کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۰۱۷۷
تاریخ خبر:

شروعی دوباره برای یک مبارزه بی‌پایان

روزنامه هفت صبح، ‌ارسلان خودی | بازی Mortal Kombat 1 هم برای بازیکنان جدید و هم برای عاشقان قدیمی این سری، یک بازی مناسب و خیره‌کننده به شمار می‌رود. ظاهر نسل نهمی این بازی بدون شک یکی از نقاط قوت مورتال کامبت ۱ خواهد بود؛ هر چند که سیاست‌های کلی استودیوی نِدِررلم (NetherRealm) برای آینده سری مورتال کامبت می‌تواند تا حدی نگران‌کننده به نظر برسد، اما این چیزی از ارزش‌های بالای تجربه مورتال کامبت ۱ کم نمی‌کند.

همان‌طور که از نام بازی پیداست، مورتال کامبت ۱ در واقع نسخه ریبوت این سری به حساب می‌‌آید. در حقیقت در این نسخه [تقریباً] تمام اتفاقات رخ داده در بازی قبلی - یعنی مورتال کامبت ۱۱ - از نو تعریف شده و شخصیت‌های این دنیا درگیر ماجراهای جدیدی می‌شوند؛ اما این «ریسِت شدن» - برخلاف بسیاری از عناوین ریبوت دیگر - دارای یک پیش‌زمینه داستانی است و در دل روایت‌های این سری رخ می‌دهد.

در پایان ماجراهای رخ داده در مورتال کامبت ۱۱، شاهد این بودیم که بعد از کشته شدن Kronika توسط Shang Tsung، مبارزه‌ای سخت بین Liu Kang و Shang Tsung در می‌گیرد که در نهایت به پیروزی خدای آتش ختم می‌شود. حالا محافظ جدید قلمرو زمین (Earthrealm) - یعنی Liu Kang - با قدرتی فراتر از حد انتظار تصمیم نهایی خود مبنی بر ریسِت کردن خط زمانی را گرفته تا با دوباره‌سازی جهان، این فرصت را در اختیار ساکنان تمامی قلمروها قرار دهد تا سرنوشت خود را بدون دخالت Kronika رقم بزنند.

داستان مورتال کامبت ۱ در چنین فضایی روایت می‌شود؛ شما باید در ابتدای این نسخه، بیشتر پیش‌زمینه‌های داستانی که از شخصیت‌های این سری در ذهن‌تان دارید را دور بریزید و این شخصیت‌ها را در نقش‌هایی متفاوت بپذیرید. برای مثال، شخصیت Raiden که یکی از ارکان اصلی داستان‌سرایی در نسخه‌های پیشین بوده، در این نسخه یک کشاورز ساده است که بزرگ‌ترین چالش او، مسابقه دادن با برادر کوچک‌ترش - یعنی Kung Lao - در برداشت سریع‌تر محصولات کشاورزی است!

یا Shang Tsung که بخش عمده‌ای از فتنه‌های گذشته این مجموعه زیر سر او بوده، در این نسخه به یک فروشنده دوره‌گرد تبدیل شده که به مردم در روستاهای مختلف معجون جعلی می‌فروشد!‌ اما این تغییرات به هیچ وجه باعث نااُمیدی شما نمی‌شود و با پیش رفتن در بخش داستانی مورتال کامبت ۱، با ابعاد گسترده‌تری از این ماجراها مواجه می‌شوید که هیجان شما را برای کشف معماهای داستانی بازی افزایش می‌دهد. ‌

بدون شک یکی از سیاست‌های اصلی استودیوی NetherRealm در ساخت این بازی، جذب بازیکنان جدید به دنیای مورتال کامبت بوده است. وقایع داستانی در پایان مورتال کامبت ۱۱ به قدری پیچیده شده بود که عملاً کار را برای بازیکنان جدیدی که قصد ورود به دنیای مورتال کامبت داشتند را غیرممکن می‌کرد؛ اما آغازِ یک خط زمانی کاملاً‌ جدید و متفاوت در مورتال کامبت ۱ این مشکل را تا حد زیادی حل می‌کند.

مشکل از جایی شروع می‌شود که در نیمه انتهایی بازی، ناگهان اتفاقاتی رخ می‌دهد که اگر بازیکنی آشنایی کاملی با داستان نسخه‌های پیشین نداشته باشد، به سختی می‌تواند از این اتفاقات سر در بیاورد اما مورتال کامبت ۱ جذابیت‌هایی دارد که می‌تواند تا حد زیادی این نقص را پوشش دهد. بدون شک یکی از نقاط قوت مورتال کامبت ۱ جذابیت‌های بصری این بازی است.

حالا مبارزات این سری با کیفیت نسل نهمی و دقت در ریزترین جزئیات صورت می‌گیرد. ظاهر شخصیت‌ها، جزئیات محیط و حتی کات‌سین‌های بخش داستانی، همه و همه در بهترین حالت ممکن ساخته شده‌اند. نکته جالب توجه در روند توسعه مورتال کامبت ۱، این است که این بازی با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ ساخته شده. در نتیجه دلیلِ این میزان از جذابیت‌های بصری بازی، چیزی نیست جز توانایی و مهارت سازندگان مورتال کامبت ۱ در استودیوی NetherRealm.

در Mortal Kombat 1، شاهد همان گیم‌پلی دوست‌داشتنی سری مورتال کامبت هستیم که البته این‌بار با اعمال یک‌سری تغییرات، کمی نسبت به گذشته متفاوت شده است. مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در گیم‌پلی بازی، اضافه شدن سیستم کمِئو (Kameo) - یا همان یارِ کمکی - در مورتال کامبت ۱ است. در مجموع ۳۸ شخصیت مختلف در بازی مورتال کامبت ۱ حضور دارند که از بین آن‌ها شما می‌توانید ۲۳ شخصیت را به عنوان مبارز اصلی خود انتخاب کنید.

۱۵ شخصیت دیگر نیز Kameo Fighterهایی هستند که به عنوان یار کمکی شما در مبارزه‌ها حضور پیدا می‌کنند. این سیستم جدید تا حد زیادی گیم‌پلی مورتال کامبت ۱ را دست‌خوش تغییرات جذابی کرده است و شما باید برای اجرای کمبوهای مختلف از این شخصیت‌ها استفاده کنید. بزرگ‌ترین تغییری که این شخصیت‌های Kameo در بازی ایجاد می‌کنند، سریع‌تر شدن روند مبارزات - به خصوص در مسابقه‌هایی که بین دو بازیکن حرفه‌ای انجام می‌شود - به شمار می‌رود.

بدون شک بخش آنلاین یک بازی مبارزه‌ای یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند عیار آن را تا حد زیادی مشخص کند. مورتال کامبت ۱ عملکرد درخشانی را در این بخش نیز از خود نمایش می‌دهد. شما می‌توانید بدون کمترین مشکلی به سرورهای بازی متصل شده و به راحتی با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید. با توجه به استقبال بالای مخاطبان از مورتال کامبت ۱ و کیفیت خوب سرورهای این بازی، پیدا کردن حریف آنلاین و ورود به استیج مبارزه در کمترین زمان ممکن رخ می‌دهد.

تجربه هر یک از بخش‌های مورتال کامبت ۱، مقداری از نوار تجربه شخصیت شما را پر کرده و با بالا رفتن سطح هر شخصیت، این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در بخش Kustomize ظاهر شخصیت خود را تا حد زیادی تغییر دهید اما اگر قصد دارید تا پروسه بالا رفتن Level شخصیت‌تان را سریع‌تر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بیشتر وقت خود را به بخش آنلاین این بازی اختصاص دهید. مورتال کامبت ۱، قطعاً بهترین نسخه این سری محبوب نخواهد بود اما بدون شک می‌توانیم این نسخه را در فهرست بهترین عناوین سری مورتال کامبت قرار دهیم.

شرح عکس: این بار با بهترین نسخه مجموعه از دید گرافیکی روبه‌رو هستیم

کدخبر: ۵۴۰۱۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر