باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انسان ها را به سیاره مریخ بفرستد.
به گزارش ایرنا،اوباما در یادداشتی برای سی‌ان‌ان نوشت: ایالت متحده آمریکا با همکاری شرکت های خصوصی، سفینه های سرنشین داری را به مریخ خواهد فرستاد.
در این یادداشت آمده است: 'ما یک هدف دقیق در پیش رو داریم. یک هدف بسیار مهم برای تاریخ ایالت متحده آمریکا در فضا در نظر گرفته ایم.انسان ها را تا سال ۲۰۳۰ به مریخ فرستاده و سالم به زمین بازگردانیم، البته با این هدف که روزی ساکنان زمین بتوانند مدت زمان طولانی در سیاره مریخ زندگی کنند'.

پیش از این، دانشمندان آمریکایی در هاوایی، پرواز به مریخ را شبیه سازی کرده بودند

سایر اخباردانش و فناوریرا از اینجا دنبال کنید.