کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۲۸
تاریخ خبر:

خدا را شکر؛ در مورد اهداف مشکلی نیست

خدا را شکر؛ در مورد اهداف مشکلی نیست

چهار نکته درباره اورتون و دستورهای رئیس‌جمهور و توئیتر و بلوط پیر

روزنامه هفت صبح| یک:  تیم مشهوری در باشگاه‌های انگلیس وجود دارد به‌نام اورتون. تیم بخت‌برگشته‌ای که در تمام چند فصل اخیر با معجزه و اقبال بلند از سقوط فرار کرده و معمولا در آن یک‌سوم انتهایی دست‌وپا می‌زند. امسال هم لیگ را بسیار بد شروع کرد.

 

در 5 هفته اول فقط یک امتیاز به‌دست آورد. در 5 هفته بعد اوضاعش کمی بهتر شد و خودش را تا رده‌های شانزده و هفده بالا کشید اما هنوز در خطر سقوط قرار داشت. بعد در یک حکم قضایی ناگهانی 10 امتیاز از این تیم کم شد و رفتند در قعر جدول قرار گرفتند. 

 

فکرش را بکنید: 10 امتیاز! این همزمان شد با یک باخت فجیع و ناعادلانه سه بر صفر مقابل منچستر‌یونایتد در زمین خودی. بحران در بحران. اما بعد چه شد؟‌ آن‌ها، این تیم بحران‌زده ناامید، ‌چهار بازی پیاپی را برنده از زمین خارج شدند.

 

آن‌هم بدون آنکه گلی دریافت کنند. تیم‌هایی مثل نیوکاسل و چلسی را شکست دادند و حالا با 16 امتیاز خودشان را به میانه جدول رسانده‌اند. به این می‌گویند خیزش روح جمعی. اتفاق سخت و نادری است اما اگر رخ بدهد نتیجه معجزه‌آسا خواهد بود.

 

دو:  رئیس‌جمهور مجموعه‌ای از دستورات را به وزیر اقتصاد ابلاغ کرده و متن آن نیز رسانه‌ای شده است. مثلا این: «رئیس‌جمهور «ایجاد مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان»، «استفاده از درآمدهای خصوصی‌سازی برای تقویت تولید» و «تبدیل سرمایه‌های منجمد و متوقف به سرمایه پویا و مولد» را ازجمله زمینه‌های موجود در این وزارتخانه برای کمک به رونق تولید و رشد اقتصادی در کشور دانست».

 

ایده‌های بسیار نیکو و خوبی هستند و همه روسای دولت‌ها نه در ایران که در همه دنیا و در طول حداقل یک قرن اخیر، همین اهداف را اعلام کرده‌اند. به لحاظ هدف مشکلی نداریم خدا را شکر. می‌ماند مسئله اجرا که ان‌شاءالله حل می‌شود. 
 

سه: دوباره برگردیم به ماجرای فوتبال. یکی توئیت کرده:‌ به‌عنوان کسی که مهاجم تیم‌هایش، چهره‌هایی مثل نونیز، شهاب زاهدی و یا حتی این ورژن لواندوفسکی هستند، معتقدم که شخصیت، تمدن و فرهنگ ما خیلی غنی‌تر از این حرف‌هاست که برای به نتیجه رسیدن بخواهیم به رقبامون حمله بکنیم. در واقع ما باید با گفت‌وگو از حریفانمون امتیاز بگیریم.
 

چهار: یک فیلم از کن لوچ انگلیسی دیدم به‌نام بلوط پیر. متعلق به همین 2023. بعد از مدت‌ها یک فیلم شریف به همان تعبیر ایرانی‌اش دیدم. همه‌چیز مهندسی شده برای رساندن زورکی تماشاگر به یک نتیجه اخلاقی در مورد تفاهم انسان‌ها از نژادها و آیین‌های مختلف. تازه یادم افتاد که چرا فیلم شریف در دوره‌ای به‌عنوان نکته انتقادی مطرح می‌شده است. 

 

کدخبر: ۵۵۱۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر