کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۰۸۰
تاریخ خبر:

نمایشگاه لوازم خانگی برلین، دورنمایی از آینده

نمایشگاه ایفا که هر ساله در برلین برگزار می‌شود، بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در سطح اروپا است. ایفا در سال ۲۰۲۳ میزبان تولیدکنندگانی است که بیش از هرچیزی، موضوع «مصرف» را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. آنها با محصولاتی به این نمایشگاه آمده‌اند که به‌مراتب از نمونه‌های موجود در بازار انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

تلویزیون بزرگ ۹۸ اینچی
بنجامین براون، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در اروپا می‌گوید ۶۶‌درصد مردم امروزه می‌خواهند همه دستگاه‌هایشان به یکدیگر متصل باشد. در عین حال ۷۱‌درصد مردم به دنبال راهی برای کاهش انرژی مصرفی خانه خود هستند. بنابراین سامسونگ از هوش مصنوعی در همه دستگاه‌های تولیدی‌ خود بهره می‌برد تا هم به اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر و هم به کاهش هزینه‌های مصرف انرژی کمک کند.

وجه سوم این مثلث، موضوع سرگرمی است. سامسونگ مدعی است مردم جهان زمان بیشتری را نسبت به سال‌های پیش در خانه سپری می‌کنند و از این‌رو آن‌ها برای سرگرم شدن این افراد در خانه، یک تلویزیون بزرگ ۹۸ اینچی را به بازار معرفی کرده‌اند که هم بزرگ و عظیم و چشم‌نواز است، هم انرژی کمتری نسبت به تلویزیون پیشین مصرف می‌کند و هم قابلیت اتصال به دستگاه‌های دیگر مانند گوشی‌های هوشمند تلفن همراه را دارد.

کنترل از راه دور لوازم خانه
فرض کنید ماشین لباسشویی شما آماده کار است، یک پیام کوتاه روی ساعت خود دریافت می‌کنید و ماشین لباسشویی را از محل کارتان روشن می‌کنید یا اگر بیرون خانه هستید و کسی زنگ در را می‌زند شما می‌توانید در را از روی موبایلتان باز کنید. اگر بیرون خانه مشغول خرید هستید و نمی‌دانید در یخچال‌تان چه دارید و چه ندارید، یک دوربین داخل یخچال‌های جدید قرار گرفته که مجهز به هوش مصنوعی است و هر آنچه در یخچال دارید را اسکن و سپس دسته‌بندی می‌کند و بر حسب نوع و اندازه و وزن به اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه می‌فرستد.

لباسشویی کم‌مصرف و اجاق گازهای ضد‌خش
در این نمایشگاه همچنین از اجاق گازهای روی میزی مقاوم و مجهز به فناوری روز رونمایی شده است. مایکل گایزلر، یکی از مدیران شرکت سوئدی الکترولوکس هنگام رونمایی از این محصول می‌گوید که این یک انقلاب واقعی در شیشه سرامیک ضد‌خش است.

این محصولات ۴ بربار بیشتر از اجاق گازهای فعلی در برابر خط و خش مقاومت دارند و از این‌رو وسایلی هستند که انرژی و آب کمتری نسبت به محصولات مشابه مصرف می‌کنند. ماشین لباسشویی الکترولوکس نیز ۳۰‌درصد کمتر از بهترین ماشین لباسشویی دارای برچسب A موجود در بازار، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. همچنین این محصول ۶۰‌درصد کمتر از یک ماشین لباسشویی معمولی نیز آب مصرف می‌کند.

لوازم برقی کم‌مصرف
مدیران این نمایشگاه می‌گویند آنچه که در اینجا به چشم می‌خودد، پاسخ به نیاز مصرف‌کننده است. آمار نشان می‌دهد که بیش از ۷۰‌درصد از مصرف‌کنندگان مایلند از لوازم برقی کم‌مصرف استفاده کنند. از این‌رو خانه‌ها و آشپزخانه‌های آینده، میدان رقابت تولیدکنندگانی خواهد بود که لوازم برقی را با حداقل مصرف به بازار ارائه می‌دهند.

به زبان آمار
بر اساس گزارش‌ موسسه گرند ویو ریسرچ آمریکا، ابعاد بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند طی ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳، بیش از ۲۹ میلیارد دلار برآورد شده است و انتظار می‌رود با نرخ رشد مرکب سالانه 2/9درصدی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ رشد کند. رشد تقاضا در ۲ سال اخیر تحت تأثیر عواملی مانند ضریب نفوذ فزاینده خانه‌های هوشمند، پروژه‌های بهبود خانه در حال رشد و پیشرفت‌های سریع در فناوری اطلاعات و ارتباطات بی‌سیم قرار می‌گیرد.

به علاوه افزایش پروژه‌های بهینه‌سازی خانه‌های قدیمی با مشارکت دولت‌ها که به منظور کاهش مصرف انرژی در کشورهای غربی، راه را برای محصولات هوشمند مختلف برای کاربردهای مسکونی هموار می‌کند. گفتنی است این بازار در سال ۲۰۲۰، ۵ میلیارد دلار برآورد شده است و تنها ظرف ۳۰ ماه به حجمی تقریبی ۲ برابری رسیده است. با این حساب باید بگوییم آینده لوازم خانگی در دست مجموعه‌هایی است که بر تولید لوازم هوشمند و کم مصرف تمرکز دارند. (یورونیوز)

کدخبر: ۵۳۶۰۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر