سخنگوی آتشنشانی جزییات اطفای حریق ساختمانی چهار طبقه در خیابان ولیعصر تهران را اعلام کرد.
بهگفته سیدجلال ملکی، حادثه ساعت 13 و 48 دقیقه ظهر امروز در یک مرکز نگهداری و درمانی رخ داد: بلافاصله سه ایستگاه با امکانات کامل به محل رسیدند و آتشنشانان مشاهده کردند که در طبقه سوم یک ساختمان چهارطبقه که یک طبقه زیر زمین نیز داشت و یک مرکز خصوصی با کاربری رواندرمانی و برای نگهداری افرادی بود که دچار محدودیت و کمتوان هستند، آتشسوزی رخ داده است. در قسمت لابی و یک انباری کوچک ۲۰ تا ۳۰ متری طبقه سوم که وسایلی همچون تخت و پتو در آن نگهداری میشد، آتشسوزی رخ داده و این بخش کاملا شعلهور شده و به تمام راهروها و اتاقهای افراد دود سیاه سرایت کرده بود. آتشنشانان همراه با اطفای حریق عملیات جست و جو و خارج کردن افراد را نیز در دستور کار قرار دادند و افرادی که در آنجا حضور داشتند نیز به عنوان امدادگر کمک کردند.
حدود ۵۰ نفر زن و مرد که در آن ساختمان حضور داشتند با کمک آتشنشانها از مرکز خارج شدند. دو مرد دچار سوختگی خیلی شدید شدند که از زمان شعلهور شدن آتش در محاصره شعلهها بودند و آتشنشانها آنها را خارج و بهسرعت به اورژانس منتقل کردند. آتش سریع خاموش و از گسترش و انتقال آن به ساختمانهای اطراف جلوگیری شد. آتشنشانها پس از لکهگیری و تخلیه دود مرکز را تحویل مالکان دادند.



