کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۲۴۶
تاریخ خبر:

پیش‌بازی| آرسنال - سیتی، نبرد شاعران مبارزه جو

پیش‌بازی|  آرسنال - سیتی، نبرد شاعران مبارزه جو

لیگ‌برتر و وحشی‌ترین کورس سه‌جانبه قهرمانی

هفت صبح|  آرسنال، منچسترسیتی و لیورپول جذاب‌ترین کورس قهرمانی سه تیمه را برای فتح لیگ برتر آغاز کرده‌اند. از ساعت 19 دو تیم منچسترسیتی و آرسنال به مصاف هم می‌روند. لیورپول هم تا دقیقه 80، 2 بر یک از برایتون پیش است.

در فاصله 10 هفته مانده به پایان فصل لیگ برتر انگلیس سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند که آخرین بار در فصل 93-1992 این اتفاق افتاده بود. شدت رقابت در مسیر کسب عنوان قهرمانی برای منچسترسیتی در فصل جاری لیگ برتر انگلیس چند برابر شده است. در فصل 19-2018 و 22-2021، لیورپول همراه آن‌ها تا یک‌قدمی قهرمانی پیش رفت و از مرز کسب 90 امتیاز عبور کرد.

سال گذشته این نوبت آرسنال شد که به سیتی فشار بیاورد و 8 امتیاز از آن‌ها در ژانویه پیش افتاد. اما امسال، قهرمانی انگلیس 3 نبض دارد، آرسنال (64)، لیورپول (64) و سیتی (63) آن هم در نقطه‌ای که 10 بازی باقی مانده است.

یورگن کلوپ پس از تساوی 1-1 در خانه مقابل سیتی گفت: "من هرگز در یک کورس سه جانبه غوطه‌ور نشده‌ام. جنگ بسیار زیاد است اما ما در موقعیت مناسبی قرار داریم."

این تساوی باعث شد آرسنال با برتری 2-1 مقابل برنتفورد از آن‌ها پیش بیفتد. آرسنال امشب در آخرین نبرد مستقیم این کورس سه جانبه قرار است در خانه منچسترسیتی به میدان برود.

میکل آرتتا در مورد این بازی حساس گفت: "ما در حال رقابت با دو تا از موفق‌ترین باشگاه‌های دهه گذشته هستیم. آن‌ها استانداردهایی را تعیین کرده‌اند که هیچکس به آن نرسیده است. ما باید بهتر عمل کنیم."

توپچی‌ها که یک پیروزی از 5 بازی در ماه دسامبر به دست آورده بودند در سال 2024 عملکرد بی‌نظیری داشته‌اند: 8 برد از 8 بازی. با این حال، مارتین اودگارد، بوکایو ساکا، دکلان رایس و همبازیان آن‌ها به ورزشگاه خانگی حریف می‌روند. سیتی که در ماه نوامبر پس از 6 بازی بدون برد، شش امتیاز از صدر جدول فاصله داشت، پس از پایان مصدومیت ارلینگ هالند و کوین دی‌بروینه در صدر جدول قرار دارد.

سیتی به دنبال کامبک

پپ گواردیولا که به دنبال رکورد 4 قهرمانی متوالی است، اینطور به بقیه رقبا هشدار داد: "30 امتیاز باقی مانده و تنها یک تفاوت وجود دارد. ما آنجا هستیم." او قبلاً در فصل 19-2018 از لیورپول، 8 امتیاز از تاتنهام (21-2020) و آرسنال (23-2022) پیشی گرفت.

آن‌ها یک‌بار دیگر به برتری نیاز دارند تا آرسنال و لیورپول را پشت سر بگذارند. لیورپول پیش از بازی حساس در ورزشگاه اتحاد، مقابل برایتون به میدان خواهد رفت. یورگن کلوپ قبل از این بازی گفت: "ما در موقعیتی هستیم که برای همه چیز می‌جنگیم... و این کار را انجام خواهیم داد."

بدون محمد صلاح، داروین نونیز، آلیسون بکر... همگام با بازیکنان جوان و گمنام، آن‌ها خیلی خوب پیش رفته‌اند.

آن‌ها طی 10 هفته پایانی با ثبات‌ترین عملکرد را داشته‌اند. از سال‌های 93-1992 تا به امروز این تیم طی 3 تا 10 بازی باقی مانده پایان فصل هرگز دو بازی متوالی را بدون برد پست سر نگذاشته‌ است.

سپس یک امتیاز از بازی مقابل نوریچ باعث شد که منچستریونایتد قهرمان بالاتر از استون ویلا قرار بگیرد. تاریخ در سال 2024 برای بازی مقابل تاتنهام تکرار می‌شود: سیتی و آرسنال باید به مصاف تاتنهام بروند و لیورپول از این تیم در آنفیلد میزبانی می‌کند. امتیازات کسب شده 3 مدعی مقابل این تیم هم اثرگذار خواهد بود.

 

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۵۵۲۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر