در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۹۶ میلیون موبایل فیچری (گوشی‌های غیرهوشمند و ساده) در جهان فروخته شد که سهم نوکیا فقط ۳۵ میلیون است. درحالی‌که نوکیا در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۵۰ میلیون موبایل فیچری می‌فروخت.

سامسونگ با ۵۲ میلیون موبایل فیچری شماره یک جهان در این بخش در سال ۲۰۱۶ شد و بدین ترتیب ۱۳ درصد سهم بازار برای سامسونگ و ۸ درصد نیز به نوکیا تعلق گرفت.

آلکاتل نیز در این مدت ۲۷٫۹ میلیون موبایل فیچری فروخت و سایر سازندگان نیز در جهان ۲۸۰ میلیون گوشی فروختند.

HMD مالک جدید که به مدت ۱۰ سال برند نوکیا را از مایکروسافت اجازه کرده و در قبال آن مبلغی را به مایکروسافت می‌دهد (طبق قرارداد) قصد دارد امسال با عرضه نوکیا ۳۳۱۰ جدید بازار موبایل فیچری را از چنگ سامسونگ دربیاورد.

برای پیگیری اخباردانش و فناوریاینجا کلیک کنید.