کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۳۸۷
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| درباره نکونام و آقای شجاع

نکته‌بازی| درباره نکونام و آقای شجاع

ما بودیم که به نکونام گفتیم پیشکسوت پاس؟

هفت صبح| در تعطیلات نوروز، استقلال و پیکان در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفتند و در حاشیه این بازی، جواد نکونام و رضا عنایتی که در هفته‌های اخیر رابطه‌شان تیره شده بود و طعنه‌های زیادی نثار هم کرده بودند، با هم آشتی کردند.

 

بعد از این آشتی هم عنایتی گفت: «سوءتفاهمات همیشه هست.‌ واسطه که وسط بیاید و دو حرف روی حرف من بگذارد و به دیگری بگوید، برداشت آن فرد یک چیز دیگر می‌شود. اگر رو‌در‌رو صحبت کنیم، یا قهر می‌کنیم و می‌رویم ‌یا می‌فهمیم سوءتفاهم است. حالا که تمام شده، نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم.

 

آنقدر پیج‌ها و آدم‌های اجاره‌ای هستند که دوست دارند سریع یک حرف را برعکس و بزرگ کنند. من رک صحبت می‌کنم؛ رهایش کنیم تا آدم اجاره‌ای در این تعطیلات خستگی در کند.» گذشته از آدم اجاره‌ای و پیج و کانال، همانطور که ملاحظه می‌کنید، جناب عنایتی کاسه کوزه‌ها را بر‌سر واسطه‌ها که احتمالا رسانه‌ها باشند، شکسته است و مدعی شده که آنها حرف می‌برند و حرف می‌آورند و دو حرف هم روی حرف‌ها می‌گذارند و باعث سوءتفاهم می‌شوند.» سوالی که از جناب عنایتی داریم این است: دقیقا واسطه‌ها کدام حرف را به حرف شما اضافه کرده‌اند؟ شما قبل از بازی با استقلال گفتید که این تیم پرمهره‌ترین استقلال سال‌های اخیر است.

 

نکونام هم در پاسخ گفت: «در فوتبال مهره همه کار نمی‌کند در مقدماتی المپیک تیم به این خوبی نتوانست نتیجه بگیرد و به هنگ‌کنگ باختیم پس مهره همه چیز نیست.» در ادامه، عنایتی در تعطیلات لیگ مصاحبه‌ای کوتاه کرد و گفت: «به زودی، وقتی به تهران برگردم، جواب پیشکسوت پاس را می‌دهم!» ویدئو و صوت همه این صحبت‌های شما و نکونام هم موجود است. حالا دقیقا بگویید کدام حرف را رسانه‌ها و واسطه‌ها اضافه کرده‌اند و باعث سوءتفاهم شده‌اند؟

 

خوب راهی برای فرار از پاسخگویی پیدا کردی آقای شجاع!

 

در تعطیلات نوروز، شجاع خلیل‌زاده که طبق گفته مدیرعامل تراکتور، خوش‌اخلاق‌ترین بازیکن این تیم است، مصاحبه‌ای کرد و در پاسخ به انتقادات از نمایش تیم ملی در ترکمنستان دوباره جوش آورد و به جای پاسخ به انتقادات، بهانه‌جویی کرد. او گفت: «بدبختی ما این است که وقتی سرمربی ایرانی می‌گذاریم، هرکسی به خودش اجازه می‌دهد انتقاد کند. مسئله این است که چرا وقتی دیگران بودند، انتقاد نمی‌کردید؟ چرا در گذشته این ضعف‌ها دیده نمی‌شد؟

 

اگر چند سال برگردیم عقب‌تر که متوسط سنی تیم ملی بیشتر می‌شود. چرا آن موقع چیزی نمی‌گفتند؟ آن موقع یک عده می‌گفتند خیلی هم خوب است که تجربه تیم بالا رفته است!» او در پاسخ به اینکه چرا انتقادات را قبول ندارید گفته: «من کِی گفتم قبول ندارم؟ بحثم این است که منصفانه برخورد شود.» او هم مثل اکثر اعضای کادر فنی و بعضی از بازیکنان، در ظاهر مدعی می‌شود که انتقادپذیر است اما در واقع هیچ انتقادی را قبول ندارد و تا از او درباره ضعف‌ها سوال می‌شود، افکار عمومی را به گذشته – شما بخوانید دوران کارلوس کی‌روش – حواله می‌دهد و می‌پرسد چرا آن زمان انتقاد نمی‌شد؟

 

نکته مهم اما این است که او فقط به دلیل دعوت نشدن به تیم ملی در زمان کی‌روش این جواب‌ها را می‌دهد و مطمئن باشید اگر کی‌روش به او میدان می‌داد، هرگز درباره گذشته تیم ملی این چنین پاسخ نمی‌داد. شک نکنید که اگر شجاع در زمان کی‌روش ملی‌پوش و فیکس بود، امروز از وضعیت تیم او هم مثل همین حالا تمجید می‌کرد و برای پاسخگویی به انتقادات راه فرار دیگری پیدا می‌کرد. ضمن اینکه مشکل رسانه‌ها ایرانی بودن مربی تیم ملی نیست و یکی مثل اسکوچیچ هم با وجود نتایج عالی، با انتقادات زیادی از سوی رسانه‌ها و کارشناسان مواجه بود. پس آدرس غلط نده استاد!

 



 

 

کدخبر: ۵۵۵۳۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر