رییس اسبق کانون صرافان پیش‌بینی کرد که نرخ ارز تا اواخر سال به حدود ۳۵ هزار تومان افزایش پیدا کند.

علی‌اصغر سمیعی می‌گوید: برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر برجام نباشد، اوضاع بازار ارز به هم می‌ریزد، اما این‌طور نیست. با توجه به نرخ تورم و نرخ بهره می‌توان گفت که نرخ ارز تا اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ هزار تومان خواهد بود و پیوستن دوباره به برجام در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌کند.

رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: منتها اگر برجام رخ دهد، تزریق بیش از تقاضا وارد بازار خواهد شد و فنر ارز را فشرده خواهد کرد، اما اگربرجام رخ ندهد، نمی‌توانند این کار را تکرار کنند.

سمیعی خاطرنشان کرد: به نظر بنده اگر این‌کار را نکنند و یا اگر نتوانند این کار را بکنند، به نفع اقتصاد کشور است؛ چراکه مهمترین معضل اقتصاد کشور ما، رانت و فساد و سوبسیدهای غیرهدفمندی است که وجود دارد.

تازه‌ترین تحولاتاقتصادیرا اینجا بخوانید.