کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۳۷۸
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| تعریف از عنایتی و قوانین مبهم قهرمانی لیگ

نکته‌بازی| تعریف از عنایتی و قوانین مبهم قهرمانی لیگ

عنایتی با تیم جوانش جای تعریف دارد و لیگی که هنوز معلوم نیست در صورت تساوی امتیاز قهرمانش کیست جای انتقاد

هفت صبح|دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را اینجا می‌خوانید:‌

 

ما تعریف و تمجید هم بلدیم!

 

در چند ماه اخیر، بارها از رضا عنایتی انتقاد کردیم. البته انتقادهایی بجا و به دور از تعلقات رنگی. او در دو تورنمنت با تیم امید حذف شد و یکی از بدترین نتایج تاریخ این تیم را گرفت اما مدعی بود که تیمش در مجموع نتیجه گرفته است! او یک بار هم با اظهارنظری عجیب در بازی پیکان مقابل تراکتور سوژه شد. تیم او بعد از این که تراکتور 10 نفره شد، دو گل دریافت کرد و باخت و عنایتی در توجیه این نتیجه گفت: «با 10 نفره شدن حریف، شیرازه تیم ما از هم پاشید.»

 

ما در همین ستون به تمام این موارد پرداختیم اما امروز انصاف حکم می‌کند که از او تعریف و تمجید کنیم. تیم جوان او در هفته‌های اخیر سپاهان، ملوان و استقلال خوزستان را شکست داده و به پرسپولیس باخته و مقابل مس رفسنجان و هوادار متحول شده به تساوی رسیده است. مهم‌تر از نتایج خوب پیکان، جوانگرایی عملی و واقعی عنایتی در این تیم است.

 

به ترکیب پیکان و سن بازیکنان این تیم مقابل مس رفسنجان نگاه کنید: «محمدرضا دیناروند ۲۱ سال، مبین دهقان ۱۸ سال، نیما احمدی ۱۹ سال، ایمان اکبری ۲۴ سال، علی‌اصغر صادقی ۲۳ سال، ابوالفضل زمانی ۱۸ سال، علی‌اکبر رنجبر ۱۹ سال، امیرحسین غلامی ۲۶ سال، آرش هاشمی ۱۹ سال، مجتبی حقدوست۲۷ سال و امیر شهیم ۲۱ سال.»

 

میانگین سنی این تیم کمتر از 22 سال بود و واقعا باید به عنایتی تبریک گفت که در لیگی که مربیانش مثل سرمربی تیم ملی، جرات جوانگرایی ندارند، اینقدر به جوانان بها داده و میانگین سنی تیمش را تا حد یک تیم امید پایین آورده است.

 

عجله نکنید، بعدا به تفاهم برسید

 

چند روز پیش بود که سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره قوانین مسابقات لیگ‌برتر در صورت تساوی امتیازات تیم‌ها در بالای جدول گفت بازی رودررو در اولویت است اما گل زده در خانه حریف حساب نیست و تفاضل گل معیار خواهد بود. بعد از این اظهارنظر، کلی جنجال و حاشیه در فضای مجازی به وجود آمد و هواداران تیم‌های مختلف به جان هم افتادند.

 

اما دو سه روز پیش، منصور قنبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون گفته در صورت برابری امتیازات، مستقیم می‌رویم سراغ تفاضل گل و چیزی به اسم بازی رودررو نداریم! می‌دانیم که فقط 6 هفته تا پایان فصل باقی مانده و هر جور حساب کنیم، باید خیلی زودتر از این‌ها تکلیف این ماجرا روشن شود تا بعدا حرف و حدیثی پیش نیاید.

 

شما ببینید در فاصله 6 هفته تا پایان فصل، اوضاع این است و تصور کنید اگر هر چه زودتر این ماجرا تمام نشود، ممکن است در آینده چه جنجال‌های بزرگی ایجاد شود. این را هم می‌دانیم که در هر جای دنیا، اینجور قوانین، قبل از شروع فصل تصویب و به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود اما خب از اینکه هنوز حتی خود دوستان هم نمی‌دانند چه کنند، اصلا تعجب نمی‌کنیم.

 

هنوز یادمان نرفته که چند سال پیش پرسپولیس، هم قهرمان لیگ‌برتر شد و هم جام حذفی را به دست آورد اما قانونی برای بازی سوپرجام در چنین شرایطی تصویب نشده بود و دوستان بعدا سر فرصت و با حوصله نشستند و جلسه گذاشتند و تصویب کردند که پرسپولیس فاتح سوپرجام باشد. این را گفتیم که خیلی هم توقعی از این فدراسیون و سازمان لیگ نداشته باشید.

 

کدخبر: ۵۵۷۳۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر