کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۲۶
تاریخ خبر:

خانه ما؛ چالش لاک و مدیریت اقتصاد

خانه ما؛ چالش لاک و مدیریت اقتصاد

درباره دوازدهمین فصل از «خانه ما» که پخش آن به تازگی شروع شده. این مستند - مسابقه همچنان جذاب است اما بی‌حاشیه نبوده. گزارش هفت صبح و روایت کارگردان را بخوانید

روزنامه هفت صبح، ‌‌گروه تلویزیون | حتی اگر پیگیر تلویزیون نباشید، احتمالا نام رئالیتی شو «خانه ما» به گوش‌تان خورده است. حتما شنیده‌اید که این مسابقه، رقابتی میان چند خانواده برگزار می‌کند تا با مبلغی محدود برای مدتی زندگی کنند.

در نهایت خانواده‌ای که بتواند این میزان پول اندک را مدیریت کند، برنده و صاحب جایزه می‌شود. شائبه ترویج زندگی فقیرانه! یکی از عواملی است که نام «خانه ما» را سر زبان انداخت. دیگر اتفاق مربوط است به عدم پخش فصل دوازدهم به دلیل لاک ناخن یکی از بانوان شرکت کننده. حالا سری جدید «خانه ما» که در شهر بوشهر ضبط شده، به آنتن رسیده است و جمعه‌ها از شبکه سه پخش می‌شود.


مورد اول| جنجال لاک 
22 اردیبهشت امسال قرار بود فصل دوازدهم «خانه ما» پخش شود. این اتفاق نیفتاد و در هفت صبح نوشتیم: «پیگیری‌های ما نشان می‌دهد دلیل پخش نشدن این مسابقه به ممیزی برمی‌گردد. ماجرا از این قرار است که ناظر پخش عقیده دارد نباید لاک ناخن یکی از خانم‌های شرکت کننده نشان داده شود.

ظاهرا موارد دیگری هم هست که به آرایش و مواردی از این دست برمی‌گردد.» این گزارش بازتاب فراوانی به همراه داشت اما با واکنش و تکذیبیه عوامل هم مواجه نشد. ضمن این که پخش نشدن «خانه ما» ثابت کرد، خبر هفت صبح درست بوده است.


مورد دوم| سانسور لاک 
آن پیشینه ذهنی به همراه کنجکاوی ژورنالیستی، دست به دست هم داد تا قسمت اول «خانه ما» را با دقت تماشا کنیم. نتیجه این است: در بخش رونمایی ابتدایی از شخصیت‌ها، لاک دست یکی از زنان شرکت کننده، محو شده.


درست جایی که او کنار دریا درباره زندگی شخصی خود و شیوه مراوده با همسر حرف می‌زند. در چند سکانس داخلی اما، خبری از سانسور نیست و لاک او به نمایش در می آید. خلاصه این که سخت‌گیری تلویزیونی باعث شد یک مسابقه محبوب و پرطرفدار با تاخیر فراوان به آنتن برسد. همین!


مورد سوم| یک اتهام 
رئالیتی شو «خانه ما» یک اتفاق تازه در ساخت مسابقات تلویزیونی است که خیلی زود جای خود را باز کرد. با این حال خیلی زود هم مورد اتهام قرار گرفت که مروج سبک زندگی مبتنی بر فقر است. سازندگان هر بار توضیح دادند و حالا حامد وقاری در مصاحبه خود با ایسنا گفته است:« در فصل دوازدهم و در شهر بوشهر می‌توانستیم بودجه را بیشتر کنیم .

 

اما نسبت به قم که فصل قبلی بود، هیچ افزایشی را در مبلغ کارت شرکت‌کنندگان نداشتیم؛ چراکه هدف چالشی بود که این مسابقه دنبال می‌کرد و نه زیستن با رقمی ناچیز. تکاوران ارتش وقتی می‌خواهند برای این مسیر آماده شوند در دوره‌ای که می‌گذرانند چیزی حدود دو هفته را در یک مکان بی‌آب و علف با یک مرغ و قمقمه آب می‌گذرانند و این صرفا مواجهه با یک چالش برای کارشان است و نه چیزی بیشتر و قرار نیست آن تکاور تا آخر عمر در این شرایط زندگی کند؛


بر این اساس معنی این برنامه هم این نیست که همیشه می‌توان با سه میلیون تومان زندگی کرد. گارد اصلی این برنامه از فصل‌های اول این بوده است که برخی عقیده دارند این برنامه می‌خواهد بگوید می‌توانید با این مقدار پول محدود زندگی کنید و همیشه برنامه از این جهت مورد هجمه واقع شده است که می‌خواهد کم خرج زندگی کردن را فرهنگسازی کند درصورتی که برنامه «خانه ما» در اصل دنبال این موضوع نبوده است.»

 

مورد چهارم| و اما فصل جدید 
 فصل دوازدهم مستند مسابقه «خانه ما»، به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی امین کفاش‌زاده و حامد وقاری، در شهر بوشهر تولید شده و باز هم محصول سازمان اوج است. دو قسمت ابتدایی مسابقه دارای اتفاقات جذاب و پیش‌بینی نشده‌ای بود که بخشی از این جذابیت به خونگرمی و مهمان نوازی مردم بوشهر برمی‌گردد.


سری جدید نیز از منظر معرفی جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی و نیز آداب و رسوم مردم بوشهر موفق عمل کرده است. در مجموع باید گفت مستند - مسابقه «خانه ما» بدون شرکت‌کنندگان سلبریتی، دکور آنچنانی و اسپانسرهای میلیاردی ساخته شده است. این مسابقه با نمایش واقعی زندگی مردم شهرهای مختلف و بهره‌مندی از لحظات سرخوشانه زندگی آن‌ها، اثری جذاب و پرمخاطب لقب گرفته است.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۷۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر