کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۷۶۰
تاریخ خبر:

خواص وانیل برای پوست صورت چیست؟ (بهترین ماسک های جوانساز)

خواص وانیل برای پوست صورت چیست؟ (بهترین ماسک های  جوانساز)

شما می توانید با کمک خواص وانیل برای پوست صورت تیرگی ها و چین و چروک های آن را رفع نمایید.

رپورتاژ آگهی| وانیل یکی از انواع طعم دهنده ها است که معمولا در پخت کیک و شیرینی استفاده می شود. این طعم دهنده خواص زیادی برای بدن دارد که از جمله آنها می توان به از بین بردن نواقص پوست صورت اشاره کرد. شما می توانید با کمک خواص وانیل برای پوست صورت تیرگی ها و چین و چروک های آن را رفع نمایید.

به علاوه خرید و استفاده از محصولات مراقبت از پوست چون کرم آبرسان، ضدآفتاب و ... به شدت در بهبود شرایط پوست صورتتان کمک کننده خواهد بود. سعی کنید در روتین روزانه خود حتما از ماسک های طبیعی چون وانیل بهره بگیرید.

اگر از تیرگی پوست رنج می برید، وانیل می تواند در مدت زمان کوتاهی شما را به نتیجه دلخواه تان برساند. این طعم دهنده گاهی از سوی پزشکان متخصص پوست نیز توصیه می شود. اما خواص وانیل برای پوست صورت چیست؟

خواص ماسک وانیل

بررسی خواص وانیل برای پوست صورت

شما با بهره مندی از خواص وانیل برای پوست صورت، دیگر نیازی به استفاده از محصولات مراقبت از پوست گران قیمت ندارید، بلکه با خرید یک کرم آبرسان ام کیو یا سیسپرسا می توانید تاثیر گذاری ماسک وانیل را روی پوستتان چندین برابر کنید. مهمترین خواص وانیل برای پوست صورت عبارت هستند از:

وانیل ساده ترین راه از بین بردن جوش و آکنه

باکتری های پوست مهمترین عامل برای ایجاد جوش ها و آکنه ها هستند که وانیل به آنها نفوذ کرده و با از بین بردنشان به شما در داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می کند. شما می توانید با استفاده از این ماده آثار جوش ها را از روی صورتتان محو کنید. همچنین اگر لکه ای به واسطه دست زدن به جوش ها روی پوستتان باقی مانده، به راحتی با استفاده از وانیل بعد از مدتی از بین می رود.

جوانسازی پوست

از جمله دیگر خواص وانیل برای پوست صورت جوانسازی است. خواص ضد پیری این طعم دهنده باعث می شود بسیاری از خانم ها و آقایان در سنین میان سالی تمایل زیادی به استفاده از آن داشته باشند. در وانیل مقادیر بالایی آنتی اکسیدان وجود دارد که میزان رادیکال های آزاد سطح پوست را به حداقل می رسانند.

وانیل ها همچنین خطوط نواحی چشم و چین و چروک های صورت را به مرور از بین می برد؛ بنابراین پیشنهاد می دهیم که مصرف این طعم دهنده را جزء روتین پوستی تان قرار دهید.

تاثیر وانیل برجوانسازی پوست

درمان زخم و سوختگی

اگر آثاری از سوختگی، زخم یا بریدگی برروی پوستتان وجود دارد، وانیل یکی از بهترین راهکارهای طب سنتی برای درمان آن است. البته قبل از استفاده از این طعم دهنده باید حتماً با یک پزشک متخصص مشورتی داشته باشید تا او استفاده از آن را برایتان تایید کند.

پاکسازی پوست صورت با وانیل

در وانیل مقادیر بالایی از ویتامین B از جمله نیاسین، تیامین و ویتامین B6 وجود دارد که تاثیر به سزایی در حفظ سلامتی پوست دارند. تمام این ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در این ماده کمکتان می کنند تا آلودگی های حاصل از آلاینده ها و سایر عوامل محیطی را از روی پوستتان از بین ببرید.

معرفی انواع ماسک با وانیل برای پوست صورت

با استفاده از ماسک های مخصوص وانیل برای پوست صورت می توانید بسیاری از نواقص آن را برطرف کنید. اما آیا می دانید که چه ماسک هایی می توان با وانیل در خانه تهیه کرد؟

ماسک جوانساز با ترکیب وانیل، شکر قهوه ای و آبلیموی تازه

شما می توانید برای پاکسازی پوست مقداری وانیل را به همراه شکر قهوه ای و آبلیموی تازه ترکیب کنید. این اسکراب را برای 5 دقیقه برروی پوستتان قرار دهید. در این مرحله مواد باید در تمام سطح پوست پخش شده باشند تا تاثیر خود را بگذارند. اکنون صورتتان را بشویید. در استفاده از این پاک کننده مراقب باشید، چون در صورت استفاده بیش از اندازه می تواند پوستتان را حساس کند.

ترکیب وانیل، روغن وانیل و شکر قهوه ای

تعداد دانه وانیل تهیه کرده و آنها را بشکنید. مقداری شکر قهوه ای و روغن وانیل را داخل ظرفی بریزید. دانه های از قبل پودر شده را نیز داخل ظرف ریخته و با مواد ترکیب کنید. حالا مواد را برروی صورتتان بمالید و اجازه دهید که برای مدتی استراحت کنند. صورتتان را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک در بازه های زمانی مشخص و کوتاه می تواند نتایج فوق العاده ای برایتان به همراه داشته باشد.

وانیل، شکر و روغن زیتون

یکی دیگر از بهترین ماسک ها ترکیب شکر دانه درشت، وانیل و روغن زیتون است. شما برای تهیه این ماسک به یک فنجان شکر دانه درشت، مقداری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری پودر وانیل نیاز دارید.

شما باید تمام مواد را داخل ظرفی بریزید و سپس با یکدیگر ترکیب کنید. حالا اسکراب را برای 10 تا 15 دقیقه برروی صورتتان بمالید. اکنون اجازه دهید تا مواد استراحت کنند و سپس پوستتان را با آب نیمه ولرم بشویید.

ماسک ضد چروک دارچین و وانیل

برای تهیه این ماسک به 2 تا 3 قطره اسانس دارچین، نصف فنجان شکر سفید، نصف فنجان نیشکر خام، یک چهارم فنجان روغن بادام/ نارگیل/ زیتون و نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل نیاز دارید.

برای تهیه این ماسک کافیست تمام مواد را داخل ظرفی مخصوص ریخته و ترکیب کنید. حالا به حمام بروید و مواد را برروی پوستتان بزنید. اجازه دهید که چند دقیقه ای سپری شود و سپس مواد را بشویید.

استفاده از این ماسک برای هر بار استحمام می تواند طراوت و زیبایی را به چهره تان هدیه دهد.

ماسک های آماده

بسیاری از ماسک های آماده حاوی وانیل هستند و تاثیرات فوق العاده ای برروی صورتتان می گذارند. اگر به هر دلیلی امکان تهیه ماسک های خانگی را ندارید، توصیه می کنیم به داروخانه های معتبر بروید و محصولات آنها را تهیه کنید. در ترکیبات ماسک های باکیفیت بیرونی علاوه بر وانیل از ترکیبات دیگری استفاده شده است که تاثیرگذاری آنها را بالا می برد.

نحوه استفاده از ماسک وانیل چگونه است؟

ماسک های خانگی باید معمولا حداقل 2 بار در طی هفته استفاده شوند تا تاثیرات خود را به مرور نشان دهند. البته از آنجا که وانیل خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد، شاید یک بار استفاده از آن در طول هفته کفایت کند.

شما می توانید برای اطمینان از تعداد دفعات استفاده بر اساس پوستتان به سراغ درماتولوژیست ها بروید. این افراد با تکیه بر مهارت و دانش خود کمکتان می کنند تا بهترین ماسک وانیل را تهیه کرده و با استفاده از آن در بازه های زمانی مشخص طراوت و شادابی را به چهره تان هدیه دهید.

استفاده از ماسک وانیل به صورت روتین

خواص وانیل برای پوست صورت، ضدپیری

خواص وانیل برای پوست صورت زیبایی و طراوت آن است. اگر می خواهید بدون نیاز به مواد آرایشی زیبا دیده شوید و پوستی بدون نقص داشته باشید، راهکار آن استفاده از وانیل ها و سایر مواد پرخاصیت برای پوست است.

این مواد به مرور زمان تاثیرات خود را می گذارند و جذابیت را به چهره تان هدیه می دهند. خوشبختانه دسترسی به مواد اولیه ساخت ماسک های وانیل نیز ساده بوده و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف یا دشواری برای تهیه شان نیست، بنابراین توصیه می کنیم که حتماً هر هفته از آنها استفاده کنید و از نتایج فوق العاده شان بهره مند شوید.

 

کدخبر: ۵۵۸۷۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر