کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۴۴۸۸
تاریخ خبر:

هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۲۳ رونمایی شد

روزنامه هفت صبح| در همين ابتداي گزارش تاكيد كنيم، ورود اين خودرو به ايران ممنوع است چرا كه قيمت آن بين 35 الي 45 هزار دلار در نظر گرفته شده است و خب قيمت بالاي 20 هزار دلار، ورودش به ايران ممنوع است مگر روزي روزگاري كه در قوانين تغييراتي داشته باشيم. مثلا مشخص شود با قيمت 20 هزار دلار نمي‌شود خودروي چندان مناسبي وارد كرد و اين رقم بالاتر برود! بگذريم و به بررسي نسل هفتم هيونداي بپردازيم.

هیوندای به تازگی از نسل جدید (هفتم) خودرو گرنجور رونمایی کرده است که تغییرات چشمگیر در طراحی نسبت به نسل قبل را نشان می‌دهد. اگر نام گرنجور برای شما چندان آشنا نیست باید به این نکته اشاره داشت که این مدل در برخی بازارها (از جمله ایران) به نام آزرا عرضه شده است.

ظاهر هیوندای آزرا (گرنجور)
در این مرحله مشخصات فنی خودرو ارائه نشده است. در واقع هیوندای/کیا/جنسیس عادت دارند که در هنگام رونمایی یک محصول، مشخصات فنی آن را اعلام نکنند. اما معدود تصاویر رسمی منتشر شده حاکی از طراحی ظاهری جسورانه هیوندای گرنجور ۲۰۲۳ هستند. نمای جلوی خودرو شبیه مینی ون آینده‌نگر هیوندای استاریا به نظر می‌رسد. یک نوار ال‌ئی‌دی در امتداد کل پهنای قسمت جلو کشیده شده است، در شرایطی که چراغ‌های اصلی جلو در پایین این نوار به صورت خوشه‌های جداگانه در سپر و دو طرف جلوپنجره عظیم گرنجور نصب شده‌اند.

طراحي ظاهري خودرو
هیوندای گرنجور (آزرا) 2023 در نمای جانبی هم طراحی زیبایی را به نمایش می‌گذارد. در این قسمت شاهد نصب دستگیره‌هایی پاپ آپ هستیم که در زمانی که به آنها نیازی نباشد، داخل بدنه می‌روند. همچنین شیشه لچکی عقب طراحی شده برای این خودرو تقلید مستقیم از اولین نسل هیوندای آزرا (گرنجور) بوده که در سال 1986 معرفی شده بود.

البته نسل اول هیوندای آزرا، واقعا هیوندای نبود! بلکه این خودرو نسخه ریبج شده میتسوبیشی Debonair بود که با لوگوی هیوندای عرضه شده بود. جهت یادآوری بیان می‌کنیم که هیوندای در نوامبر 2021 نسخه مدرن سازی شده نسل اول آزرا را به عنوان ادای دینی به آن رونمایی کرده بود. در‌های بزرگ عقب نشان دهنده فاصله بین دو محور زیاد هیوندای آزرا (گرنجور) 2023 هستند که فضای پا زیادی برای سرنشینان در ردیف دوم به ارمغان آورده است.

نسل قبلی هیوندای آزرا فاصله بین دو محوری معادل 2885 میلی‌متر داشت و طول کلی آن نیز 4990 میلی‌متر بود. اما هیوندای آزرا (گرنجور) جدید از نظر ابعادی چیزی بین جنسیس G80 و جنسیس G90 لیموزین است. سبک طراحی فضایی در نمای عقب هیوندای آزرا 2023 هم دیده می‌شود و یک نوار LED سرتاسری مشابه جلو در این قسمت هم دیده می‌شود. درب صندوق عقب انحنای بسیار زیبایی دارد و در مرکز آن دوربین دید عقب درست در بالای عبارت Azera/Grandeur قرار دارد.

هیوندای برای اینکه آسیبی به طراحی تمیز و ساده نسل جدید آزرا 2023 وارد نکند، خروجی‌های اگزوز را در زیر سپر مخفی کرده و روی سپر نیز ما سنسوری برای دنده عقب مشاهده نمی‌کنیم. البته این تصاویر واقعی نبوده و نسخه تولیدی هیوندای آزرا/گرنجور 2023 دارای سنسورهای دنده عقب و سایر سنسورهای کمکی راننده خواهد بود.

داخل کابین هیوندای آزرا (گرنجور)
کابین هیوندای آزرا (گرنجور) 2023 کاملا متمایز از نسل قبلی طراحی شده است. دو نمایشگر دیجیتالی در بالای داشبورد یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا قرار گرفته‌اند. یک نمایشگر دیجیتالی دیگر هم در کنسول میانی قرار گرفته که راننده و سرنشین جلو برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع به آن دسترسی دارند. طراحی غربیلک فرمان به صورت مستقیم از نسل اول هیوندای گرنجور (آزرا) الهام گرفته شده است. برای سرنشینان عقب نیز کنترلرهای مختلفی در بین صندلی آنها تعبیه شده است.

کدخبر: ۴۸۴۴۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر