کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۳۲۹
تاریخ خبر:

۱۲۰ فوتبالیست برتر تاریخ - ۱

۱۲۰ فوتبالیست برتر تاریخ - ۱

شماره معکوس سرگرم کننده برای معرفی فوتبالیست‌های برتر تاریخ

هفت صبح| یک شمارش معکوس سرگرم کننده درباره بهترین فوتبالیست‌های  تاریخ. از عدد 120 شروع کردیم. اما می‌شد به راحتی به 150 کوچ می‌کردیم و اشاره به نام‌هایی مثل یحیی توره، ‌اولگ بلوخین، سرخیو آگوئرو، ‌روی کین، ‌یوهان نیسکنس، ‌ماتیاس سامر، پاول ندود، ‌فلوریان آلبرت، انزو فرانچسکولی، سپ مایر و دیگر ستاره‌هایی که می‌توانستند در فهرست اصلی باشند.

 

120-فرناندو ردوندو. هافبک دفاعی جسور و دوست داشتنی آرژانتین که از ارکان قهرمانی رئال مادرید در باشگاه‌های اروپا به سال 1998 بود. شوتزن با فهمی بسیار بالا از جریان بازی.

 

119-  رائول. ستاره سختکوش رئال مادرید که 15 سال در این تیم توپ زد و 228 گل برای این تیم به ثمر رساند. وی سه بار به همراه رئال مادرید قهرمان اروپا شد.

 

118- لوییز فیگو. در بارسای لوئیز فن خال برای خود آوازه‌ای به هم زد و بعد در تیم ملی پرتغال به خاطر فرارها و سانترها و شوت‌های ناگهانی‌اش مشهور شد.

 

117- لاسلو کوبالا. ستاره و اسطوره مجارستانی بارسلونا که از 1951 تا 1961 در این تیم درخشید و در 186 بازی 131 گل برای این تیم به ثمر رساند.

 

116- اریک کانتونا. یکی دیگر از شورشیان دنیای فوتبال که عصاره کاریزما و برتری جویی بود. متخصص درگیری و مناقشه که از سوی فوتبال کشورش طرد شد اما به لیدز انگلیس رفت و با این تیم قهرمان شد و بعد با پیوستن به منچستر یونایتد آغازی شد بر قهرمانی‌های پیاپی الکس فرگوسن .

 

115-   الیور کان. دروازه‌بان خشن و جسور بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان که عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2002 را به دست آورد و با بایرن مونیخ هم یک بار قهرمان باشگاه‌های اروپا شده بود.

114- آندره شوچنکو. مهاجم اوکراینی که دوران درخشانی را در میلان داشت اما با رفتن به چلسی  جادویش تمام شد. او یک توپ طلا نیز به دست آورده است .

 

113 - یورگن کلینزمن. مهاجم بی‌قرار ژرمن‌ها که با تحرک بی‌وقفه و بازی هوشمندانه‌اش نوع جدیدی از مهاجم را به فوتبال آلمان معرفی کرده بود.

 

112- جان تری. دفاع وسط متعصب و باهوش آبی‌ها و تیم ملی انگلیس که سال‌ها بازوبند کاپیتانی هردوتیم را بر بازو می‌بست.

 

111- فرانک لمپارد. هافبک وسط گلزن چلسی که تحت هدایت مورینیو رکوردهای فوق‌العاده‌ای را به دست آورد. او در چلسی به عنوان هافبک 231 گل زد که آماری حیرت‌انگیز بود.

 

110  – اشتفان افنبرگ. ستاره یاغی آلمانی که تیم ملی را با ناسازگاری‌های خاص خود از دست داد و بععدها در بایرن مونیخ به یک فرمانده مقتدر بدل شد که دوبار به فینال اروپا رسیدند و یک بار جام را بالای سر بردند.

 

109- دیوید بکهام. آقای کات. متخصص ارسال پاس‌های بسیار بلند و سانترهای مواج و ضربات کاشته. جالب است که مهارت‌های فوتبالی او به همین سه مورد خلاصه می‌شدند اما همین سه تا هم برای جاودان شدن نام او کافی بودند.

 

108- مارسل دزایی. صخره فرانسوی‌ها که با تیم ملی این کشور قهرمان جام جهانی شد و در لباس آث میلان هم افتخارات بسیار بزرگی به دست آورده بود. او در دفاع وسط بازی می‌کرد .

 

107- آندریاس برهمه. دفاع چپ خارق‌العاده ژرمن‌ها که دو فینال جام‌های جهانی را در سال‌های 86 و 90 را تجربه کرد و یک قهرمانی جهان را نیز به دست آورد. او در اینتر میلان هم بسیار درخشید .

 

106-سرخیو راموس. دفاع وسط گلزن و خشن تیم رئال مادرید که مهره بی‌گفت‌و‌گوی این تیم در بسیاری از موفقیت‌های بزرگ مادریدی‌ها در هزاره سوم بود. شم گلزنی بسیار خوبی داشت و نوعی شرارت مشخص در شیوه بازی‌اش به چشم می‌خورد .

 

105- داوید ویا. یکی از دستکم گرفته شده‌ترین مهاجمان فوتبال معاصر. تک گل‌های او به قهرمانی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2010 انجامید و در جام ملت‌های اروپا در سال 2012 هم مهره بی‌گفت‌و‌گویی بود. سریع، باهوش و بسیار زهردار. او در فینال باشگاه‌های اروپا در سال 2011 زننده گل سوم بارسلونا مقابل منچستر یونایتد بود.

 

104- تئوفیلو کوبیلاس. فوروارد مهار ناپذیر تیم پرو که از تکنیکی خارق‌العاده برخوردار بود. درخشش او از جام جهانی 1970 شروع شد و تا جام جهانی  1978 به طول انجامید. او در دور مقدماتی سه گل به ایران زد و یک گل هم به اسکاتلند.

 

103- ارلینگ هالند. غول بچه نروژی احتمالا در این جدول و در سال‌های آینده جایگاه‌های بهتری را تصاحب خواهد کرد. هرچند هنوز مرد بازی‌های بزرگ محسوب نمی‌شود‌. او دو فصل در بورسیا دورتموند و دو فصل در منچستر سیتی را پشت سر گذاشته است.

 

102- پل اسکولز. هافبک وسط ستایش شده و دستکم گرفته شده منچستر یونایتد که سال‌ها در تیم  فرگوسن، ‌سوگلی و چشم و چراغ تیم بود و با قدرت بازی‌خوانی و شوتزنی‌اش به یک هافبک شگفت‌انگیز بدل شده بود. او در تیم ملی انگلیس اما چندان موفقیتی به دست نیاورده بود.

 

101- الساندرو دل پی یرو. جواهر وفادار گورخرها که برای جانشینی روبرتو باجو چه در یوونتوس و چه در تیم ملی ایتالیا کاندیدا شد و در هردو ماموریت به موفقیت رسید. تکنیکی و باهوش و خوش اخلاق و متخصص ضربات آزاد. گل زیبای او به آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2006 از یاد نرفتنی است.

 

کدخبر: ۵۵۸۳۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر