کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۰۷۵
تاریخ خبر:

ببینید | نظر جدید کارشناسان داوری درباره گل مشکوک پرسپولیس

ببینید | نظر جدید کارشناسان داوری درباره گل مشکوک پرسپولیس

انتشار تصاویر جدید از صحنه گل جنجالی پرسپولیس نظرات تازه را از کارشناسان به دنبال داشته است

گل مشکوک به آفساید گئورگی گولسیانی که در نهایت منجر به کسب سه امتیاز برای پرسپولیس و قهرمانی این تیم در لیگ بیست و سوم شد، به شدت از سوی هواداران تیم رقیب پرسپولیس مورد نقد و اعتراض قرار گرفت. این گل که در موقعیت شبیه به آفساید به ثمر رسید، بلافاصله با نظر کارشناسان داوری همراه بود که دوربین تلویزیونی را برای کارشناسی این صحنه مناسب ندانسته و اغلب نظرات دقیقی در این مورد نداشتند.

با این حال اکنون زاویه جدید ارسالی، آنها را متقاعد کرده که در این باره نظر قطعی داده و به این سوال پاسخ بدهند: آیا در لحظه ارسال سانتر از سوی وحید امیری، گئورگی گولسیانی در آفساید قرار داشت؟ نظرات کارشناسان داوری را در ادامه بخوانید:

 

محمدرضا ابوالفضلی: با توجه به فیلم و زاویه جدیدی که از خط آفساید دریافت شد، می‌توان نظریه دقیق‌تری ارائه داد و آن اینکه؛ مهاجمی که در نهایت گل را به ثمر رساند هنگام لمس توپ توسط همدسته، کمی جلوتر و نزدیک به خط دروازه قرار دارد، لذا این‌گل آفساید و‌ مردود می‌باشد. ذکر این‌ نکته هم ضروریست، که کمک‌داور با توجه به سختی زیادِ این صحنه، به‌عنوان یک انسان، در کسری از ثانیه، تصمیم به ادامه بازی گرفت و‌ انتقاد زیادی نمی‌توان به ایشان گرفت و‌ وجود تکنولوژی است که می‌تواند این قبیل خطاهای انسانی را کاهش دهد. از طرفی، چون زاویه دیگری تا آن لحظه وجود نداشت، باعث شده بود حتی کارشناسان نیز با بازبینی چندباره صحنه، به نظر یکسان و‌ واحدی نرسند. (تأیید دیگری بر سخت بودن موقعیت) اما با این تفاسیر و فیلم جدید از زاویه مناسب، می‌توان به آفساید بودن گل، پِی بُرد.

 

محمدحسین ترابیان: با توجه به کلیپ و تصویر جدید که ساعتی پیش به‌دستمان رسید، دوربین روی خط آفساید و کمک داور قرار دارد، نشان می‌دهد بازیکن مهاجم در زمان تماس توپ توسط همدسته (قبل از ارسال توپ) در موقعیت آفساید قرار دارد که همان مهاجم گل به‌ثمر رساند. کمک داور می‌بایست اعلام آفساید می‌کرد و گل را مردود. لازم به‌ذکر است تشخیص اینجور صحنه‌ها برای هر کمک داوری بسیار سخت است و بازهم تاکید می‌کنم نیاز به سیستم VAR برای لیگ فوتبال ما امر واجبی است.

 

مهدی عالیقدر: همان نظر قبلی - تا وقتی وی ای آر نباشد در این صحنه‌ها باید به نظر داور احترام گذاشت.

 

تورج حق وردی: نظر من همچنان روی آفساید است.

 

حسین عسگری: این صحنه آفساید است. دو مدافع در دو سمت مهاجم حضور دارند و با این تصاویر مشخص است که پای راست هر دو روی سایه روشن چمن است و پای دیگرشان با سایه روشن‌ چمن فاصله دارد. این در حالی است که هر دو پای مهاجم یک گام با آن منطقه فاصله دارد و پای چپش نیم گام در منطقه آفساید است. از طرفی برخی موضوع دست مدافع و مهاجم را مطرح می‌کنند که طبق قانون، دست در محاسبات آفساید در نظر گرفته نمی‌شود.

 

بابک وسیله‌بر: این صحنه آفساید است، روی نظر قبلی هستم.

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۰۰۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر