فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت صیانت از سلامت افرادی که به سینما مراجعه می‌کنند، بر لزوم تدوین یک شیوه نامه اجرایی، به هنگام، پویا و متناسب با نگاه کاهش خطر در این باره تاکید کرد.

دکتر علیرضا زالی در نشستی با اعضای هیئت مدیره خانه سینما، تدوین پروتکل بهداشتی مشترک برای بازگشایی سینماها در آینده را لازم دانست و تاکید کرد: در این شیوه نامه باید به تهویه هوا، نحوه فروش بلیط و نشاندار کردن صندلی‌ها، فاصله گذاری ها، کاهش زمان حضور افراد برای نمایش فیلم، تنظیف و ضدعفونی سینما بین سانس‌ها، عدم مصرف مواد غذایی در سینما، استفاده از ابزار کنترلی مثل تب سنجی و محدودیت سنی توجه شود.

در خاتمه این نشست مقرر شد در هفته آینده تیمی از معاونت امور بهداشتی با مشارکت اهالی خانه سینما به تدوین این پروتکل بپردازند.

سایر اخبارفرهنگیرا از اینجا دنبال کنید.