کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۱۶۲
تاریخ خبر:

از مجسمه آندرس اینی‌یستا در زادگاهش رونمایی شد

از مجسمه آندرس اینی‌یستا در زادگاهش رونمایی شد

بنیاد سولیس از مجسمه‌ای در محوطه ورزشگاه کارلوس بلمونته رونمایی کرد

همزمان با جشن ملی انجمن مطبوعات ورزشی اسپانیا در ایالت آلباسته، بنیاد سولیس از مجسمه‌ای در محوطه ورزشگاه کارلوس بلمونته رونمایی کرد.

اینی یستا

این مجسمه‌ متعلق به آندرس اینی‌یستا، یکی از فوتبالیست‌های ماندگار در تاریخ اسپانیاست که متولد آلباسته است. ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا، در این مراسم حضور داشت.

طراحی این مجسمه که توسط خاویر مورنو خلق شده، از گلی که اینی‌یستا در فینال فراموش نشدنی جام جهانی 2010 به ثمر رساند، الهام گرفته شده است. اینی‌یستا نتوانست در این مراسم شرکت کند اما این کار را از طریق پیامی ویدیویی انجام داد که در آن تشکر فراوان خود را اعلام کرد.

اینی‌یستا در این پیام گفت:"این لحظه من را بسیار هیجان زده می‌کند. من از شهرم، خانواده‌ام و همه افرادی که در طول زندگی حرفه‌ای از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم. این را می‌دانم که اهل کجا هستم و آلباسته جایی است که فوتبال را شروع کردم. خیلی احساس غرور می‌کنم. این اثر هنری از لحظه‌ای الهام گرفته شده که برای من و همچنین برای فوتبال ما اهمیت زیادی داشت. همه ما آن گل را به ثمر رساندیم و همه می‌توانیم در آن لحظه را احساس کنیم."

خوزه آنتونیو، پدر اینی‌یستا، مسئول پرده برداری از این مجسمه بود. او درمورد غیبت پسرش در این مراسم گفت:"آندرس تلاش کرد تا اینجا باشد اما در آخرین لحظه همه چیز آنطور که ما می‌خواستیم پیش نرفت."

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۰۱۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر