کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۹۴۴۸
تاریخ خبر:

سوپربول ۲۰۲۴ با شرکت آشر و کیم کارداشیان

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | رسمی که از سال ۲۰۰۴ تاکنون پابرجاست، برگزاری مسابقه قهرمانی در لیگ ملی فوتبال آمریکا در اولین یکشنبه ماه فوریه هر سال است. این مسابقه حساس، جذاب و محبوب «سوپربول» نام دارد. هرچند روز برگزاری سوپربول در کشور تعطیل رسمی نیست اما می‌توان با نگاهی به کوچه و خیابان‌های تمامی شهرها دریافت که در ساعات برگزاری این مسابقه، کشور از هرگونه تعطیلی رسمی هم تعطیل‌تر است.

یکی از دیوارهای بلند و مستحکم بر سر راه آمریکایی‌ها، مسئله دریافت مرخصی است. برای کسانی که مجبورند در روزهای تعطیل هم سر کار خود حاضر شوند بیشترین درخواست مرخصی‌های ساعتی و روزانه در آمریکا مربوط به ساعات و روز برگزاری سوپربول است. با این اوصاف باید بگوییم تماشای سوپربول علاوه بر یک اتفاق ملی و بزرگ به یک آیین و مناسک نیز تبدیل شده است.

آمریکایی‌ها معمولا این مسابقه را به صورت جمعی و در قالب یک مهمانی تماشا می‌کنند و همین امر سوپربول را پس از روز شکرگزاری که یک روز دینی به حساب می‌آید و مرسوم است مسیحیان در آن بوقلمون بخورند، به دومین مراسم و مناسکی در جهان بدل کند که در آن بیشترین مقدار مواد غذایی مصرف می‌شود.

البته سوپربول هم رسم و رسوم خاص خود را بین جوانان دارد و پای ثابت مهمانی‌های سوپربول بال مرغ سوخاری، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و نوشابه کوکاکولای یخ‌زده است. فروش این سه محصول در روز سوپربول با اختلاف معناداری به بالاترین حد خود در کشور می‌رسد.از سال ۱۹۹۹ تاکنون سوپربول به طور مداوم به عنوان پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی سال آمریکا معرفی می‌شود. سوپربول ۲۰۱۵ توانست رکورد پربیننده‌ترین برنامه تاریخ تلویزیون آمریکا را با ۱۱۴ میلیون بیننده بشکند.

از این رو تیزرهای تبلیغاتی برای پخش شدن در قبل، نیمه و بعد از این مسابقه سر و دست می‌شکنند. حتی بسیاری از شرکت‌ها، تیزرهایی مخصوص پخش در سوپربول با حضور ستاره‌های گران‌قیمت تهیه می‌کنند و همین امر سبب شده است تا علاوه بر هزینه پخش، هزینه ساخت تیزر برای مسابقه سوپربول هم بسیار بالا باشد. جالب است بدانید هزینه تبلیغ در نیمه سوپربول ۲۰۲۳، ۱۱ میلیون دلار به ازای هر دقیقه اعلام شد. در این بین جیسون الکساندر، ستاره سیت‌کام محبوب ساینفیلد با حضور در تیزری پودر لباس شپیی تاید را تبلیغ کرد.

مایکل جردن، ستاره بسکتبال آمریکا نیز سایت الکسا از زیرمجموعه‌های آمازون را تبلیغ کرد. شرکت چیتوز آمریکا و پفک معروفش هم یک تیزر موزیکال با حضور اشتون کوچر، میلا کونیس و شگی با درونمایه مثلث عشقی ساخته بود. جان تراولتا و دخترش با ساخت کلیپی، اپلیکیشن تیک‌تاک را تبلیغ کردند و متیو مک‌کانهی و جیمی کیمل هم هوادارانشان را به خوردن چیپس‌های دوریتوز در خلال سوپربول توصیه کردند.

بروس اسپیرینگزتین، خواننده نامدار و افسانه‌ای آمریکا نیز با دستکش‌هایی چرمی پشت فرمان خودروی جیپ نشست تا به محصولات این کارخانه ماشین‌سازی اعتبار بیشتری ببخشد. علاوه بر آنچه اشاره کردیم ده‌ها تیزر دیگر نیز با حضور ستاره‌های پیر و جوان روانه آنتن شد.از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین بخش‌های سوپربول، اجرای مراسم بین دو نیمه این مسابقه است.

بزرگترین فرصتی که هر خواننده‌ای می‌تواند در طول فعالیت حرفه‌ای خود برای عرض اندام و به رخ کشیدن هنرش داشته باشد فاصله ۱۵ دقیقه‌ای بین دو نیمه سوپربول است. یک اجرای چشم‌نواز و زیبا در مقابل چشمان ۱۵۰ میلیون بیننده سوپربول می‌تواند یک خواننده را ظرف همین چند دقیقه به دریافت لقب «افسانه» مفتخر کند.

البته این کار ساده‌ای نیست چرا که چشمان و تمام حواس این ۱۵۰ میلیون نفر به گیرنده‌های خود نیست و به احتمال زیاد بسیاری از آن‌ها به رسم تمام سوپربول‌های گذشته در حال خوردن بال مرغ سوخاری و کوکاکولای یخ زده و صحبت با یکدیگر هستند و این رویکرد هنرمندانه آن خواننده است که بتواند از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرد و با اجرای بی‌نقص خود، چشمان این بینندگان بی‌شمار را به خود خیره کند.

فاصله بین دو نیمه سوپربول فرصتی بود که مایکل جکسون، پیرینس، مدونا، بیانسه، جنیفر لوپز، جانت جکسون، جاستین تیمبرلیک و بسیاری دیگر از آن بهره بردند و قاطعانه می‌توان گفت بخش مهمی از شهرت این افراد به واسطه همین اجرا بوده است. امسال قرعه سوپربول به نام آشر، خواننده سیاه‌پوست آمریکایی افتاده است.

حامی مالی سوپربول ۲۰۲۴، اپل موزیک است. نام این اپلیکیشن طی سال‌های گذشته نیز در فهرست محصولاتی که تیزرشان در پیش یا پس از مسابقه پخش می‌شد، به چشم می‌خورد. جالب است بدانید کارگردانی‌ تیزرهای اپل موزیک طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بر عهده دیمین شزل، کارگردان جوان و برنده اسکار آمریکایی بود. حالا اپل موزیک با پخش تیزری خبر داده است که همراه با آشر به میانه میدان خواهد آمد.

البته کمپانی اپل خلاقیت قابل ذکری به خرج داده و ۴ ماه پیش از برگزاری این مسابقه، با پخش یک تیزر تبلیغاتی این خبر را منتشر کرده است. علاوه بر آشر، کیم کارداشیان به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌ها نزد کاربران فضای مجازی در این تیزر حضور دارد و زمانی که در حال آرایش صورت و مرتب کردن موهایش است با آشر تماس تلفنی می‌گیرد و به او اطلاع می‌دهد که قرار است اجرای سوپربول ۲۰۲۴ را بر عهده بگیرد.

جالب است بدانید سوپربول ۲۰۲۴ در همان ورزشگاهی در لاس وگاس برگزار می‌شود که آشر کنسرت ۲ روز پیش خود را در آن برگزار کرد و همزمان با این کنسرت، خبر اجرای او در پربیننده‌ترین اتفاق ورزشی آمریکا هم مخابره شد. در پایان این تیزر تبلیغاتی، کیم به آشر می‌گوید تاکنون ۲ بار اجرای او را از نزدیک دیده و چون قرار است همراه با اعضای خانواده و ۱۰ نفر از دوستانش به دیدن اجرای سوم او در سوپربول بیاید، انتظار دارد که یک اجرای متفاوت ببیند.

کدخبر: ۵۳۹۴۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر