کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۳۷
تاریخ خبر:

نوار قلبی که به آلمان یک گل هدیه داد + عکس

نوار قلبی که به آلمان یک گل هدیه داد + عکس

بخشی از پیروزی آلمان مقابل دانمارک به پیشرفت تکنولوژی داوری مربوط است

آلمانی‌ها تبدیل به یکی دیگر از تیم‌های یورو شدند که با بالا رفتن دیاگرام شبیه به نوار قلب که در تشخیص خطای هند در یورو استفاده می‌شود از خوشحالی به آسمان پریدند. این اتفاق در دقیقه ۵۱ بازی ژرمن‌ها مقابل دانمارک رخ داد. جایی که ارسال رام، مدافع چپ آلمان به دست‌های یواخیم اندرسن مدافع راست دانمارک برخورد کرد که دستش آشکارا باز بود.

گل

اندرسن که لحظاتی پیش دروازه آلمان را باز کرده بود اما در بازبینی صحنه توسط وی‌ای‌آر از گلزنی ناامید شده بود، خیره به داور انگلیسی نگاه می‌کرد که از زمین بیرون دویده و در مانیتور نصب شده کنار زمین صحنه را بازبینی کرد. در بازبینی صحنه مشخص بود که سنسور کار گذاشته شده داخل توپ این مسابقه برخورد توپ به دست اندرسن را تایید کرده و البته با توجه به باز بودن دست‌های مدافع دانمارک پنالتی قطعیست.

 

روزنامه بیلد اینطور نوشته که این فناوری از دو سال پیش در فوتبال کار می‌کند و نحوه عملکرد آن، امواجی است که یک سنسور ۱۴ گرمی که در داخل توپ بازی تعبیه شده و به یک حس‌گر فوق حساس متصل است، برخورد توپ به هر جسمی را به آنتن‌های استادیوم به صورت دقیق و با دقت چند صد بار در ثانیه گزارش می‌دهد.

 

شرکت آلمانی کینکسون این سیستم را که کانکتد بال تکنولوژی نام دارد به جام ملت‌های اروپا عرضه کرده و در حال حاضر تیم‌های مختلفی از آن بهره برده‌اند. این تکنیک همچنین می‌تواند برای بررسی اینکه آیا بازیکنی در هنگام پاس دادن در آفساید بوده یا نه مورد استفاده قرار بگیرد و هرگونه شک و شبهه‌ای را از بین ببرد. نکته جالب اینکه با وجود تایید صحنه توسط داور و دقت حداکثری آن، کارشناسان ایرانی حاضر در شبکه ورزش ایران این پنالتی را زیر سوال برده‌اند!

 

 

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۱۹۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر