلا» کماکان ادامه دارد. البته خبر دقیقی درباره «برادران لیلا» و اینکه دقیقا در چه مرحله‌ای است منتشر نشده. علیدوستی در این فیلم کنار پیمان معادی و نوید محمدزاده قرار گرفته است.

آخرین اثر به نمایش درآمده از او: علیدوستی سال ۱۳۹۸ در فیلم سینمایی «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی بازی کرد. این فیلم محصول مشترک ایران و قطر بود و در قطر تولید شد. علاوه بر علیدوستی، مسعود کرامتی و مهتاب نصیرپور، هم از جمله بازیگران این فیلم بودند. آخرین بار ترانه علیدوستی را در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی دیده بودیم. آخرین تجربه همکاری علیدوستی با شبکه نمایش خانگی هم به فصل سوم سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی برمی‌گردد. علیدوستی در این سریال با نقش شهرزاد بسیار مورد توجه قرار گرفت و یکی از مهمترین نقش‌های کارنامه‌اش را رقم زد.

دانلود PDF

کدخبر: ۴۳۰۴۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر