کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۶۶
تاریخ خبر:

سرانجام، اولین جام رامین رضائیان

سرانجام، اولین جام رامین رضائیان

رامین رضائیان اولین جام معتبر دوران فوتبال خود را به دست آورد

هفت صبح| بالاخره در 34 سالگی طلسم شکست و رامین رضائیان موفق شد اولین جام معتبر دوران حرفه‌ای فوتبال خود را به دست بیاورد. او پنجشنبه در ترکیب سپاهان مقابل مس رفسنجان به میدان رفت و پس از پیروزی 2 بر صفر، قهرمان جام حذفی شد. او در سال‌های گذشته با وجود آمادگی و درخشش در تیم‌هایش، به دلایل مختلف، هرگز شانس قهرمان شدن و فتح کاپ قهرمانی را به دست نیاورده بود اما این اتفاق سرانجام پنجشنبه شب رخ داد. این پاداش یک فصل درخشان از نظر فردی برای رامین رضائیان بود.

‌لیگ پانزدهم و شانزدهم

او در اولین فصل حضورش در پرسپولیس تا یک قدمی قهرمانی پیش رفت اما به آن نرسید. پرسپولیس تا هفته پایانی شانس قهرمانی لیگ پانزدهم را داشت اما استقلال خوزستان با عبدالله ویسی تا هفته آخر کم نیاورد و پرسپولیس علیرغم نمایش‌های درخشان و نتایج خوب و پیروزی در هفته آخر مقابل راه‌آهن، نتوانست قهرمان شود و رضائیان به همراه تیمش به نایب‌قهرمانی رضایت داد.

لیگ شانزدهم اما حکایت دیگری داشت. پرسپولیس از همان ابتدا با صلابت شروع کرد و از همان نیم‌فصل اول قابل پیش‌بینی بود که قهرمان لیگ‌برتر شود و رامین رضائیان اولین جام قهرمانی‌اش را به دست بیاورد اما اختلاف با یکی دو بازیکن و خشم برانکو باعث شد تا او در ادامه فصل از تیم کنار گذاشته شود. نام رضائیان در فهرست تیم باقی ماند اما برانکو بعد از قهرمانی به او اجازه حضور در جشن را نداد تا دست رامین از جام کوتاه بماند.

‌یک تیم متوسط در بلژیک

رضائیان وقتی متوجه شد که با وجود برانکو جایی در پرسپولیس نخواهد داشت، تصمیم گرفت لژیونر شود و به تیم اوستنده بلژیک رفت. یک سال در این تیم بازی کرد و با وجود درخشش، قربانی ضعف کلی تیم شد. اوستنده در پایان فصل در رده یازدهم ایستاد و رامین خیلی زود با این تیم خداحافظی کرد تا بختش را در تیم دیگری بیازماید.

‌درخشش در تیم ته جدولی

پیش‌بینی می‌شد رضائیان در ایران یا هر کشور دیگری به تیمی برود که شانس قهرمانی داشته باشد اما در کمال تعجب او پس از اوستنده بلژیک، به تیم الشحانیه قطر پیوست که به تازگی به لیگ ستارگان صعود کرده بود. الشحانیه در فصل اول حضور رضائیان در رده هفتم جدول لیگ 12 تیمی قرار گرفت اما فصل بعد در رده آخر ایستاد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد. رامین هم که با 13 گل در رده دوم جدول گلزنان قرار داشت، از این تیم جدا شد.

‌ناکامی عجیب با الدحیل

بعد از جدایی از الشحانیه، او در انتقالی غافلگیرکننده راهی تیم پرستاره الدحیل شد، تیمی که فصل گذشته با جا گذاشتن السد، قهرمان لیگ ستارگان قطر شده بود. به نظر می‌رسید رامین بیشتر از همیشه به لمس اولین جام قهرمانی دوران حرفه‌ای‌اش نزدیک شده باشد اما در کمال شگفتی، الدحیل در پایان فصل دوم شد تا دست رامین باز هم از رسیدن به جام کوتاه بماند. در پایان فصل هم از این تیم به صورت قرضی به السیلیه منتقل شد.

‌باز هم یک تیم ضعیف

در السیلیه هم قطعا خبری از جام نبود. این تیم در پایان فصل در رده یازدهم قرار گرفت و مجبور شد برای بقا در لیگ ستارگان، یک بازی پلی‌آف مقابل الخریطیات برگزار کند. با پیروزی 3 بر 2، السیلیه در لیگ ستارگان باقی ماند اما رامین رضائیان در نیم‌فصل از این تیم جدا شده بود.

‌بازگشت ناکام به پرسپولیس

در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یکم، رضائیان با نظر مثبت یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس بازگشت. در تمام فصول قبل که رضائیان در این تیم حضور نداشت، سرخ‌ها قهرمان لیگ‌برتر شده بودند و رامین جامی به دست نیاورده بود. این بار اما اوضاع متفاوت بود. استقلال با فرهاد مجیدی صدرنشین لیگ‌برتر بود و باختی هم نداشت و پس از سال‌ها، مدعی اصلی قهرمانی لیگ‌برتر بود.

به نظر می‌رسید بازگشت رامین به پرسپولیس به سود هر دو تمام شود و هم پرسپولیس صدر را از استقلال پس بگیرد و هم رضائیان اولین قهرمانی را به دست بیاورد اما اوضاع خیلی هم خوب پیش نرفت و استقلال در نهایت قهرمان شد و طلسم رامین پابرجا ماند.رضائیان هم که در اواخر فصل با یحیی و چند بازیکن به مشکل خورده بود، دوباره جدا شد!

‌صبر دو ساله در سپاهان نتیجه داد

بعد از پرسپولیس، رامین در تصمیمی عجیب به سپاهان پرستاره پیوست. به نظر می‌رسید این بار دیگر همه چیز به سود او رقم بخورد و با سپاهان به قهرمانی لیگ برتر برسد. تا هفته‌های پایانی همه چیز بر وفق مراد او و تیمش بود اما یک توقف بی‌موقع مقابل ملوان باعث شد تا پرسپولیس صدر جدول را از این تیم پس بگیرد و تا پایان فصل آن را حفظ کند. به این ترتیب سپاهان و رضائیان با اختلاف یک امتیاز، نایب‌قهرمان لیگ برتر شدند.

در جام حذفی هم خبری از قهرمانی نبود. اما در نهایت این طلسم همین چند روز پیش برای رضائیان شکسته شد. سپاهان در لیگ بیست و سوم درگیر اتفاقات زیادی شد و نتوانست مدعی باشد اما در جام حذفی، با کنار رفتن پرسپولیس، استقلال و تراکتور، انگیزه پیدا کرد و در نهایت به فینال رسید و با شکست دادن مس رفسنجان قهرمان شد و رامین رضائیان موفق به لمس اولین جام قهرمانی دوران حرفه‌ای فوتبالش شد.

 

کدخبر: ۵۶۱۳۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر