کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۱۲
تاریخ خبر:

پرسپولیس، بدون بنجل خارجی؛ باور می‌کنید؟

پرسپولیس، بدون بنجل خارجی؛ باور می‌کنید؟

در اتفاقی باورنکردنی، پس از سال‌ها پرسپولیس بازیکنان خارجی باکیفیتی در اختیار دارد

روزنامه هفت صبح| با جذب عبدالکریم حسن و استون اورونوف و داشتن مدافعی مثل گئورگی گولسیانی و البته جدایی نبلی باهویی، پس از سال‌ها می‌توان ادعا کرد که همه بازیکنان خارجی پرسپولیس کیفیت بالایی دارند و می‌توانند به این تیم کمک کنند. این اتفاقی است که در یکی دو دهه اخیر کمتر رخ داده و معمولا در هر فصل، در میان خارجی‌های جذب شده پرسپولیس یکی دو بازیکن ضعیف و بنجل به چشم می‌خورد. به همین بهانه، عملکرد خارجی‌های پرسپولیس در چند فصل اخیر را به شکلی مختصر مرور می‌کنیم.


لیگ چهاردهم: جونیور نیلسون، مایکل اونانا، فرناندو گابریل، جونیور تادئو

جونیور دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس هنوز هم یکی از خاطرات خوب این تیم است. اونانا مدافع تیم ملی کاستاریکا بود و یک بازیکن کاملا استاندارد در کلاس جهانی بود. گابریل نمایش‌های ضد و نقیضی داشت. یک گل فوق‌العاده از راه دور زد اما نتوانست پنالتی‌اش را مقابل مازیار زارع تبدیل به گل کند. جونیور تادئو اما شاهکار حمید درخشان بود. با آن شکم برآمده و هیکلی شبیه ‌ کشتی‌گیرها، فقط یک گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس زد.

 

لیگ پانزدهم: الکساندر لوبانوف، لوکا ماریچ، مایکل اونانا، جری بنسون

لوبانوف ازبک جذب شد تا سوتی‌های تمام نشدنی سوشا مکانی را جمع و جور کند اما دست‌کمی از او نداشت. در ادامه نیلسون برزیلی با وجود کیفیت بالا نیمکت‌نشین شد تا حمید درخشان با شعار اهمیت به بازیکنان داخلی، دوباره سوشا را به ترکیب برگرداند و پرسپولیس از هر حریفی گل بخورد! لوکا ماریچ مدافع کروات و هموطن برانکو توسط او جذب شد. بازیکن خوبی بود اما نه آنقدر که ارزش جذب یک بازیکن خارجی و هزینه کردنش را داشته باشد. بنسون را هم همه با آن گل کاملا شانسی که با یک عضو غیرمتعارف از بدنش به استقلال زد، به یاد می‌آورند.

 

لیگ شانزدهم: بوژیدار رادوشوویچ، آنتونی گولچ، اولکسی پولیانسکی، بشار رسن، گادوین منشا، ولادیمیر پریموف

اولین فصل از حضور طولانی‌مدت رادو در پرسپولیس. در جام حذفی با نگرفتن پنالتی‌ها، تیمش را مقابل قشقایی شیراز حذف کرد. بشار رسن خریدی فوق‌العاده بود. منشا هم با درخشش در پیکان به پرسپولیس پیوست اما نتوانست آن دوران درخشان را تکرار کند. گولچ استرالیایی بدون حتی یک دقیقه بازی، از پرسپولیس شکایت کرد و کلی پول از این باشگاه گرفت. پولیانسکی و پریموف اوکراینی هم از نقاط تاریک کارنامه برانکو در پرسپولیس هستند.

 

لیگ هفدهم: رادوشوویچ، بشار رسن، گادوین منشا

هر 3 بازیکن همان روند فصل گذشته را ادامه دادند. بشار رسن می‌درخشید و تاثیرگذار بود. رادو گاهی در دروازه پرسپولیس می‌ایستاد و منشا هم گاهی گل می‌زد.

 

لیگ هجدهم: بوژیدار رادوشوویچ، بشار رسن، گادوین منشا، ماریو بودیمیر

بودیمیر کروات تنها بازیکن اضافه شده به جمع قبلی‌ها بود. یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و فقط در بازی آخر فصل مقابل پارس‌جنوبی جم گل زد که همان گل منجر به قهرمانی پرسپولیس شد.

 

لیگ نوزدهم: بوژیدار رادوشوویچ، بشار رسن، جونیور براندائو، آنتونی استوکس، ایگودارو اوساگونا

جونیور براندائو یک برزیلی گل‌نزن بود که یک نیم‌فصل هم در پرسپولیس نماند. باآمدن حسن انصاری‌فرد، خریدهای خارجی پرسپولیس تبدیل به فاجعه شدند. استوکس پرسپولیس را در نیمه راه تنها گذاشت و رفت و شکایت هم کرد و پولش را هم گرفت. اوساگونا هم فاجعه‌ای بود که یک نیم‌فصل بیشتر بازی نکرد. انصاری‌فرد قرارداد رادوشوویچ را هم با مبلغی باورنکردنی تمدید کرد و پرسپولیس تازه همین هفته پیش با پرداخت مجموعه 800 میلیارد تومان، از شر او خلاص شد.

 

لیگ بیستم: بوژیدار رادوشوویچ، بشار رسن

درباره این دو بازیکن همه چیز مثل قبل بود. یکی روی نیمکت پول پارو می‌کرد و یکی در زمین می‌درخشید.

 

لیگ بیست و یکم: بوژیدار رادوشوویچ، شرزود تمیروف

مهاجم ازبکستانی با کارنامه‌ای عجیب و معمولی در نیم‌فصل به پرسپولیس پیوست. شوت‌های عجیب و غریبش از فاصله‌های غیرمعمول را هنوز هم درک نکرده‌ایم. او در یک نیم‌فصل فقط یک گل به ذوب‌آهن زد و 3 کارت زرد گرفت! رادوشوویچ هم در نیم‌فصل اول دو بار در دروازه پرسپولیس ایستاد و در هر بازی یک گل دریافت کرد.

 

لیگ بیست و دوم: گئورگی گولسیانی، شرزود تمیروف، شیخ دیاباته، لئاندرو پریرا، یورگن لوکادیا

خارجی‌های پرسپولیس در این فصل شرایط عجیب و غریبی داشتند. لوکادیا بعد از 12 هفته و زدن 6 گل، از ایران رفت و دیگر نیامد. او با حکم فیفا محکوم به پرداخت غرامت به پرسپولیس شده و شایعاتی مبنی بر بازگشت او به این تیم شنیده می‌شود.

تمیروف همچنان مثل فصل قبل، فقط می‌دوید و گل نمی‌زد و در نیم‌فصل به پیکان رفت. شیخ دیاباته قطعا کیفیت بالایی داشت اما سن و سالش بالا بود و هر دو سه هفته یک بار مصدوم می‌شد. پریرا هم فقط یک گل مشکوک زد و در یک بازی هم با اخراجش، زمینه باخت پرسپولیس به سپاهان را فراهم کرد. گولسیانی اما بی‌حرف و حدیث و حاشیه بود و موثر و در خدمت تیم!

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۳۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر