کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۸۹۶
تاریخ خبر:

انگشت اتهام قتل به سمت نامزد سابق الناز تعمیری

انگشت اتهام قتل به سمت نامزد سابق الناز تعمیری

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| پس از حدود دو سال از گذشت ربایش و ناپدید شدن الناز حاج‌تعمیری، زن مهاجر ایرانی ساکن کانادا، بالاخره نامزد سابق او به قتل درجه یک متهم شد. این پرونده در مدت اخیر یکی از مورد توجه‌ترین پرونده‌های کانادا بوده و حالا یک قدم به پایانش نزدیک‌تر شده است.

پلیس معتقد است حاج تعمیری به قتل رسیده و محمد لیلو، نامزد و همکار سابق او در این قضیه نقش اساسی داشته است. الناز حاج‌تعمیری معروف به الناز تعمیری در یکی از شب‌های برفی دی ماه سال 1400 از خانه یکی از اقوامش ربوده شد. سه مرد که وانمود می‌کردند پلیس هستند، او را به زور با خود بردند و تا به امروز هیچ اثری از این زن دیده نشده است.

بعد از ربوده شدن تعمیری انتقادات به پلیس کانادا بالا گرفت چرا که پیش از این آدم‌ربایی دو اتفاق دیگر هم برای این زن 37ساله افتاده بود و دو بار به ایستگاه پلیس رفته و درخواست کمک کرده بود. ماجرای این دو اتفاق برمی‌گردد به حدود سه هفته قبل از روز آدم‌ربایی. به گفته یکی از اقوام او وقتی الناز تعمیری ماشین خود را برای سرویس به نمایندگی فروش برد، کارکنان آنجا متوجه دو دستگاه ردیاب شدند که در ماشین نصب شده بود.

آیسا حاج تعمیری، خواهر الناز به رسانه‌ها گفته بود که الناز این موضوع را به پلیس گزارش داد و آن‌ها درخواست کردند که الناز تصویر ردیاب‌های جی‌پی‌اس را برایشان بفرستد. با این وجود چند روز بعد از این اتفاق در پارکینگ آپارتمانش به تعمیری حمله می‌شود. او 29 آذر، یعنی حدود سه هفته قبل از آنکه ربوده شود، در پارکینگ خانه‌اش در منطقه ریچموند هیل در شمال تورنتو هدف حمله دو مرد نقاب‌دار قرار گرفت.

یکی از آن‌ها با ماهیتابه به سرش کوبید و بر اثر این حمله سرش «۳۵ تا ۴۰» بخیه خورد. با حضور اتفاقی یکی از همسایه‌هایش، ضاربان فرار کردند و الناز توانست جان سالم به در ببرد. پلیس بعد از بررسی دوباره ماشین الناز تعمیری یک دستگاه ردیاب دیگر هم پیدا کرد و از او خواست تا یک خانه امن پیدا و موبایلش را خاموش کند.

پس از توصیه پلیس الناز سریعا به خانه یکی از بستگانش در «تریل وود» در منطقه واساگا بیچ و کنار یک دریاچه پناه می‌برد اما سه هفته بعد آن اتفاق ناگوار می‌افتد. به گفته فریدون حاج‌تعمیری، پدر الناز، افراد داخل خانه در مقابل حمله‌کنندگان مقاومت می‌کنند و زخمی می‌شوند اما آدم‌ربایان کار خودشان را پیش می‌برند. آن‌ها تعمیری را روی برف‌ها کشیده و به سمت یک خودروی لکسوس شاسی‌بلند سفید بردند.

محمد با کارآگاه خصوصی الناز را زیر نظر داشت
حدودا ده روز بعد از آدم‌ربایی، نامزد سابق تعمیری، محمد لیلو 35 ساله بازداشت شد اما اتهامش ایجاد مزاحمت بود و در نهایت با وثیقه آزاد شد. اما بعد از شش ماه از ربوده شدن الناز دوباره محمد به اتهام ربودن او دستگیر شد. پس از آن مشخص شد که او هفته‌ها قبل از ربوده شدن تعمیری یک کارآگاه خصوصی استخدام کرده بود تا الناز را زیر نظر داشته باشد؛ کاری که در کانادا تحت شرایط خاصی کاملا قانونی است.

رابطه آن‌ها حدود یک‌سال پیش از این اتفاقات تمام شده بود و مشخص نیست هدف او از ربودن و زیر نظر داشتن نامزد سابقش چه بوده است. هرچند او زمانی که داشت این کارآگاه خصوصی را استخدام می‌کرد ابتدا گفته بود که الناز صد هزار دلار از او دزدیده و اکنون می‌خواهد او را پیدا کند و حکم احضار به دادگاه را به او ابلاغ کند.

اما بعدا داستان محمد تغییر و ادعا کرد که برادرش مورد سوءقصد با گلوله قرار گرفته و ممکن است الناز در تیراندازی به او نقش داشته باشد. او از کارآگاهان خواسته بود تا الناز را زیر نظر داشته باشند تا در صورتی‌که الناز به مونترال برود محمد بتواند سریعا با پلیس تماس بگیرد. محمد حتی از محل اختفای الناز تعمیری در خانه اقوامش با خبر بوده و آدرس آنجا را به کارآگاهان داده بود.

یکی از این کارآگاهان خصوصی در روز ربوده شدن او خانه را زیر نظر داشته اما شیفت خود را دو ساعت قبل از آدم‌ربایی عوض کرده و هیچ‌کس در زمان ربوده شدن الناز خانه را تحت نظر نداشته است. محمد لیلو پیش از اینکه روز پنجشنبه به قتل حاج تعمیری متهم شود به اقدام به قتل و آدم‌ربایی متهم شده و در بازداشت بود که مربوط به آن حمله‌ای است که با ماهیتابه در پارکینگ خانه تعمیری اتفاق افتاده بود. پلیس همچنین دو مرد دیگر به نام‌های ریاست سینگ و هارشدیپ بینر را برای حمله با ماهیتابه دستگیر کرده است.

الناز حاج تعمیری کیست؟
الناز تعمیری متولد اردیبهشت ۱۳۶۳، حدود چهار سال پیش در ۱۳۹۷ و پس از مرگ همسرش به کانادا مهاجرت کرد. خانواده او می‌گویند او در کار تجارت و حمل و نقل بوده. گرچه قصد داشته به‌زودی حرفه جدیدی را در زمینه قنادی در کانادا آغاز کند. محمد لیلو صاحب این شرکت حمل‌و‌نقل بوده و پیش از اینکه با تعمیری وارد رابطه شود با او همکار بوده است.

فرنام شاپوری‌فر، همسر خانم حاج‌تعمیری که دامپزشک فعال در صنعت دارو بود، اردیبهشت ۱۳۹۶ به طور ناگهانی درگذشت. خانم حاج‌تعمیری به یاد همسرش مدرسه‌ای دخترانه به نام او در روستایی اطراف مشهد ساخته است. به گفته دادستان این پرونده تحقیقات همچنان برای یافتن الناز ادامه دارد تا پلیس دقیقا بفهمد واقعا چه اتفاقی برای این زن ایرانی افتاده است.

کدخبر: ۵۴۶۸۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر