کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۹۷۳۷
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: دیروز و در پنجمین و آخرین روز دور نخست مرحله گروهی جام‌جهانی زنان که در استرالیا و نیوزلند برگزار می‌شود؛ تیم‌ملی زنان ایتالیا در اولین دیدار از مرحله گروهی جام‌جهانی 2023 به مصاف تیم ملی زنان آرژانتین رفت و با نتیجه 1-صفر برابر این تیم به پیروزی رسید.دو تیم در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند. ایتالیا در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و چند فرصت برای گلزنی پیدا کرد که بازیکنان این تیم نتوانستند به‌خوبی از آن استفاده کنند و دروازه‌بان آرژانتین هم سه توپ را به‌خوبی مهار کرد.

در حالی‌که به‌نظر می‌رسید این بازی قرار است با تساوی بدون گل به پایان برسد، کریستیانا جیرلی در دقیقه 87 و در فاصله سه دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی روی پاس گل لیسا بواتین دروازه آرژانتین را باز کرد تا سه امتیاز مهم را برای تیمش به ارمغان آورده باشد. ‌در دومین بازی، تیم‌ملی آلمان که با 2 قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و 2 عنوان چهارم، دومین تیم پرافتخار تاریخ جام‌جهانی به‌شمار می‌رود با پیروزی 6-صفر مقابل مراکش کار خود را آغاز کرد.

الکساندرا پوپ در دقایق 11 و 39 دو گل برای آلمان زد تا تیمش را با برتری 2-صفر راهی رختکن کند. نیمه دوم هم با برتری آلمان ادامه یافت و این تیم توانست چهار گل دیگر توسط کلارا بول (46)، حنانه الحاج (گل به‌خودی- 54) و یاسمین امرابت (گل به‌خودی- 79)، لیا شولر (90) به‌ثمر رسانده و با بردی پرگل جام را شروع کند. ‌و در آخرین بازی، تیم‌ملی برزیل به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این دوره اولین بازی خود را مقابل پاناما انجام داد و موفق شد این تیم را با نتیجه 5-صفر شکست دهد.

پرافتخارترین تیم زنان آمریکای جنوبی با 5 قهرمانی در کوپا آمریکای زنان در 6 حضور قبلی خود در جام‌جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده و یک نایب‌قهرمانی و یک سومی در کارنامه این تیم دیده می‌شود. این تیم در این دوره تلاش می‌کند تا همراه با مارتا، ستاره افسانه‌ای خود که آخرین جام‌جهانی خود را تجربه می‌کند، طلسم را بشکند و جام را بالای سر ببرد.

برزیلی‌ها با درخشش آری بورژس، ستاره ریسینگ لویسویل امریکا، پاناما را با 4 گل شکست دهند. ستاره 23 ساله برزیلی‌ها در دقایق 19، 39، 70 موفق به باز کردن دروازه حریف شد تا یک هت‌تریک رویایی در اولین بازی خود در این رقابت‌ها رقم بزند. زنراتو ژوائو نیز دیگر گل برزیل را در دقیقه 48 به ثمر رساند.‌

در تصاویر داور مسابقه آلمان و مراکش، خانم توری پنسو، 38 ساله و آمریکایی مشغول صحبت با خانم سونجا هاث، مدافع 32 ساله تیم وولسفبورگ و تیم ملی آلمان و خانم فاطمه زهرا تاکناوت، 24 ساله بازیکن تیم ارتش مراکش و تیم ملی این کشور است.

در تصویر دیگری می‌توانید خانم نهیله بنزینه، تنها بازیکن محجبه تیم ملی مراکش، 25 ساله که مدافع تیم ارتش مراکش هم هست را ببینید در کنار خانم فاطمه زهرا قبری، 22 ساله که فوروارد این تیم است. این دو البته در این مسابقه بازی نکردند.

یک تصویر دیگر نیز مربوط به تماشاگران تیم مراکش است. تصاویر از فیفا و گتی‌ایمیجز و اخبار، خلاصه سه گزارش از سایت ورزش سه است.

دو: این روزها برخی از دسته‌های عزاداری به صورت تعزیه در حرم حضرت سیدالهشدا و محوطه بین‌الحرمین حضور پیدا می‌کنند که یک قاب از این صحنه را می‌بینید. (عکس از عتبه حسینیه)

سه: ‌جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بامداد دوشنبه وارد شهر پاریس، پایتخت فرانسه شد تا به نمایندگی از کشورش در مراسم پیوستن دوباره آمریکا به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) شرکت کند. قرار است او روز سه‌شنبه در مقر یونسکو در پاریس سخنرانی کند. در جریان این مراسم، پرچم آمریکا به نشانه به عضویت دوباره این کشور پس از پنج سال غیبت، برافراشته خواهد شد. دولت بایدن به دلیل نگرانی از نفوذ چین در این سازمان از زمان خروج این کشور تلاش دارد بار دیگر به یونسکو بپیوندد. (یورونیوز، گتی ایمیجز)

چهار: ‌هیوندای تصاویری از مدل سانتافه منتشر کرده که نشان می‌دهد نسل جدید این ماشین با تغییرات زیادی به بازار عرضه خواهد شد. ظاهر ماشین با تغییر زیاد نسبت به نسل قبل به جای خطوط منحنی با خطوط زاویه‌دار و به سبکی طراحی شده که مدل‌های جدید لندروور طراحی شده‌اند. ماشین به مدل‌های دیگر هیوندای شباهتی ندارد، اما چراغ‌هایش با ترکیبی از لامپ‌های کوچک مربع طراحی شده که امضای مدل‌های جدید خودروساز کره‌ای است. (بی.بی.سی.)

پنج: رنگ لباس خانم هیفاء وهبی که این روزها به خصوص در میان ستارگان جهان عرب خیلی محبوب شده ظاهرا سبز است ولی سایت‌های تخصصی حوزه رنگ آن را بین سبز و زرد و حتی متمایل به رنگ زرد می‌دانند.

شش: حدود ۱۴۰ مرد که خود را به شکل ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی درآورده بودند، پنجشنبه عصر برای شرکت در رقابت «شباهت با همینگوی» در جزیره «کی‌وست» در ایالت فلوریدا جمع شدند. خانه این نویسنده بزرگ در دهه سی میلادی در این جزیره قرار داشت. (یورونیوز)

کدخبر: ۵۲۹۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر