کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۳۷۵۶
تاریخ خبر:

راز عصبانیت آقای دکتر

روزنامه هفت صبح| یک: ‌در پرس‌و‌جوهایم متوجه شدم که همکاران آقای جبلی از کار با ایشان در سال‌ها پیش و در پرس تی‌وی خاطرات خوشی دارند اما آنها هم از این جبلی جدید غافلگیر شده‌اند. از ادبیات همیشه تهاجمی ایشان و کلماتی که مدام در حال خط‌کشی و مرزبندی و هشدار و خط و نشان کشیدن است و چهره‌ای که مدام عصبی و در‌هم‌فشرده است. از قرار ایشان عصبانی هستند.

رئیس سازمان صدا‌و‌سیما به شکل مرسوم باید کسی باشد که جدا از ملاحظات سیاسی، در مورد مفهوم کیفیت هنری یک دیدگاه و یک ترازوی دقیق داشته باشد. بداند ذائقه مردم چیست و همه مردم را در نگاه خود یکسان ببیند. آقای جبلی اما با گروهی همراه شده که در مورد ذائقه و سلیقه مردم دچار اشتباهات اساسی بودند و حالا صدا‌و‌سیما را در چنین گردابی گرفتار کرده‌اند.

پر از عقب‌نشینی و دوباره حمله و باز هم عقب‌نشینی. تلویزیون خودش را ملزم و محدود به راضی ساختن بخشی از جامعه کرده که اولا به‌طور قطع اکثریت را در اختیار ندارند و دوما به این سادگی‌ها راضی نمی‌شوند چرا‌که در سپهر فکری‌شان همیشه می‌توان بیشتر «رعایت» کرد و بیشتر «پایبند» بود. تا بی‌نهایت. به‌هرحال در عرصه فرهنگ عمومی دکتر جبلی شاید کار بسیار سختی در پیش داشته باشند و این عصبیت‌شان هم شاید طبیعی باشد.

دو: همین چند هفته پیش بود که در برخی روزنامه‌های اصولگرا و خبرگزاری‌های رسمی خبر آمد که باید در مورد حجاب ویژه جوانان مسیرهای متنوع‌تری را در پیش گرفت و حرف از رنگ و زیبایی به میان آمد تا ذائقه جمال‌دوست جوانان را راضی کند. البته که این مسیری بود که اواخر دهه هشتاد هم پیموده شد و همان‌موقع هم به بن‌بست رسید.

به‌هرحال همان‌طور که حدس می‌زدیم همین حرکت کوچک هم بلافاصله با مخالفت خبرگزاری اصولگرا روبه‌رو شد و در گزارشی بلند‌بالا به مبحث حجاب‌استایل‌ها حمله شد و این‌که چرا از نوعی پوشش مشکی اما به همراه عبا به‌جای چادر مشکی برای راهپیمایان اربعین تبلیغ می‌کنند. وقتی استفاده از عبا و استایل‌های عربی این‌گونه مورد حمله قرار می‌گیرد شما دیگر باید سرنوشت بقیه پیشنهادات در مورد حجاب دختران را حدس بزنید.

سه: تیم بسکتبال بانوان ایران شایسته تقدیر و احترام هستند. آنها بازی نهایی کاپ آسیا را تنها با اختلاف یک امتیاز به اندونزی باختند تا از راهیابی به دسته اول آسیا محروم شوند. پیروزی‌های آنها به‌خصوص شکست دادن زنان قزاقستان و اردن و مالزی جای تقدیر و تحسین ویژه دارد. در ضمن متوجه تحرک و فعالیت ممتاز در عرصه ورزش بانوان هستیم و سپاسگزار مسئولان.

کدخبر: ۵۳۳۷۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر