کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۷۸
تاریخ خبر:

الان وقت پیام‌های تبریک است

الان وقت پیام‌های تبریک است

درخشش دختران دوومیدانی در‌ قهرمانی آسیا

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی| دو طلا و چهار نقره و سه برنز حاصل کار دختران دوومیدانی ایران در بازی‌های داخل سالن قهرمانی آسیا بود. مسابقات داخل سالن که به شکلی گسترده و با حضور قهرمان‌های 28 کشور آسیا برگزار می‌شود چراکه نقش مهمی در انتخاب ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک پاریس خواهد داشت.

 

نتایج عالی دختران دوومیدانی این سوال را به‌وجود آورد که چرا مسئولان و دولتمردان و همین‌طور تلویزیون ایران به اندازه کافی به این موفقیت واکنش نشان نمی‌دهند؟‌ تبریکی، سرودی، گفت‌وگویی...

 

 این فرزانه فصیحی است. دختر 31ساله اصفهانی که مکاشفه و سفر شخصی‌اش در دنیای قهرمانی را با جدیت پی می‌گیرد و عطشش برای موفقیت پایانی ندارد. او یکشنبه قهرمان دوی شصت متر آسیا شد و با رکورد آسیا در این ماده مساوی کرد. در تهران.

 

این طلای آسیایی فرزانه فصیحی  رفت در کنار طلای پارسال در مسابقات آستانه و  نقره قهرمانی آسیا در دوی صد متر در سال گذشته و یک مقام چهارمی ارزشمند در بازی‌های آسیایی و البته شماری از مدال‌های رنگ و وارنگ دیگر.

 

رقیب اصلی او در این سال‌ها یعنی حمیده اسماعیل‌نژاد دختر اهوازی که سال گذشته رکورد دوی صدمتر ایران را با اختلاف یکصدم ثانیه از چنگ فصیحی بیرون آورده بود در مسابقات تهران به مقام پنجم رسید.

 

جالب این‌که رقیب و هم‌تیمی قدیمی فرزانه فصیحی یعنی مریم طوسی که چند سالی بود به آمریکا رفته بود و مسابقات حرفه‌ای را کنار گذاشته بود دوباره تمرینات خود را شروع کرده و دیروز هم در یک استوری، قهرمانی فرزانه و رکوردشکنی او را تبریک گفته بود.

 

در سال 2016 ‌هم فصیحی و هم طوسی عضو تیم 4 در 400 متر زنان ایران بودند که در نهایت به مدال نقره آسیا رسیده بودند. دو عضو دیگر از آن نسل طلایی الناز کمپانی و سپیده توکلی بودند. 

 

‌اما فقط فصیحی نبود. دیروز در دوی 800متر دو دختر ایرانی به مدال‌های طلا و نقره رسیدند. تکتم دستاربندان طلا گرفت و نگین آذری به مدال نقره رسید. باز هم هستند. مهسا میرزاطیبی در پرش با نیزه با رکورد خوب چهار متر و ده سانتیمتر به برنز آسیا رسید.

 

در دوی ۴ در ۴۰۰متر امدادی هم تیم ایران بعد از تیم قزاقستان، در رتبه دوم قرار گرفت و نقره را به دست آورد. در دوی 400متر هم دو دختر ایرانی در رقابتی بسیار نزدیک با قهرمان ژاپنی به مدال‌های نقره و برنز رسیدند. نازنین‌فاطمه عیدیان و کژال رستمی. فاطمه محیطی‌زاده هم در پنجگانه پس از قهرمان قزاقستان به مقام دوم آسیا رسید. 

 

کدخبر: ۵۵۳۹۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر