بعد از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۶ تیر ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود از دور گروهی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی به مصاف ژاپن رفت که در پایان، با نتیجه ۸۸ بر ۷۶ مقابل حریف خود به برتری دست یافت. این بازی که جدال دو مدعی گروه C رقابتها بود، با برتری تیم ملی ایران پایان یافت تا شاگردان سعید ارمغانی به عنوان صدرنشین گروه خود به طور مستقیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.
تیم ملی ایران در گروه C رقابتها با تیمهای سوریه، قزاقستان و ژاپن همگروه بود که موفق شد به ترتیب با نتایج ۶۷-۸۰، ۶۰-۹۶ و ۷۶-۸۸ مقابل حریفان خود به پیروزی دست یابد. با این سه برد، شاگردان ارمغانی به عنوان صدرنشین گروه خود به طور مستقیم راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شدند و در این بازی به مصاف برنده اردن و چین تایپه میروند. ایران در صورت برد در بازی پیش رو، راهی مرحله نیمهنهایی خواهد شد. برنده باز اردن و چین تایپه فردا مشخص خواهد شد و بازی ایران با این تیم چهارشنبه برگزار می شود.

