کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۸۱۹
تاریخ خبر:

سنچوری شاسی‌بلند لوکس و تمام‌عیار

روزنامه هفت صبح| ‌‌ تویوتا سنچوری جدید 2023، یک شاسی‌بلند لاکچری است که قصد دارد ‌ در برابر بزرگانی مثل رولزرویس کالینان قد علم کند. قیمت سنچوری 170 هزار دلار عنوان شده که رقمی بالای 20 میلیارد تومان به پول ما می‌شود! اگرچه این خودرو قرار است در تعداد محدود تولید شود. همچنین قیمت شاسی‌بلند سنچوری برابر با ۲۵ میلیون ین ژاپن محاسبه شده است.

سنچوری، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای سدان تویوتا است که به‌ندرت در خارج از ژاپن دیده می‌شود. تولید این محصول، سال ۱۹۶۷ آغاز شد و در کلاس لوکس، ثروتمندان ژاپنی را جذب کرد. از نسل اول، سنچوری تمرکز ویژهای بر امکانات متنوع و راحتی عالی برای سرنشینان داشت و راه خود را تا امروز ادامه داد.

به گزارش صنعت ماشین، ظاهرا تویوتا تصمیم گرفته ‌ سنچوری را به خارج از ژاپن صادر کند اما بدنه‌‌ سدان را به کلی تغییر دهد. حالا سنچوری شاسی‌بلند پس از سال‌ها تحقیق و بررسی ساخته شده است. جالب‌تر اینکه سنچوری سدان در بازار ژاپن، تفاوت قیمت قابل ملاحظه‌ای با سنچوری شاسی‌بلند ندارد.

مشخصات فنی تویوتا سنچوری
تویوتا سنچوری شاسی‌بلند از قوای محرکه پلاگین هیبرید بهره می‌برد که شامل پیشرانه درونسوز 6 سیلندر 5/3 لیتر همراه با موتور الکتریکی می‌شود. خروجی ترکیبی این قوای محرکه مانند Lexus TX 550h+ 406 اسب‌بخار است. البته مطمئن خواهیم بود که بیشتر افراد خواهان پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر مدل سدان هستند؛ هرچند نسل دوم این سدان از تنها پیشرانه 12 سیلندر این شرکت بهره می‌برد.

مشخصات ظاهری سنچوری
اندازه و ابعاد تویوتا سنچوری جدید شاسی‌بلند ۲۰۲۳ دقیقا با یک شاسی‌بلند فول سایز هماهنگ است و شامل ۵۲۰۵ میلی‌متر طول، ۱۹۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۰۵ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۹۵۰ میلی‌متر می‌رسد. همچنین وزن این خودرو هم ‌ ۲۵۷۰ کیلوگرم است که تقریبا ۲۰۰ کیلوگرم ارزان‌تر از لندکروزر خواهد بود.

طراحی کابین و داشبورد
اتاق و داشبورد تویوتا سنچوری جدید به صورت همزمان، کلاسیک و مدرن بودن را به راننده ارائه می‌دهد. ترکیب چرم و تزئینات طرح چوب و کروم، در سراسر کابین موج می‌زنند. علاوه بر این موارد، طراحان ژاپنی سعی کرده‌اند تا ابهت و بزرگ بودن را هم در کابین به تصویر بکشند. به همین دلیل، کنسول میانی تقریبا عریض طراحی شده و خبری از فرمان دی‌کات هم نیست. البته کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای 3/12 اینچی به قوت خود باقی ماند‌ه‌اند تا فاکتو‌رهای مدرن بودن را حفظ کنند.

کدخبر: ۵۳۶۸۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر