کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۳۷
تاریخ خبر:

ساده و سرد؛ مثل غول نروژی

ساده و سرد؛ مثل غول نروژی

10بازیکن برتر کنونی جهان از نگاه فور.فور.تو

روزنامه هفت صبح، ‌شهنام صفاجو|‌ رتبه‌بندی یا Ranking بازیکنان برتر فوتبال، جهان امری متداول در رسانه‌های ورزشی است که در این بین، آرای مجله fourfourtwo اعتبار و جذابیت خاصی دارد. در آخرین رده‌بندی فوتبالی این نشریه که به قلم مارک وایت منتشر شده، بازیکنان مطرح جهان روی سکوی یک تا صد قرار گرفته‌اند که در این مجال به 10بازیکن برتر کنونی جهان از نگاه فور.فور.تو می‌پردازیم و نگاهی گذرا به نفرات یازدهم تا بیستم هم داریم...

 
‌20 تا 11

در رتبه‌بندی این مجله، دکلان رایس هافبک دفاعی آرسنال نفر بیستم است که نشان از دیده‌شدن ویژگی‌های این انگلیسی همه‌فن‌حریف دارد. رافائل لیائو پرتغالی در رده نوزدهم جای گرفته که استارتی از این وینگر چپ سرعتی میلان در راه صعود به جمع بهترین‌های جهان است. نام نفر هجدهم کمی غیرمنتظره است؛ جان استونز، مدافع میانی سیتی که طی فصل اخیر در خط‌میانی هم ظاهر شده و سرفصل تاکتیک جدید این تیم نفتی است.

 

ترنت آلکساندر آرنولد نفر هفدهم جدول است که نام او در این جایگاه به مثابه بهترین دفاع راست کنونی جهان است. ویلیام سالیبا مدافع میانی آرسنال جایگاه شانزدهم را به‌دست آورده و ایلکای گوندوغان که از سیتی به بارسا آمده، روی رتبه پانزدهم ایستاده است.

 

نفر بعدی ویکتور اوسیمن است که با نیجریه نایب‌قهرمان آفریقا شد، اما حال و روز تیم باشگاهی‌اش ناپولی خیلی روبه‌راه نیست. او در لیست فور.فور.تو چهاردهم است. کوین دی‌بروینه بلژیکی که مدتی هست خیلی مصدوم می‌شود، در رده سیزدهم جا خوش کرده است. ستاره جوان بایرن جمال موزیالا نفر دوازدهم این لیست است. در رده یازدهم هم بوکایو ساکا وینگر راست گلزن آرسنال قرار گرفته است.

 

وینیسیوس جونیور

او یکی از درخشان‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر جهان است. بازی وینیسیوس جذاب است و هر سال در ترکیب رئال مادرید بازی متفاوتی ارائه می‌دهد. او که بازیکنی دمدمی‌مزاج است، می‌تواند یک‌نفره بازی را درآورد و امسال در کنار رودریگو و بلینگام، سرفصل جدیدی از نقش یک مهاجم را نشان داده است.


آنتوان گریزمان

این مرد فرانسوی گواه بازگشت از لبه پرتگاه است. کابوس بارسا به یک رنسانس باشکوه در خانه معنوی‌اش اتلتی منجر شده است. او ترکیبی از ابداع و هوش است و سختکوشی و خلاقیتی که در هر بازی نشان می‌دهد، این ستاره شماره 7 را به شخصیتی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. گریزمان بهترین بازیکنی است که سیمئونه در اتلتیکو مادرید داشته است.


محمد صلاح

او نشانه‌ای از یک ثبات خیره‌کننده در میدان فوتبال است. فرعون مصر با وجود جدایی مانه و فیرمینیو، همچنان مهمترین عضو مثلث تهاجمی لیورپول بوده و مرسی‌ساید را به‌سوی قهرمانی سوق می‌دهد. صلاح امسال کمی خلاق‌تر شده، بیشتر پاس گل می‌دهد و در هماهنگی با سوبوسلای و آرنولد، موقعیت‌های جدیدی در زمین خلق می‌کند. شماره‌11 یکی از قابل‌اعتمادترین بازیکنانی است که چمن آنفیلد را لمس کرده است.


برناردو سیلوا

او در فلسفه سیتی و پپ شکوفا شد؛ سال‌های شگفت‌انگیزی را پشت‌سر گذاشته و معلوم نیست که بعد این دوره چه خواهد شد! سیلوا استعداد و سختکوشی را همزمان دارد و به این سبب بازیکنی منحصر به‌فرد در ترکیب تیمش است. او تنها فوتبالیستی است که گواردیولا جرات رها کردنش را ندارد.


لیونل مسی

او با وجود مهاجرت به MLS هنوز هم بهترین پاسور و موتور محرک تیمش است. تابستان بارسلونا فرصت جذب مجدد او را از دست داد تا مسی در تیم آمریکایی بکهام «اینترمیامی» تماشاگران علاقمند به راگبی را محو بازی خود کند؛ اما با توجه به کیفیت لیگ آمریکا، شاید این آخرین باری باشد که او به فهرست 10بازیکن برتر جهان راه می‌یابد.


رودریگو هرناندز

او شایسته این است که به‌عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی این نسل شناخته شود. رودری در لیگ قهرمانان مثل رعدوبرق است و سازگاری با هم‌تیمی‌هایش شباهت رباتیک دارد! رودری هرگز مالکیت توپ را از دست نمی‌دهد و همیشه به‌دنبال حرکت بعدی و پیشرفت در فوتبال است. او با توانایی‌های فنی و فیزیکی خود، ترکیبی از پیرلو و گتوزو است.


کیلیان امباپه

او به‌عنوان یک ستاره جوان به‌تنهایی مقابل مسی و نیمار قد علم کرد و اگر توپ طلا صرفاً به‌دلیل استعداد، خلاقیت و توانایی اهدا می‌شد، مرد فرانسوی باید هر سال بالن-دُرِ فرانس فوتبال را می‌گرفت. اگر امباپه تاکنون دستاوردهای ورزشی بیشتری کسب نکرده، به اشتباه پروژه PSG برمی‌گردد. او در جام جهانی آتی و احتمالاً تیم جدیدش رئال مادرید به اوج می‌رسد.


هری‌کین

سی سالگی برای اکثر مهاجمان فوتبال، بهترین سن است و این تصادفی نیست که هری‌کین در این دوره زندگی خود غیرقابل توقف بوده است. منتقدان همیشه انتقاد می‌کنند، اما کین به نقطه طلایی خود رسیده است. کاپیتان انگلیس امید ملتی است که باید در یورو 2024 بهترین عملکرد را داشته باشد؛ اما چه کسی می‌داند که او فصل آینده کجا بازی خواهد کرد!


جود بلینگام

چیزی برای گفتن در مورد جود بلینگام وجود ندارد که تابه‌حال گفته نشده باشد. او زندگی رویایی (Living the Dream) است. مرد جوان انگلیسی با پیوستن به رئال مادرید همه انتظارات را برآورده ساخته و به بازیکنی در کلاس جهانی تبدیل شده است؛ یک هافبک کوبنده در 20‌سالگی که نظیر او را حافظه فوتبال کمتر به خود دیده است. بلینگام در ضربه نهایی مثل یک قاتل است. اغراق نیست که بگوییم او قوی‌ترین فوتبالیست روی زمین است و در بهترین باشگاه جهان و شاید بهترین تیم‌ملی، در انتظار هیجان‌انگیزترین لحظات عمر خود است.


ارلینگ هالند

او کم حرف است و وظیفه خود را مختصر و مفید انجام می‌دهد؛ همانقدر مینیمالیست که از یک هنرمند اسکاندیناوی انتظار می‌رود. هالند ممکن است در طول 90 دقیقه تنها چند لمس توپ داشته باشد، اما بازی را درمی‌آورد. او روی هر توپ طوری عمل می‌کند که انگار آخرین ضربه اوست. سال2023 متعلق به او بود؛ او که یوسین بولت فوتبال است؛ سریع‌ترین بازیکنی که 50 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. دیگران ممکن است بازیکن کامل‌تری باشند، اما هیچکس نمی‌تواند کاری که هالند انجام می‌دهد را به‌خوبی او انجام دهد. هالند بهترین بازیکن جهان است؛ همین‌قدر ساده و سرد؛ مثل غول نروژی.

 

کدخبر: ۵۵۴۵۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر