ارسلان سلیمانیان | این شاید طعنه آمیزترین «هم زمانی» تاریخ باشد! یا دستکم یکی از طعنه آمیزترین هم زمانی های کل تاریخ بشر. اینکه درست در هفته ای که هوای پایتخت و چند کلانشهر ایران، خسته از غبار و آلودگی و دودِ صدها هزار خودرو با فناوری سوخت های فسیلی به حد بحران رسیده بود، ساختمان مرکزی شرکت ب.ام.و در مونیخ آلمان به مناسبت فروش بیش از یکصد هزار دستگاه خودروی برقی در سال ۲۰۱۷ اینگونه به شکل باتری قلمی نورپردازی شد. با یک جمله روی نمای ساختمان: «آینده از آنِ برقی ها است.» شرکت ب.ام.و در سالی که گذشت توانست بیش از صد هزار دستگاه خودروی برقی و هایبریدی به فروش برساند که بیش از پیش بینی های ابتدای سال این شرکت بود. سهم عمده ای از فروش محصولات هایبریدی و برقی ب.ام.و مربوط به سری i این شرکت (مدل های i3 و i8) است. محصولاتی که در بازار اروپا و آمریکای شمالی با تسهیلات ویژه ای به فروش می رسند. جالب اینجاست که ب.ام.و اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ تولید محصولات دیزلی را به صورت کامل متوقف کرده و شاید به زودی یک خط تولید مجزا برای محصولات هایبریدی در شمال اروپا راه اندازی کند. علاوه بر شرکت ب.ام.و، دو خودروساز بزرگ آلمان یعنی
مرسدس بنز و فولکس نیز در چند روز گذشته از افزایش آمار فروش محصولات هایبریدی خود در سال ۲۰۱۷ خبر داده بودند.
چه طنز تلخی که درست وقتی انسانِ مدرنِ قرنِ بیست و یکمی در عمل به این نتیجه رسیده که عمر سوخت های فسیلی به پایان رسیده و آینده متعلق به فناوری های مدرن است، سقف خلاقیت مدیران و مسئولان در جلسات اضطراری و کمیته های بحران، تصویب طرح زوج و فرد کردن تردد خودروهاست! راستش را بخواهید ما که انتظار تصمیمات آنچنانی در این جلسات و کمیته ها را نداریم. اصلا تولید خودروی پاک در ایران پیشکش؛ سوال اصلی اینجاست که حتی تصویب و اجرای قوانین حمایتی از واردات انواع خودروهای برقی و کم مصرف نیز آنقدر دشوار و محال است که هیچ نهادی قدم از قدم بر نمی دارد؟!
اختصاصی هفت صبح | هوا را از من بگیر، سوخت فسیلی را نه!
آخرین تحولاتدانش و فناوریرا اینجا بخوانید.
مهم ترین اخبار
- قاب امروز | 36سالگی نجمه؛ عکس خاص ماهور و فرزانه فرنام
- 4 تغییر شکل ناخن که خبر از مشکلات سلامتی میدهند
- مثلث عشقی رضا گلزار و هانیه توسلی و کتایون ریاحی
- ماجرای حسادت زنانه فرح به یاد و نام ثریا
- به وقت پرسشگری؛ هفتصبح به عرصه تحلیل سیاسی وارد شد
- قتل مسلحانه پدر به خاطر دعوا با مادر
- بیوگرافی سید محمود نبویان نماینده مجلس
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
mamadariay
۱۳۹۶/۱۰/۳
خود متن بیانگر همه چیز است جز یه نکته و
ان هم این که دنیا داره با نفت بدرود میگه
و این یعنی در اینده کسی نفت نمیخاهد پس
اکنون که میخاهند باید با فروش و پولش این
ده ایرانمون بسازیم نه اینکه با پول نفت……
… از خدا بترسید



