کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۱۸۶
تاریخ خبر:

حضور در پارالمپیک یک سال بعد از حمله کوسه

حضور در پارالمپیک یک سال بعد از حمله کوسه

شناگر جوان آمریکایی یک سال بعد از حمله کوسه و از دست دادن یکی از پاهایش، در پارالمپیک پاریس حضور خواهد داشت

شناگر جوان آمریکایی یک سال بعد از حمله کوسه و از دست دادن یکی از پاهایش، در پارالمپیک پاریس حضور خواهد داشت. الی تروویت درست بیش از یک سال پس از از دست دادن پایش در حمله وحشتناک یک کوسه، خودش را آماده حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس می‌کند تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. تروویت ۲۴ ساله گفت: واقعا باورنکردنی و شگفت‌انگیز است ولی کم‌تر از یک سال بعد از این حادثه می‌خواهم در پارالمپیک رقابت کنم.

 

تروویت که قبلا در تیم شنای دانشگاه ییل شرکت می‌کرد، هنگام غواصی در جزایر تورکس و کایکوس در جشن فارغ التحصیلی، مورد حمله یک کوسه قرار گرفت.

 

به گزارش nbc sport، او درباره توضیح این اتفاق گفت: چیزی که می‌توانم به خاطر بیاورم این است که کوسه‌ای آمد و به ما حمله کرد و به شدت با ما برخورد کرد و از زیر به ما کوبید و ما به مقابله پرداختیم و هل دادیم و لگد زدیم اما خیلی سریع پای من را در دهان خود گرفت. ما تصمیم گرفتیم در کسری از ثانیه برای نجات جان‌مان شنا کنیم. تروویت چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت یکی از پاهایش را در این حادثه از دست داد.

 

تروویت در ادامه به آب بازگشت  تا روی بهبودی خود کار کند اما دیری نگذشت که او اهداف بزرگتری را در نظر گرفت و تصمیم گرفت در پارالمپیک رقابت کند. او در مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک آمریکا در دسامبر ۲۰۲۳ مدال گرفت و چند ماه بعد، او جواز حضور در پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

 

تروویت در مسابقات پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ که از این هفته شروع می‌شود در ماده‌های ۴۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر کرال پشت زنان شرکت خواهد کرد.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۵۱۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر