کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۸۲۴
تاریخ خبر:

یورو ۲۰۲۴؛ یک جام، ۲۴ تیم و ۳۳۱ میلیون یورو پاداش

یورو ۲۰۲۴؛ یک جام، ۲۴ تیم و ۳۳۱ میلیون یورو پاداش

با دیدار آلمان و اسکاتلند یورو ۲۰۲۴ از امشب آغاز می‌شود

هفدهمین دوره یورو در آلمان برگزار می شود. ۱۰ شهر این کشور میزبان بزرگترین جشن فوتبالی در قاره سبز هستند. ۲۴ تیم حاضر در این رقابت ها ۵۱ بازی را در برلین، مونیخ، دورتموند، اشتوتگارت، گلزنکرشن، هامبورگ، فرانکفورت، کلن، لایپزیش و دوسلدورف انجام می دهند. تیم ها در شش گروه چهار تیمی رقابت می کنند و دو تیم اول هر گروه به همراه چهار تیم برتر سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی می شوند. دیدار افتتاحیه جمعه شب در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا مونیخ برگزار می شود و یک ماه بعد ورزشگاه المپیک برلین میزبان فینال خواهد بود.

 

انگلیس بخت نخست قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ است. سه شیر به دنبال فتح اولین جام خود در این رقابت ها هستند. آن ها برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود چیزی کم ندارند. انگلیس چه در دفاع و چه حمله مهره های برجسته ای دارد و تنها خط میانی اش به قدرتمندی دو خط دیگر نیست. هری کین، جود بلینگام، فیل فودن، پالمر، ساکا، کیل واکر، دکلان رایس و ترنت الکساندر آرنولد از ستاره های ارزشمندترین تیم جام هستند. فرانسه شانس دیگر قهرمانی است. آبی ها می خواهند علاوه بر جبران عملکرد بدشان در دوره قبل، برای سومین بار فاتح یورو شوند. این کار با حضور ستاره هایی همچون کیلیان ام‌باپه و آنتوان گریزمان غیرممکن نیست.

 

اسپانیا، ایتالیا (مدافع عنوان قهرمانی)، هلند و پرتغال از دیگر تیم هایی هستند که شانس قهرمانی دارند. هر یک از آن ها بازیکنان توانمندی دارند که می توانند تیمشان را تا قهرمانی پیش ببرند. آلمان میزبان شرایط خاصی دارد. یولیان ناگلزمن هدفش این است تا جایی که امکان دارد به مراحل بالا صعود کند و کمتر کسی به قهرمانی ژرمن ها در این مسابقات امید دارد. آلمان با بازگشت تونی کروس به تیم ملی در خط میانی قدرتمند شده است اما گلزن خوبی ندارد و این موضوع در طول جام به میزبان ضربه خواهد زد. گام نخست برای آلمان صعود از مرحله گروهی است. اسکاتلند، مجارستان و سوییس با ژرمن ها هم گروه هستند.

 

تمام تیم های حاضر در یورو ۲۰۲۴ حداقل ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو کسب می کنند. هر برد در این بازی ها یک میلیون ارزش دارد و هر مساوی ۵۰۰ هزار یورو. صعود به یک هشتم نهایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار، به یک چهارم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و نیمه نهایی ۴ میلیون یورو ارزش دارد. تیم قهرمان صاحب ۸ میلیون یورو می شود و نایب قهرمان پنج میلیون به دست می آورد. در مجموع تیم قهرمان می تواند ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو کسب کند اگر همه بازی های مرحله گروهی اش را با پیروزی پشت سر بگذارد. در صورت مساوی یا شکست این رقم کاهش پیدا می کند. در مجموع یوفا ۳۳۱ میلیون یورو را بین ۲۴ تیم تقسیم خواهد کرد.

 

یورو ۲۰۲۴ برای برخی تیم ها و بازیکنان خاص است. گرجستان برای نخستین بار یورو را تجربه می کند. این اتفاق پس از شکست یونان در پلی اف رخ داد و به همین خاطر گرجستانی ها از تک تک لحظات در آلمان لذت خواهند برد. این تیم در گروه F با پرتغال، چک و ترکیه رقابت می کند.

 

لامینه یامال فرصت دارد جوان ترین بازیکن تاریخ یورو لقب بگیرد. بازیکن اسپانیایی ۱۶ سال دارد و شنبه برابر کرواسی می تواند این رکورد را به نام خود ثبت کند. په‌په، مدافع پرتغالی نیز در آستانه کسب لقب مسن ترین بازیکن تاریخ یورو قرار دارد. او اگر برابر چک بازی کند ۴۱ سال و ۱۱۳ روز خواهد بود.

 

۱۸ تیم داوری بازی ها را قضاوت می کنند. همچنین مانند دوره گذشته یک داور از آمریکای جنوبی در یورو ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت. او فاکوندو تیو آرژانتینی است.

 

جمعه شب ساعت ۲۲:۳۰ در حضور "آلبرت" (عروسک بازی ها) و ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا "عشق فوتبال" (توپ بازی ها) با سوت کلمن تورپین به چرخش در می آید تا یورو ۲۰۲۴ به صورت رسمی با دیدار آلمان و اسکاتلند آغاز شود.

 

منبع: جماران
کدخبر: ۵۶۰۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر