کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۲۴۹
تاریخ خبر:

نکته بازی | از خودت شروع کن آقای خداداد!

نکته بازی | از خودت شروع کن آقای خداداد!

وقتی حضور VAR ‌در لیگ‌ برتر برای آقای علیرضا امامی‌فر گران تمام شد

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

از خودت شروع کن آقای خداداد!

بعد از پخش گسترده ویدئوی حضور خداداد عزیزی در یک برنامه اینترنتی و رفتار نامناسب و زشت او، شایعه شد که او ممنوع‌التصویر شده است‌ اما این شایعه خیلی زود توسط خود او تکذیب شد. استاد جوری هم از حرف‌هایش دفاع کرده که انگار همه حرف‌ها و حرکاتش درست بوده و تاکید کرده که پا پس نمی‌کشد و به راه خود ادامه خواهد داد.

 

عزیزی گفته: «به کوری چشم آنهایی که برای خوشایند کسی که من حاضر نیستم به او «خان» بگویم، خبر دروغ ممنوع‌التصویری من را پخش کردند، این شایعه صحت ندارد و شایعه‌سازان می‌توانند با اجازه «خان» خودشان از ساترا و صدا و سیما استعلام بگیرند. من مشکلی برای فعالیت ندارم و مطمئن باشید بازهم از هر چیزی که غلط باشد، انتقاد می‌کنم.» اما واقعیت این است که انتقادها از او خیلی ربطی به «خان»ها و «آقا»ها نداشت و ما هم وکیل مدافع آنها نیستیم.

 

از انتقاد هم ناراحت نیستیم و اتفاقا ماهیت ستون نکته‌بازی «انتقاد» است. اما انتقاد باید سازنده و مودبانه باشد؛ کری‌خوانی هم باید همین شکل را داشته باشد. درست برعکس جناب عزیزی که مقابل دوربین برای بازیکن اسبق تیم ملی شیشکی می‌کشد، آن هم نه یک بار بلکه چند بار! آقای عزیزی! شما انتقادهایت را بکن‌ اما آدابش را هم رعایت کن. گفته‌ای که از هر چیزی که غلط باشد انتقاد می‌کنی. پس از خودت شروع کن. یکی از غلط‌ترین چیزها، رفتار تو در برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی است که باید از آن انتقاد کرد؛ اما نه مثل شما! بلکه مودبانه و بدون توهین و تخریب شخصیت! بسم‌الله آقای عزیزی! شروع کن.

 

قول می‌دهیم VAR به سود شما هم باشد!

می‌دانیم که حضور نصفه و نیمه VAR در بازی‌های لیگ‌برتر باعث نمی‌شود که عدالت برای همه تیم‌ها رعایت شود اما حداقل در همان یکی دو بازی می‌توان امیدوار بود که اشتباهات داوری به حداقل برسد. این اتفاق در دو هفته اول لیگ برتر چند بازی رخ داده و از اشتباهات تاثیرگذار داوری جلوگیری شده است. اما در کمال تعجب این اتفاق برای بعضی‌ها گران تمام شده و انگار آنها از حضور VAR در لیگ‌برتر ناراحت هستند.

 

علیرضا امامی‌فر پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی که مدتی است در فوتبال استرالیا مشغول مربیگری است، در یک پست عجیب اینستاگرامی با انتشار عکسی از داوران اتاق VAR نوشت: «بزرگوار باشیم نه قهرمان وار. آنها دروغگو هستند و می‌دانند که دروغگو هستند و می‌دانند که می‌دانیم دورغگویند و با این وجود با صدای بلند دروغ می‌گویند.» مطمئن نیستیم اما احتمالا امامی‌فر اولین فرد روی کره‌زمین است که از حضور VAR در فوتبال ناراضی است.

 

البته درک می‌کنیم که تقریبا تمام تصمیمات VAR در این دو هفته به ضرر تیم محبوب او و به سود تیم رقیب او بوده اما می‌توانیم به او قول بدهیم که قرار نیست تا پایان فصل وضعیت به همین شکل باشد. همانطور که در هفته اول VAR یک پنالتی علیه استقلال اعلام کرد، این اتفاق بارها و بارها می‌تواند رخ بدهد و نیازی نیست او نگران باشد و ‌علیه VAR شورش کند! از او و امثال او انتظار می‌رود با ایجاد آرامش در فضای هواداری، به ایجاد عدالت در فوتبال کمک کند نه اینکه با این حرکات، همین آرامش نصفه و نیمه را هم بر‌هم بزند.

 

کدخبر: ۵۶۵۲۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر