کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۶۰۶
تاریخ خبر:

هادی چوپان به طلا نرسید؛ دومین نایب‌قهرمانی پیایی در مسترالمپیا

هادی چوپان به طلا نرسید؛ دومین نایب‌قهرمانی پیایی در مسترالمپیا

هادی چوپان بدنساز ایرانی موفق به کسب مقام دوم و مدال نقره دسته آزاد مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ شد

هادی چوپان، معروف به گرگ پارسی در ششمین تجربه متوالی حضور خود در مسابقات مستر المپیا رتبه دوم را کسب کرد.

 

هادی چوپان، با قرار گرفتن در جایگاه دوم و کسب مدال نقره، جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مستر المپیا ۲۰۲۴ را دریافت کرد.

 

جایزه نفر اول ۶۰۰ هزاردلار بود. با تبدیل جایزه هادی چوپان به تومان و درنظر گرفتن نرخ این روز‌های ارز در بازار ایران، او رقمی معادل ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از همین عنوان نایب قهرمانی به دست آورد.

 

سامسون داودا به عنوان قهرمانی مستر المپیا ۲۰۲۴ دست یافت. درک لانسفورد در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

 

هادی چوپان برای دومین سال متوالی در جایگاه دوم دسته آزاد مستر المپیا قرار می گیرد. هادی چوپان اولین بدنساز حرفه ای ایرانی است که تاکنون موفق به کسب مقام قهرمانی مسترالمپیا شده است.

 

مستر المپیا اولین بار در سال ۱۹۶۵ در بروکلین، نیویورک برگزار شد و  اکنون به یک مسابقه‌ی جهانی تبدیل شده که هرچند بنا بود توسط شهرهای سراسر جهان میزبانی ‌شود، از سال ۱۹۹۹ میزبان ثابت آن شهر لاس وگاس بوده است. ورزشکاران بسیاری از کشورها در این مسابقات شرکت می‌کنند. آرنولد شوارتزنگر که بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ هفت بار برنده این مسابقات شد، شناخته‌شده‌ترین قهرمان مسابقات مستر المپیا است. البته سایر بدنسازان از آن زمان رکورد او را پشت سر گذاشته‌اند.

 

امروزه مسابقات سالانه مستر المپیا که Olympia Weekend نام دارد (مستر المپیا نامی عمومی است و به طور خاص به مسابقات پرورش اندام مردان سالم اطلاق می‌شود)، مسابقاتی را برای زنان بدنساز و بدنسازانی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز برگزار می‌کند و بیشترین مخاطبان را نسبت به هر رویداد بدنسازی دیگری دارد. برندگان مستر المپیا (پرورش اندام مردان) معمولاً ۴۰۰هزار دلار به خانه می‌بردند که بزرگ‌ترین جایزه نقدی در بین تمام مسابقاتی است که در المپیا ویکند برگزار می‌شود. مجموع جایزه‌ها بیش از یک میلیون دلار است که در چند رویداد پخش شده است.

منبع: دیلی فوتبال
کدخبر: ۵۶۷۶۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر