کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۶۰۴۷
تاریخ خبر:

راهنمای تند و سریع برای خرید ساعت هوشمند

روزنامه هفت صبح، آبان فرزیان| ‌من از کودکی ساعت دستم می‌کردم و همیشه یکی از طرفدارهای پر و پا قرص ساعت‌های کلاسیک بودم. آخرین ساعتی که دو سال پیش خریدم یک مدل سواچ ساده کاملا مشکی است که عددهای رومی روی آن نقش بسته است. با این حال وقتی به خرید ساعت هوشمند فکر کردم، کاملا گیج شده بودم. در بازار ساعت‌های هوشمند، متغیرهای زیادی وجود دارد. اگر خیلی با این حوزه آشنا نباشید ممکن است فکر کنید ساعت‌های هوشمند زیبا نیستند یا مخصوص مچ بزرگ مردان طراحی شده‌اند.

ولی وقتی به بازار این گجت بروید با مدل‌هایی مخصوص زنان، با ظرافت خاص و رنگ‌بندی‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید که می‌تواند توقعات مربوط به بخش زیبایی‌شناسی مغزتان را برآورده کند. اگر صدایی در سرتان می‌شنوید که تکرار می‌کند با داشتن گوشی، دیگر نیازی به خرید ساعت هوشمند نیست، آن را جدی بگیرید. شاید اصلا شما نیازی به ساعت هوشمند نداشته باشید با این حال صادقانه می‌گویم، چنانچه زمان زیادی بیرون از منزل هستید، بیشتر اوقات گوشی را در کیف خود می‌گذارید یا معمولا صدای زنگ خوردن آن را نمی‌شنوید و برای پیدا کردن گوشی باید مدت زیادی داخل کیفتان را وارسی کنید، ساعت هوشمند برای شما ساخته شده است.

آقایانی که این مطلب را می‌خوانند ممکن است فکر کنند «خب گوشی را در جیبتان بگذارید». حقیقت این است که جیب لباس‌های ما خانم‌ها کوچک است. برای هوایی کردن خانم‌های اهل مد هم می‌گویم گزینه‌های شخصی‌سازی ساعت‌های هوشمند تقریبا تمام‌نشدنی است. از بندهای رنگی مختلف گرفته تا تغییر رنگ و فرم صفحه‌نمایش. امری که اگر اهل ست کردن لباس باشید متوجه اهمیت آن خواهید شد. به نظر من این ساعت‌ها به‌زودی تبدیل به یار جدانشدنی خانم‌ها خواهند شد. تلاش کرده‌ایم مطلب را طوری بنویسم که به‌درد آقایان هم بخورد. چه برای استفاده خودشان و چه برای خرید هدیه روز زن، روز دختر، تولد، روز مادر، روز دختر خارجی، روز عشق، سالگرد ازدواج و هر مناسبت دیگری که در پیش است.

بهترین ساعت‌های هوشمند با بودجه‌های مختلف
بودجه‌تان هرچقدر باشد، از دو میلیون تا ۱۲ میلیون تومان؛ در این بخش از نوشته می‌توانید به بهترین گزینه موجود در بازار ایران نگاهی کلی بیندازید. خدا را چه دیدید، شاید گمشده‌تان بین همین‌ها بود.

اپل‌واچ سری هفت/ تا ۱۲ میلیون: بدنه اپل واچ سری هفت با اندازه ۴۵ میلیمتری و حدود ۳۹ گرم وزن، از بدنه آلومینیومی و بند سیلیکونی ساخته شده است. نمایشگر ۱٫۹ اینچی آن از نوع OLED است که یک لایه محافظ رویش کشیده‌اند. طول عمر باتری ساعت به ۱۸ ساعت می‌رسد و پال امکان استفاده از GPS، ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی را برایتان درنظر گرفته است. اپل‌واچ سری هفت همچنین به حسگر ضربان قلب، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، حسگر اکسیژن خون مجهز است و گواهینامه IP68 هم دارد.

اپل‌واچ سری SE/ تا ۱۰ میلیون: اپل سری SE را به‌عنوان یک ساعت ارزان‌قیمت معرفی کرده اما در ایران برای آن باید حدود ۱۰ میلیون تومان پول بدهیم. این ساعت از صفحه ۴۰ میلیمتری برخوردار است و ۳۰ گرم وزن دارد. بدنه آن از جنس آلومینیوم و بند از جنس سیلیکون است. نمایشگر ۱٫۷۸ اینچی با کمک گرفتن از فناوری OLED ساخته شده و طول عمر باتری به ۱۸ساعت می‌رسد. ساعت هوشمند اپل سری SE، به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، حسگر ضربان قلب، ارتفاع‌سنج و فشارسنج مجهز است.

هوآوی واچ GT 3/ تا هشت میلیون: حسگر کنترل سطح اکسیژن خون جزو ویژگی‌هایی است که بعد از کرونا توجه سازندگان ساعت هوشمند را به‌خود جلب کرد. هوآوی این قابلیت را روی ساعت خود قرار داده و همچنین آن را مقابل آب مقاوم ساخته است. نمایشگر ۱٫۳۲ اینچی از نوع AMOLED کیفیت قابل‌قبولی دارد و در ساخت بدنه، از استیل ضدزنگ استفاده کرده‌اند. محض تنوع بند را هم از همین جنس سفارش داده‌اند. با این حال وزن ساعت به ۳۵ گرم می‌رسد و آن را باید در دسته ساعت‌های ۴۲ میلیمتری قرار دهیم.

سامسونگ گلکسی واچ ۴ کلاسیک/ تا شش میلیون: ساعت هوشمند سامسونگ در دسته ساعت‌های ۴۶ میلیمتری قرار می‌گیرد و به سیستم‌عامل اندروید مجهز است. ۱٫۵ گیگابایت حافظه موقت و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. از امکانات آن باید به GPS، حسگر ضربان قلب، فشارسنج و سنسور کنترل اکسیژن خون اشاره کرد. باتری پس از هر بار شارژ تا ۴۰ ساعت دوام می‌آورد و برای روکم‌کنی سامسونگ نمایشگر ۱٫۲ اینچی سوپر AMOLED کار گذشته است. جنس بدنه را از فلز و جنس بند را از سیلیکون انتخاب کرده‌اند با این حال نتوانسته‌اند مانع افزایش وزن ساعت تا ۴۷ گرم شوند.

سامسونگ گلکسی واچ ۴/ تا پنج میلیون: به‌شکلی خیره‌کننده امکانات زیادی را در خود جای داده است؛ از سنسور ضربان قلب گرفته تا سنسور تشخیص فعالیت‌های ورزشی. پایش وضعیت خواب را هم می‌توانید با این ساعت انجام دهید. خود ساعت در دسته ۴۴ میلیمتری‌ها قرار می‌گیرد و تنها ۳۰ گرم وزن دارد. این را مدیون بدنه آلومینیومی و بند لاستیکی است. نمایشگر ۱٫۴ اینچی عملکرد بدی ندارد و نمی‌‌توان زیاد به آن سخت گرفت. به‌خصوص وقتی بدانید باتری تا ۷۲ ساعت دوام می‌آورد، کل مجموعه ضدآب است و GPS هم دارد.

امیزفیت GTR2/ تا سه میلیون: امیزفیت یکی از زیربرندهای شیائومی است و محصولی قابل اعتماد به‌شمار می‌رود. با اینکه قیمت کمی دارد قابلیت‌های زیادی برایش درنظر گرفته‌اند. مثلا GPS، مثلا شمارشگر ضربات قلب و یک‌سری سنسور مخصوص برای تشخیص فعالیت‌های ورزشی. البته تجربه نشان می‌دهد تولیدکننده در توصیف عملکرد این بخش تا حدودی اغراق‌آمیز عمل می‌کنند. خود ساعت در دسته ۴۷ میلیمتری‌ها قرار می‌گیرد و موفق می‌شود به‌لطف بدنه فلزی و بند چرمی تا حدودی شما را از نگاه خیره و چپ‌چپ بقیه برهاند. خودتان هم با اضافه شدن ۳۶ گرم وزن روی مچ دستتان نباید اصولا خیلی مشکل داشته باشید.

آنر ES/ تا دو میلیون: ساعت آنر تنها ۲۵ گرم وزن دارد و با صفحه مستطیل کشیده خود، بیشتر مناسب خانم‌هاست. به‌عنوان هدیه هم گزینه خوبی خواهد بود. بدنه پلاستیکی است و بند را از جنس سیلیکون ساخته‌اند اما مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. هر بار که باتری را شارژ کنید، تا ۱۰ روز دوام می‌آورد. قابلیت کنترل اکسیژن خون و سنسور تشخیص فعالیت‌های بدنی را هم باید جزو کارت‌های برنده ساعت هوشمند آنر دانست.

راهنمای انتخاب ساعت هوشمند بر اساس شخصیت افراد
هوآوی واچ ۳ با قابلیت مقاومت تا عمق ۵۰متری آب و سنسور تشخیص اکسیژن خون مناسب افراد وقت‌شناس، قابل اعتماد و تا حدودی مرتب و اتوکشیده است. هوآوی واچ GT3 مدل ۴۲ میلیمتری را به افراد ماجراجو، تنوع‌طلب و آزادی‌خواه توصیه می‌کنم چون امکان برقراری مکالمه از طریق اتصال بلوتوث را دارد. تا عمق ۵۰متری آب را تحمل می‌کند و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

باتری آن تا هفت روز شارژ نگه می‌دارد و به سنسور تشخیص ضربان قلب و سطح اکسیژن خون مجهز است. اگر بقیه شما را فردی قاطع، مصمم و ریاست‌طلب می‌دانند، شاید بهتر باشد سراغ هوآوی واچ GT3 مدل ۴۶ میلیمتری بروید. این ساعت زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید همیشه به پیام‌های مهم و فوری جواب دهید. ساعت GT2 نسخه پرو را به افراد حمایت‌گر، خوش‌برخورد و متواضع توصیه می‌کنیم. چون تقریبا تمام امکانات لازم را دارد و ارزان‌تر فروخته می‌شود.

توصیه ویژه هفت صبح؛ AmazFit Neo
برای اینکه بتوانید عاشق و دلباخته امیزفیت مدل Neo شوید، باید یک ساعت دیجیتال معمولی را تصور کنید که تقریبا تمام قابلیت‌های مهم ساعت‌های هوشمند به‌جز مکالمه را در خود جای داده است. چند روز پیش با کسی که می‌گفت از ساعت‌های هوشمند متنفر است، بحث می‌کردم. ناگهان به سمتم خیز برداشت و ساعد دست چپم را بالا گرفت تا جفتمان بتوانیم ساعتم را ببینیم. طرف با لحنی التماس‌آمیز پرسید، ببین! دلت می‌یاد این هم ظرافت و زیبایی رو با ساعت‌های هوشمند مزخرف ضخیم عوض کنی؟

پیروزمندانه زدم زیر خنده و گفتم اشتباه می‌کنی چون همین ساعتی که الان تو عاشق و دلباخته‌ شدی، در حقیقت یک ساعت هوشمنده! بعد به‌مدت سه‌ساعت بدون توقف درباره ساعت امیزفیت مدل Neo خودم حرف زدم چون از صمیم قلب اعتقاد دارم پشت ظاهر کم‌ادعایی که دارد، توانایی‌ها و قابلیت‌های زیادی پنهان است. امیزفیت مدل Neo به گوشی متصل می‌شود و با واسطه یک اپلیکیشن مخصوص، تعداد قدم‌ها، مقدار کالری،‌ ضربان قلب و کیفیت خواب کاربر را زیرنظر می‌گیرد.

گزارش حاصل از این مراقبت و نگهداری را هر لحظه‌ای که اراده کنید می‌توانید روی گوشی ببینید. امیزفیت مدل Neo همچنین این توانایی را دارد که نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌رسان‌ها را نمایش دهد و اگر گزینه مربوط را فعال کنید، تماس‌‌های تلفنی را با ویبره و زنگ اطلاع‌رسانی می‌کند. به‌نظر من سادگی هنوز مهمترین قابلیت امیزفیت مدل Neo است چون وقتی آن را به‌مچ‌دستتان بسته‌اید، از شر نگاه خیره دیگران راحت هستید. دوام باتری نزدیک یک ماه است و از همه مهمتر اینکه امیزفیت Neo را در بازار حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

پنج دلیل برای نه گفتن به خرید ساعت هوشمند
اگر تا همین حالا در برابر وسوسه خرید یک ساعت هوشمند مقاومت کرده‌اید، شاید بتوانید از این به بعد هم سر حرفتان بمانید. از دید خیلی‌ها ساعت هوشمند وسیله‌ای مدرن به‌نظر می‌رسد اما گروه دیگری هرگز نمی‌توانند به آنها اعتماد کنند. نگین میلانی برای این بی‌اعتمادی، پنج دلیل دارد.

یک: بدون آنها می‌توان زندگی کرد
به‌سختی می‌توانم باور کنم که کیفیت زندگی‌مان با بستن یک ساعت هوشمند به مچ دست، بهتر شود. اگر هدف دنبال کردن زمان است، که خب کارمان با ساعت‌های قدیمی هم راه می‌افتاد اما وقتی تمام روز را با یک ساعت هوشمند سنگین پشت کامپیوتر نشسته‌ باشید، ممکن است کمی خسته شوید.

دو: ساعت هوشمند ممکن است زندگی را بدتر کند
تنظیم کردن کالری مصرفی و تحرک و همچنین در دسترس بودن برای دوستان یا محل کار ممکن است برای برخی‌ها مناسب باشد، اما این مسئله در مورد من عامل استرس است. در یک تحقیق مشخص شده است که مدیران، حداقل ۱۳ ساعت در روز به ایمیل‌شان دسترسی دارند. ساعت هوشمند این دسترسی افراد را به شما افزایش می‌دهند و من واقعا نمی‌فهمم چرا باید از این کار خوشحال باشیم.

سه: راه‌های ارزان‌تری برای تمرینات بدنی وجود دارد
آیا شما برای یک مارتن یا دوی ۱۰ کیلومتری تمرین می‌کنید؟ شاید شما علاقه دارید وزنتان را چند کیلوگرم کم کنید. این می‌تواند هدف خوبی برای سازندگان ساعت‌های هوشمند باشد اما باید بدانید که از سال‌ها قبل انجام چنین کاری بدون متصل شدن به اینترنت امکان‌پذیر بوده است. این ساعت‌ها الان حداقل یک میلیون تومان قیمت دارند و مدل‌های گران‌تر تا ۱۲ میلیون می‌رسند. اگر واقعا با قصد تحرک بیشتر سراغ چنین وسایلی می‌روید و می‌خواهید این مقدار پول خرج کنید، بهتر است بدانید گوشی موبایل فعلی‌تان هم می‌تواند کار شمارش کالری، تعداد قدم‌های برداشته شده و کیلومترهایی که راه می‌روید را انجام دهند.

چهار: جلوی تمرکزمان را می‌گیرد
سال‌ها پیش «نیکولاس کار» در مستند آتلانتیک گفته بود چگونه سال‌ها استفاده از اینترنت او را به نوعی بیماری مخرب ذهنی دچار کرد. توجه کنید که او این را قبل از اختراع گوشی‌های هوشمند گفته بود. حالا وضع بدتر شده است. من به شخصه انجام یک مکالمه با موبایل را کاری سخت و طاقت‌فرسا می‌دانم حالا تصویر کنید قرار باشد این کار را بدون خارج کردن گوشی از جیب و تنها با کمک ساعت هوشمند انجام دهیم. وقت آن رسیده که از خودمان بپرسیم کدام یک از این روش‌ها عاقلانه‌تر است و کدام یکی موقع رانندگی بیشتر تمرکزتان را به هم می‌زند.

پنج: آنها ممکن است بشکنند
هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید آنها چقدر محکم‌ ساخته شده‌اند. حتما تا به حال گوشی‌تان زمین خورده‌ است. احساس بدی دارد. درست مثل از دست دادن یک دسته اسکناس ۱۰۰ دلاری! بعضی افراد که تجربه چنین اتفاق غم‌‌انگیزی را داشته‌اند، می‌گویند صفحه ساعت‌شان بعد از لیز خوردن روی یخ یا افتادن از روی دوچرخه شکسته است. حتی ممکن است اتفاق‌های ساده‌ای مثل برخورد دست با میز کار باعث شکسته‌شدن شیشه ساعت شود. مگر همین اتفاق برای ساعت‌های معمولی نمی‌افتاد؟

کدخبر: ۴۶۶۰۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر