کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۸۲
تاریخ خبر:

افشاگری از ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند

افشاگری از ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند

معاون حقوقی سابق پرسپولیس که الحاقیه قرارداد بیرانوند را تنظیم کرده، بخش تازه‌ای از این ماجرا را روشن کرد

ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، یکی از داغ‌ترین اتفاقات نقل و انتقالات تابستانی این فصل است. بیرانوند بعد از قهرمانی با فسخی یک طرفه هواداران را شوکه کرد و با تکرار ماجرای تابستان پیش جو هواداران پرسپولیس را کاملا علیه خود می‌بیند.

حال در شرایطی که گمانه‌زنی‌های زیادی راجع به آینده علیرضا بیرانوند مطرح است، احسان حیدری شهباز، معاون حقوقی سابق پرسپولیس صحبت‌های جالب و جدیدی در مورد الحاقیه قرارداد بیرانوند که این گلر به استناد به آن فسخ کرده مطرح می‌کند.

احسان حیدری شهباز طی روزهای گذشته بابت این الحاقیه تحت فشار بود و چند روز پیش استعفا داد اما خودش می‌گوید پایان کارش در پرسپولیس به دلیل آن الحاقیه نبوده و اختلاف نظر با رصا درویش باعث پایان همکاری شده است. صحبت‌های معاون حقوقی پیشین باشگده پرسپولیس را می‌خوانید:

*بیرانوند فروردین ماه درخواست الحاقیه کرد
برج یک بود که آقای بیرانوند پیش آقای درویش آمد. او گفت پرسپولیس در حال واگذاری است و ممکن است شما نباشید، من هم به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی از شما می‌خواهم یک الحاقیه بنویسید. این الحاقیه چیزی خلاف قانون نبود چراکه ما باید تا پایان فصل پول بازیکن را بدهیم. حالا می‌توانیم اگر پول نداشتیم تا ۴ ماه بعد از فصل پول را ندهیم.

*بیرانوند بند فسخ ۲۰۰هزار دلاری می‌خواست
ما در کورس قهرمانی از استقلال عقب بودیم و آقای بیرانوند دستش در گچ بود. او آمد به درویش گفت کمک کن که پول من را زودتر بدهید. من نشسته بودم در اتاق دیگری و آقای درویش آمد زد روی شانه من و گفت کار آقای بیرانوند را انجام بده. پس تصمیم گرفته شده بود و به بنده ابلاغ شد. بیرانوند دوتا خواسته داشت؛ اول اینکه بند فسخ ۲۰۰ هزار دلاری بگذارم و دوم اینکه الحاقیه فرصت ۱۵ روزه تسویه حساب پس از پایان فصل را بنویسم. ما مقاومت کردیم که ۲۰۰ هزار دلار درست نیست و اضافه نکردیم. اینجا هیچ چیز اشتباهی نوشته نشد.

*درویش جلوی بیرانوند منفعل است!
بعد از این قضیه من با بیرانوند رفتم مراسم ختم همسر آقای زنوزی. من دیدم حرف در می‌آورند که من با بیرانوند روی هم ریخته‌ام. صبح روز بعد بیرانوند به من گفت دوتا الحاقیه من را بده و من گفتم که انجام نمی‌دهم چون برای ما شر شده. جلوی بیرانوند هیچکس جرات نمی‌کند بایستد! تنها آقای درویش نیست و همه مدیرعامل‌ها جلوی امثال بیرانوند منفعل هستند. من در استقلال هم بودم همین قضیه حاکم بود.

*شائبه استقلالی بودن حیدری بابت کار در باشگاه رقیب
حقوقی‌ها در کجای دو باشگاه نقش دارند؟ مگر ما تصمیم‌گیر هستیم؟ حقوقی فقط تصمیمات را تنظیم می‌کند و ۵۰۰ بار در آن تغییر ایجاد می‌کنند. مدیرعامل تصمیم گرفت.

*الحاقیه نوشته شد تا گچ دستش را باز کند!
ایراد از آقای درویش است. درویش باید بگوید ما در کورس قهرمانی بودیم و بیرو دستش در گچ بود. علی می‌توانست دستش را دیرتر از گچ در بیاورد و برای اینکه به علی انگیزه بدهم، پول خودش را با ۱۵ روز تاخیر برایش الحاقیه نوشتم. ما الحاقیه عجیبی ننوشتیم. پول خودش را در پایان فصل می‌خواست.

*من در الحاقیه بیرانوند را گیر انداختم
بیرانوند اگر آن الحاقیه نبود بازهم با عدم دربافت حقوقش طی ۴ ماه می‌توانست فسخ کند و ۴ ماه از حقوق او مانده بود. من در آن الحاقیه برای گیر افتادن بیرانوند نوشتم ۱۵ روز لیگ و جام حذفی و کسی آن جام حذفی را که یک ماه بعد برگزار شد نمی‌خواند! با این حال قبل از فینال جام حذفی ما پول بیرانوند را ریختیم. حالا نمی‌دانیم کی به او مشاوره داد و به او گفتند مطالبات فصل قبلت هم شامل این الحاقیه می‌شود. درحالی که ما نوشتیم فقط راحع به قرارداد این فصل است. پس صد در صد فسخ او غیرقانونی است. این دست و آن دست کردن الان او هم به همین خاطر است.

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۱۹۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر